آبادان وصنعت نفت در سوگ استاد جمال موسوی /برای او که اصالت ومعرفت را زندگی کردو رفت !!

آبادان وصنعت نفت در سوگ استاد جمال موسوی /برای او که اصالت ومعرفت را زندگی کردو رفت !!
   
آبادان وصنعت نفت در سوگ استاد جمال موسوی /برای او که اصالت ومعرفت را زندگی کردو رفت !! |||| ||||

 وقتی ناباورانه شهر را ترک می کردهیچ گاه در تصورش نمی گنجید که همه خاطرات ورویاها دود شوند وبه هوا بروند.

 با صدای هرانفجار وشعله آتشی که به جان پالایشگاه می افتادتنش می لرزید وآه ازنهادش برمیخاست. درآخرین وداعش باشهر چشم به پالایشگاه داشت به همان پالایشگاهی که عزت شهر بود.
دل کندن از شهر و پالایشگاه و آبادان ؟! این دیگر چه مصیبتی است محمد؟  چطور میتوانی این درد بزرگ را تحمل کنی ؟! زنده یاد پورصالحی در جوابش گفت:ازتوان و تحمل من خارج است، فقط زنده بمان که شهر به نسل تو نیاز خواهد داشت   !! سالها بعد که پورصالحی را  به همراه دکتر کوهزاد در شیراز دیدم با شور و شوق از جمال موسوی حرف میزد، از رفتار و منش و دانش وسخاوتمندی اش. او می گفت باید با جمال موسوی رفاقت یا زندگی کنی تا بدانی که او چه کسی است .
شیفته  مردم و عاشق آبادان و دلبسته پالایشگاه . وقتی جنگ پایان یافت بی درنگ به شهر بازگشت تا در بازسازی و راه اندازی واحدهای  پالایشگاه شرکت کند . این متخصص فرآیند و بهره برداری آستین ها را بالازد وبا کار شبانه روزی به بخشی از خواسته ها و تعهدات و تعلقاتش تحقق بخشید.
 حاصل کار او و همکارانش بازسازی ، راه اندازی و اداره " بنچ" هشتادو پالایشگاه آبادان بود . حبیب کارجو می گفت: جمال موسوی  در محیط کار هیچ وقت خودش را رئیس یا مدیر نمی دانست او با تواضع و منشی انسانی با کارمندان و کارگرانش رفتار می کرد. بدون شک او یکی از آبادانیهای اصیل و از افتخارات آبادان است .
وقتی  علی فیروزی سرمربی آن سالهای تیم فوتبال  صنعت نفت بازیکنان تیم را برای آشنایی به پالایشگاه برد، جمال موسوی در سخنانی کوتاه اما عمیق و هوشمندانه خطاب به بازیکنان گفت: افتخار فقط در زمین فوتبال نیست . افتخار در خدمت کردن به مردم است و چه حس و افتخاری بالاتر از این که مردمت را دوست داشته باشی ودر را هآبادی میهنت خدمت کنی! نسل ما آبادان و مردمش را دوست داشت و دارد و با همین احساس و همراه خاطرات تلخ و شیرین به زندگی ادامه داده است.بنابراین هیچ گاه به این مردم حتی به آسیب دیده ترین آنان  بی اعتنایی نکنید.
 این سخنان در جمع بازیکنان موثر واقع شد و حاضران را به تفکر واداشت . این فرد آقای جمال موسوی است ! همان بازیکن سابق  تاج آبادان .وقتی دکتر کوهزاد به تایید زنده یاد استاد دهداری از او برای عضویت در هیات مدیره تیم جم آبادان دعوت کرد با آغوش باز پذیرفت . از زمینهای خاکی بوارده جنوبی تاشروع کار در پالایشگاه و از آنجا تا رسیدن به مناصب  مدیریتی و ایفای نقشی مثبت و اثر گذار در محیط کار و فراتر از آن مسیری است که آقای جمال موسوی طی کرده است .
با حسرتها واندوه و  خاطرات  شهرش زندگی کرد. حسرتش برای این بود که چرا جوانتر نیست و اندوهش برای یادها و نامهایی است که دیگر نیستند. وقتی خبرنگاری در مصاحبه بااو درباره آبادان معاصر سوال کرداو در پاسخ گفت:" آبادان از کمبود نیروهای متخصص و کارآمد و "شهروندان مسئول" در رنج و عذاب است . آبادان به تدبیر و بودجه کافی و به مدیران فراجناحی نیاز دارد و"... مدیران فراجناحی و شهروندان مسئول !! این نگاه و دیدگاه آسیب شناسانه را باید قاب گرفت و بر دروازه و مراکز  شهرنصب کرد تا هرکسی به مسئوولیتهای فردی و اجتماعی و تاریخی خود پی ببرد .
می گویند تاریخ را انسانها می سازند و تاریخ الهام بخش باشندگان و آیندگان است. بدون شک چهره هایی همچون استاد سیدجمال موسوی این فرزند اصیل آبادان که اصالت و معرفت و تعهد و عشق به زادگاه  و میهن خویش را زندگی کرده است ماندگارند.
استاد جمال  موسوی متولد اسفند۱۳۱۶ آبادان امروز بیستم شهریور ۱۴۰۱ درگذشت .  خبر درگذشت استاد موسوی را آقای جمشید بشاگردی  با تاسف بسیار اطلاع داد . درگذشت این انسان  دوست داشتنی  همه دوستداران ایشان را عمیقا متاثر کرده است .
 درگذشت این چهره خدوم  و فرهیخته و اصیل و با مرام را به خانواده ایشان و به آبادانیهای ارجمند تسلیت میگوییم .یادش گرامی خدایش بیامرزاد .
انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی
1204 کلیک ها  دوشنبه, 21 شهریور 1401 21:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا