استاندارفارس:

فرزندان فارس درالمپیک و پاراالمپیک درحد نام بزرگ ایران ظاهرشدند

راستین آنلاین-سید محمد علی افشانی که عصر امروز شنبه در مراسم تقدیراز عملکردورزشکاران استان فارس حاضر درمسابقات المپیک و پاراالمپیک ریوسخن می گفت ،با گرامیداشت یادو خاطره بهمن گلبارنژادگفت:حادثه ای که برای این جانبازارزنده درجریان مسابقات رخ داد،تاثر و تاسف همه ما را نه تنها درفارس و ایران که درسراسردنیا برانگیخت.

وی مرگ های بزرگ و به یادماندنی را سزاوار انسان های بزرگ دانست و افزود:مرحوم گلباری نژادسالها قبل از مسابقات پاراالمپیک ودرزمانیکه برای دفاع از آب و خاک و شرف این سرزمین پای خود را روی مین جاگذاشت،مدالی  جاودان را ازمردم کشورش دریافت کرد و با مرگ خود درتاریخ ورزش پاراالمپیک جاودان شد.

 رئیس شورای عالی ورزش استان دربخش دیگری ازصحبت هایش با اشاره به یک مطالعه علمی گسترده که توسط مراکز علمی  معتبر روسی درخصوص نحوه تشکیل مدنیت درجهان انجام شده است گفت:این تحقیق معتبر علمی ثابت کرده است که شوش دراستان خوزستان خاستگاه مدنیت در جهان بوده است.

افشانی مردمان چنین سرزمین با قدمتی را انسان هایی با پشتوانه تاریخی و فرهنگی دانست و گفت:انتطار افکارعمومی این است که درچنین سرزمینی مردان و زنان شایسته ای رشد و نمو پیداکنند.

وی عملکرد تک تک ورزشکاران فارس دراین دو رخدادمهم ورزشی مورد تقدیر قراردادو گفت:درعرصه ورزش گاهی بردنصیب انسان می شود و گاهی هم ورزشکار ناچار به قبول شکست در مسابقه می شود.

افشانی با اشاره به حذف امید نوروزی در المپیک ریو گفت:نوروزی قبل و بعد از مسابقات ریو با رفتار های خود نشان داد که قبل از قهرمان بودن روی تشک کشتی در عرصه اخلاق یک قهرمان است.

وی  با اشاره به مشکلات ورزشکاران جانباز و معلول در استان فارس نیز تاکید کرد: با تلاش بسیار مدیرکل ورزش و جوانان فارس به زودی شاهد راه اندازی ورزشگاه میانرود خواهیم بود که در این راستا مشکلات بسیاری برطرف می شود.

استاندارفارس  ادامه داد: اشتغال یکی از مشکلات شما ورزشکاران است که با هماهنگی های انجام شده به زودی بخش عمده ای از این دغدغه رفع خواهد شد.

استاندار فارس درادامه با اشاره به اینکه نخستین مدال طلای ساره جوانمردی بسیار باارزش بودگفت: گرفتن اولین مدال در حالیکه روحیه کاروان ورزش ایران مناسب نبود بسیار ارزش داشت و کار بزرگ تر کسب دو مدال طلا بود که در نوع خود بی نظیر است.

افشانی  دربخش دیگری ازصحبت هایش با تمجید ازعملکرد مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود:درحالیکه این اداره کل در قالب یک کار تیمی ، بی حاشیه و بدون ادعا درحال انجام وظیفه خود است ،اتفاقات بسیار خوبی درحوزه ورزش و جوانان استان درحال به وقوع پیوستن است.

پیش از صحبت های استاندارفارس نمایندگان فارس در مسابقات المپیک و پاراالمپیک ریو و همچنین همسر مرحوم بهمن گلبارنژاد به بیان دیدگاه های خود درخصوص ورزش استان فارس پرداختند.

درپایان این مراسم استاندار فارس به «ساره جوانمردی» یه دستگاه خودرو ۲۰۶، به سه عضو تیم فوتبال پنج نفره  ۱۰ سکه بهارآزادی ، خانواده مرحوم گلبارنژاد ۱۰ سکه بهار آزادی ، «امید نوروزی» ۲ سکه، «سمیرا ارم» ۲ سکه و «سامان بلاغی» عضو تیم بسکتبال با ویلچر ایران نیز ۲ سکه اهدا کرد.

انتهای پیام /  101
1333 کلیک ها  شنبه, 03 مهر 1395 19:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا