ورزش وآیین های پهلوانی نقطه اشتراک فرهنگ ایرانی اسلامی است

راستین آنلاین:رئیس هیات پهلوانی و ورزش های زورخانه گفت: ورزش وآیین های پهلوانی نقطه اشتراک فرهنگ ایرانی اسلامی است .



مظفر مختاری که در نشست مشترک اعضای هیات رئیسه فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای،فدراسیون جهانی ورزش های همگانی،هیات ورزش های پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان فارس با مسئولین دانشگاه شیراز سخن می گفت،افزود: پهلوانان و مرشدان زورخانه ای درکنار بازگو کردن افتخارات و میراث گرانبهای تاریخی ایران ، آموزه های دینی ائمه اطهار(ع) را سرلوحه خود قرار می دهند كه این الگوگیری، نشان از اهمیت ورزش های باستانی ایرانی در آموزه های اسلامی و شیعی دارد.

وی آئین جوانمردی و فتوت، راروح این ورزش دانست و افزود: این خصایل  از شخصیت و رفتار بزرگ جوانمرد عالم بشریت امام علی(ع) سرچشمه گرفته است و سرشار از جلوه های عشق و اطاعت ورزشکاران نسبت به پیشوا و مقتدای ورزشکاران است.

مختاری با استقبال از ورود مراکز علمی بزرگ همچون دانشگاه شیراز به بحث ترویج این ورزش گفت: ورزش پهلواني، بستري مناسب براي ترويج فرهنگ ديني و اخلاقي در سطح جامعه است و دانشگاه شیراز به عنوان یک نهاد علمی معتبر می توانند در مسیر تاثیر گذاری این ورزش بر نسل جوان نقشی اساسی را ایفا کند.

وي با اشاره به ضرورت توجه به مقوله ورزش و پهلواني براي عبور و مقابله با آسيب هاي اجتماعي، گفت: ترغيب جوانان به ورزش و حضور در ميادين ورزشي در جلوگيري از ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي نقش بسزايي دارد که بايد در اين زمينه گام هاي ارزنده اي برداشت.
انتهای پیام /  101
1618 کلیک ها  سه شنبه, 03 اسفند 1395 12:42
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا