«مهدیِ رجب» گام نخست را محکم برداشت/صدرنشینی قشقایی با شماره 30 تکرارنشدنی

«مهدیِ رجب» گام نخست را محکم برداشت/صدرنشینی قشقایی با شماره 30 تکرارنشدنی
   
«مهدیِ رجب» گام نخست را محکم برداشت/صدرنشینی قشقایی با شماره 30 تکرارنشدنی |||| ||||

تیم شهدای قشقایی شیرازدر حالی پا به هفته دوم لیگ دسته یک فوتبال کشور گذاشت که سنت تغییر ناگهانی سرمربی را بار دیگر تجربه کرده بود.


به گزارش راستین آنلاین ،تیم فوتبال شهدای قشقایی شیراز که فصل جدیداین دوره از رقابت ها را با مهردادخادمی به عنوان سرمربی آغاز کرده بود در هفته دوم  و دررخدادی تکراری قید همکاری با این مربی را زد تا با اعتماد به یک مربی جوان شیرازی ،به امید صعود به لیگ برتر مسابقات این دسته را ادامه دهد.
خادمی که موفق شده بود در هفته اول لیگ دسته یک فوتبال کشور،تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر را با نتیجه دو بر یک در بوشهر متوقف کند،جای خود را به مهدی رجب زاده داد تا بازیکن سالهای نه چندان دور تیم فوتبال فجرشهید سپاسی شیراز شانس خود را برای مطرح شدن در میان مربیان صاحب نام فوتبال کشور ،این بار در شهر خود محک بزند.
مهدی رجب زاده کیست؟
مهدی رجب زاده که فوتبالش را از تیم جم شیراز شروع کرده بوددرابتدای سالهای جوانی اش درفوتبال آموزشگاه های شیراز ستاره شد تا به عنوان کاپیتان تیم فوتبال دبیرستان شهید ترابی این شهر،با حمایت پدرش خیلی زودپا به دنیای نیمه حرفه ای آن روزهای فوتبال کشوربگذارد.
او که در روز اول تیرماه 1357 در شیراز دیده به جهان گشوده است، از سال 1376 تا 1382 یعنی در شرایطی که تنها 19 سال سن داشت توانست خود را در ترکیب اصلی تیم فوتبال بزرگسالان به عنوان یک هافبک بازیساز و درعین حال گلزن مطرح کند تا نویدحضور یک بازیکن باهوش درفوتبال کشور را به علاقمندان این رشته ورزشی داده باشد.
اما مهدی که سقف فوتبال آن روزهای شیراز را برای رسیدن به آرزوهای بزرگش کوتاه می دید،عزم دیارنصف جهان کرد تا از سال 1382 با پوشیدن لباش شماره 30 تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان سناریو تبدیل شدن به یکی از اسطوره های این باشگاه را آغازکند.
حضور موفق در اصفهان-بایگانی همیشگی لباس شماره 30
حضور موفق مهدی رجب‌زاده در باشگاه ذوب آهن اصفهان و کسب عنوان آقای گلی در فصل ۸۶–۱۳۸۵ لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۷ گل زده، راه او را برای پیوستن به باشگاه الامارات گشود. پس از یک فصل بازی در باشگاه الامارات و سقوط این تیم به دسته یک، در تیر ماه ۱۳۸۷ به تیم فوتبال الظفره از دیگر تیم‌های باشگاهی کشور امارات پیوست و در این تیم ۵ بازی انجام داد. او در اواخر فصل ۸۸–۱۳۸۷ لیگ برتر فوتبال ایران به مس کرمان پیوست و در فصل ۸۹–۱۳۸۸ عضو تیم مس کرمان بود. سپس به مدت یک فصل در ذوب‌آهن و یک فصل هم در فجر سپاسی بازی کرد. رجب‌زاده در سال ۱۳۹۱ برای سومین بار به تیم ذوب‌آهن اصفهان پیوست و تا پایان دوران حرفه‌ای خود عضو این تیم ماند. ۱۱ فصل حضور و انجام ۳۵۳ بازی رسمی با پیراهن ذوب‌آهن و حضور در لیگ قهرمانان آسیا او را به اسطوره این باشگاه اصفهانی تبدیل کرد.
مهدی رجب‌زاده در خرداد ۱۳۹۷ از فوتبال خداحافظی کرد و پیراهن شماره ۳۰ او برای همیشه در باشگاه ذوب‌آهن بایگانی شد تا به تنها بازیکنی در تاریخ باشگاه تبدیل شود که پیراهنش بایگانی می‌شود. وی به عنوان مربی در فصل هجدهم لیگ برتر در کادر فنی تیم ذوب آهن، نمازی را یاری کرد و با کنار رفتن نمازی از این تیم جدا شد.
بازی های ملی
رجب‌زاده فوتبال ملی را در بهمن ماه ۱۳۸۳ در زمان برانکو ایوانکوویچ و با حضور در برابر تیم ملی قطر در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ آغاز کرد.
او پس از شرکت در بازی‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ در تیرماه سال ۱۳۸۶، که با حذف تیم ملی ایران توسط تیم ملی کره جنوبی صورت پذیرفت و با برکناری امیر قلعه‌نویی از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران همراه بود، بار دیگر با درخشش در تیم الامارات، توسط منصور ابراهیم‌زاده به عنوان یکی از بازیکنان خط حمله، در لیست ۵۰ نفره بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ قرار گرفت. وی پس از مدتی دوری از تیم ملی ایران بار دیگر توسط علی دایی به اردوی دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ دعوت شد. مهدی رجب‌زاده در تیم ملی ۱۶ بازی انجام داد و ۴ گل ملی نیز به ثمر رساند.
ریسک بزرگ رجب زاده
مهدی رجب زاده ازنوادرفوتبالیست های شیرازی است که با یک برنامه ریزی دقیق و بدور از حاشیه های رایج در فوتبال توانسته دوران بازیگری خود را بدون حاشیه پشت سربگذارد،حالا دردهه چهارم زندگی اش ،یک تصمیم جسورانه گرفته تا با نشستن روی نیمکت تیمی که نشان داده در انتخاب و قطع همکاری با سرمربی اش همواره دم دمی مزاج عمل کرده ،حالا خود را به عنوان یک چهره جوان و آینده دار در عرصه مربیگری معرفی کند.
او و تیمش موفق شدند در هفته دوم رقابت های دسته اول فوتبال کشور،با ارائه نمایشی قابل قبول و  با گل دقیقه ۶۶ افشین امیری ضمن شکست دادن تیم فوتبال سایپا باصعودبه  صدر جدول زنگ خطررادرابتدای این رقابت ها برای مدعیان به صدادرآورند.
گرچه هنوز برای ارزیابی عملکرد رجب زاده و تیم فوتبال شهدای قشقایی در این فصل از رقابت ها خیلی زود است اما به نظر می رسد اگر قشقایی دچار حاشیه های معمول چند سال اخیر خود نشود،رجب زاده این پتانسل را دارد تا پس از 34 بازی و به شرط ماندن تیم فوتبال فجرشهید سپاسی در لیگ برترفوتبال کشور،استان فارس را صاحب دومین سهیمه در این دسته کند!
انتهای پیام /  محمدجوادشلتوک کار
442 کلیک ها  یکشنبه, 02 آبان 1400 03:51
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا