نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

خطری که کشور را تهدید می‌کند داعش و آمریکا و اسرائیل نیست بلکه جوان بیکاراست

مسعود رضایی که شامگاه پنجشنبه 11 شهریور در همایش فعالان سیاسی اصلاح طلب استان فارس سخن می گفت به صحبت هایی پیرامون موضوع  «عدم توجه به توسعه سیاسی در لایحه برنامه ششم توسعه» پرداخت و با اشاره به تاریخ برنامه نویسی در کشور گفت: اینکه برنامه ششم در دولت و مجلس قبل نوشته و مورد بررسی قرار گرفته است، درتحقق عملی آن را تردید وجود دارد.

عضو کمیسیون امید افزود:برنامه ششم توسعه بر مبنای رشد دستوری 8 درصد و بدون توجه به واقعیات کشور نوشته شده و در حقیقت نمی‌توان انتظار تحقق عملی آن را داشت.

دراین همایش که به میزبانی سه حزب «سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی»، «حزب ندای ایرانیان» و «حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی»برگزار شد،رضایی داد: گاهی در بررسی برنامه ششم جداولی را می‌بینیم که اعداد پایه آن بدون توجه به واقعیات کشور نوشته شده و بر مبنای رشد 8 درصد در سال‌های عمر برنامه ششم در جداول عدد جایگذاری شده است و از این جهت گاهی قصد بازگرداندن آن به دولت را داشتیم.

وی  با بیان اینکه مجلس قصد حمایت و پشتیبانی از دولت را دارد و با برنامه ششم با مدارا و مسامحه برخورد می‌کند، ابراز عقیده کرد: هیچ نگاهی مبتنی بر توسعه سیاسی در برنامه ششم وجود ندارد و حتا موضوعی مثل «اقتصاد مقاومتی» مد نظر رهبر انقلاب در حد بازی با کلمات در برخی اصول برنامه ششم باقی مانده است.

عضو فراکسیون امید با ارائه مثالی از برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم آمده که دولت در سال باید 960 هزار شغل ایجاد کند ولی الان که 6 ماه از سال اول برنامه ششم گذشته این آمار همچنان صفر است.

وی با بیان اینکه دولت امید وارث بدهی 540 هزار میلیاردی دولت قبل است، افزود: بیش از 90 درصد درآمد دولت صرف هزینه های جاری خود دولت میشود و اگر سرمایه‌گذاری و گشایشی در کشور انجام نشود، توفیقی در برنامه ششم نداریم.

رضایی ادامه داد: کشور نیازمند 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است که یا باید از منابع خارجی تامین شود و یا سرمایه داران ایرانی مقیم خارج از کشور را ترغیب به سرمایه گذاری کنیم.

رضایی با بیان اینکه با شرایط سیاسی فعلی جذب سرمایه گذار خارجی بعید به نظر می رسد، اضافه کرد: هم اکنون تنها کشور روسیه با ایران ارتباط سیاسی آن هم با منت دارد و مجلس با اکراه به دولت اجاره داد بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را از روسیه تسهیلات اخذ کند.

به اعتقاد نماینده مردم شیراز این برای کشور افتخار نیست که با منت از دیگر کشورها وام قرض کند.

عضو فراکسیون امید خانه ملت ادامه داد: اگر دولت بدهی‌های خود را از اندک اعتبارات عمرانی پرداخت کند، 20 سال زمان نیاز است که کشور به شرایط ده سال قبل بازگردد.

رضایی خاطر نشان کرد: خطری که کشور را تهدید می‌کند نه داعش و امریکا و اسرائیل بلکه جوان بیکاری است که از شرایط کشور سرخورده شده است.

نماینده مردم شیراز در بخش دیگری از سخنانی خود به اهمیت موضوع تحزب در استقرار دموکراسی در کشور اشاره کرد و افزود: امروز در کشور نمادهایی از دموکراسی داریم اما ابزار رسیدن به دموکراسی کامل حاکم نیست و در مرکز قدرت به شکلی از استبداد بر می‌خوریم.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر مجلس از نفوذ طایفه گرایی در خانه ملت انتقاد کرد و گفت: هنوز پول و نفوذ و طایفه در برخی از نقاط کشور بر نتیجه انتخابات اثرگذار است تا آنجا که در مجلس عده ای فراکسیون فلان زبان را راه می‌اندازند و حتا بر عضویت نمایندگان در فراکسیونها اثرگذاری قومیتی اعمال می‌کنند.

رضایی افزود: اگر حرکت های سیاسی در قالب احزاب و تشکل های شناسنامه دار شکل نگیرد، در مرکز قدرت به شکاف‌های بزرگ دموکراسی بر می خوریم.

وی به وجود برخی افراد غیر همسو در لیست امید انتخابات گذشته مجلس اشاره کرد و گفت: اگر برخی رفتارها در مجلس همسو با انتظارات جامعه از لیست امید مشاهده نمی‌شود، باید علت را در رفتار احساسی و خارج از نگرش حزبگرایی دنبال کنیم.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت ادامه داد: بستن لیستهای عاطفی و طایفه ای بدون پشتوانه تفکرات قوام یافته حزبی به نتایجی می‌رسد که مطلوب دموکراسی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از گردش‌های آزمایشی قدرت باید پرهیز کنیم و از موج های احساسی در عرصه انتخابات جلوگیری کنیم تا احزاب بازیگر صحنه سیاسی کشور شوند.

انتهای پیام /  101
2667 کلیک ها  جمعه, 12 شهریور 1395 03:14
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا