نماینده مردم شیرازدرمجلس شورای اسلامی:

موفقیت بی نظیر "ساره جوانمردی" نقشه راه بانوان ورزشکارایران اسلامی است

راستین آنلاین-بهرام پارسایی عصر شنبه 27 شهریوردرمراسم استقبال از دارنده دو مدال طلای پاراالمپیک ریوکه در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیرازبرگزار شد،ضمن تبریک مجدد کسب دو مدال طلا توسط  ساره جوانمردی به این قهرمان پاراالمپیک و جامعه ورزش فارس گفت:عملکرداین قهرمان ارزنده نشان داد که در صورت برنامه ریزی دقیق و بها دادن به جوانان و بانوان می توان نام کشوررا درمیادین ورزشی درخشان دید.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی میادین ورزشی را مکان مناسبی برای عرضه دیپلماسی ورزشی دانست و گفت:ورزش و هنر دو زبان بین المللی است که بوسیله آن می توان پیام  صلح دوست بودن ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.

پارسایی جذابیت ورزش بین ملل مختلف دنیا را عاملی برای هموار شدن شرایط جهت  تبادل پیام های فرهنگی در میادین ورزشی دانست و افزود:حضور ورزشکاران ما درمیادین بین المللی موجب شکل گیری ساختار روابط بین المللی در حوزه ورزش می شود که این ساختار زمینه معرفی فرهنگ ما را به ورزشکاران دیگر کشورها فراهم می سازد.

وی اینگونه روابط در عرصه ورزش را روابط غیر رسمی درحوزه بین اللمل توصیف کرد و گفت:به اعتقادمن اینگونه روابط می تواند ضمن از بین بردن خطر انزوادرعرصه جهانی،رشداقتصادی و شکستن خط برخی تحریم ها را نیز فراهم سازد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسیدن به اهداف دیپلماسی ورزشی نیازمند برنامه ریزی و حرکت  براساس یک برنامه بلند مدت است افزود:درصورت فراهم شدن چنین برنامه ای می توان امیدواربودکه باایجاد ساختارهای مناسب، از امکانات بالقوه ورزش و استراتژی های ورزشی دردیپلماسی عمومی کشور استفاده بهینه شده وبا بهره برداری از آن شاهدتقویت جایگاه روابط بین المللی ایران درجهان بود.

انتهای پیام /  101
2240 کلیک ها  یکشنبه, 28 شهریور 1395 00:35
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا