مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس :

آموزش وپژوهش به رکن اصلی ورزش در فارس تبدیل می شود

حیدرعلی کامیاب که ظهر امروز پنجشنبه 18 شهریور در سمینار سالانه هیئت پزشکی ورزشی استان فارس سخن می گفت،افزود:برنامه ریزی هادراداره کل ورزش و جوانان استان به گونه است تادرآینده ای نزدیک شاهد اقدامات موثری

برای روزآمد‌سازی قوانین و مقررات،دانش مربیان و داوران،ترمیم و بازسازی ساختارهای مدیریتی و اجرایی هیات ها با تکیه بردانش و علم روزباشیم.

وی با تاکید برلزوم استفاده از علم روز ورزش در برنامه ریزی های نرم افزاری و سخت افزاری در ورزش استان گفت: جذب متخصصین علوم ورزشی،افرادخلاق درحوزه ورزش، علاقمندان به ورزش با توان مدیریتی بالاوبازکردن پای شرکت های

دانش بنیان در عرصه ورزش می تواند گام بلندی در مسیر تحقق برنامه های میان مدت و بلند مدت اداره کل ورزش و جوانان استان باشد.

کامیاب راه‌اندازی مرکز علمی و کاربردی اداره کل ورزش و جوانان استان از بهمن ماه سال جاری را درراستای سیاست دانش محور شدن ورزش در استان فارس عنوان کرد و افزود:مجوز این مرکز آموزش عالی صادر شده و ازبهمن‌ماه در 46 رشته ورزشی دانشجو می‌پذیرد.

وی بابیان اینکه  در این مرکز قرار است رشته‌هایی را متناسب با نیازهای موجود جامعه ایجاد کنیم افزود:رشته‌ای نظیر باشگاه‌داری ،مدیرت مسابقات ورزشی و...این امکان را برای آشنایی علاقه‌مندان با اصول علمی در زمینه فعالیت‌های ورزشی فراهم می کند.

کامیاب با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر علمی کردن فعالیت‌ها در تمام بخش‌ها، تصریح کرد: نگاه ما به هیئت پزشکی ورزشی،‌ یک هیئت توانمند است که می‌تواند در ابعاد مختلف، خدمات ماندگار و تاثیرگذاری را ارائه دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه خدمات هیئت پزشکی ورزشی محدد و محصور به بیمه و پرداخت خسارت به ورزشکاران آسیب‌دیده بیمه شده نیست،‌ گفت: اگر قرار بود تنها بیمه شدن ورزشکاران و ارائه خدمات بیمه‌ای مد نظر باشد،‌

وزارت ورزش و جوانان و دولت، مسئولیت را به عهده یکی از بیمه‌ها می‌گذاشت و فدراسیون و هیئت تشکل نمی‌داد.

کامیاب یکی از دلایل مهم تاکید بر ایجاد تغییر در هیئت پزشکی ورزشی فارس را لزوم پویایی و تحرک در این هیئت عنوان و با قدردانی از دکتر حسام به عنوان رئیس این هیئت در 15 سال گذشته، گفت: هیئت پزشکی ورزشی یک هیئت توانمند به لحاظ مالی است و باید بخشی از درآمدهای سالانه خود را به مباحث پژوهشی و آموزشی و تحقیقاتی اختصاص دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس حضور صفرپور در راس هیئت پزشکی ورزشی فارس را مغتنم دانست و گفت: امیدواریم که در آینده شاهد گسترش فعالیت‌های تخصصی این هیئت در ابعاد مختلف باشیم.

کامیاب اجرایی شدن طرح سفیران سلامت ورزشی را گام اول در این مسیر دانست و بر لزوم همراهی و همکاری اداره‌های ورزش و جوانان و تمام هیئت‌های ورزشی با هیئت پزشکی ورزشی باری رسیدن به اهداف مد نظر تاکید کرد.

انتهای پیام /  101
1618 کلیک ها  پنج شنبه, 18 شهریور 1395 17:44
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا