چاپ کردن این صفحه

مدال‌های قهرمانی مسابقات دوی صحرانوردی ایران بر گردن فارسی ها

مدال‌های قهرمانی مسابقات دوی صحرانوردی ایران بر گردن فارسی ها
   
مدال‌های قهرمانی مسابقات دوی صحرانوردی ایران بر گردن فارسی ها |||| ||||

فارسی ها اکثر مدال‌های قهرمانی مسابقات دوی صحرانوردی ایران را به خود اختصاص دادند.

 
به گزارش راستین آنلاین رقابت ۲۵۰ دونده مرد و زن ایران در مسابقات دوی صحرانوردی جایزه بزرگ پولادکف سپیدان با شناخت برترین نفرات به پایان رسید.
 صبح امروز جمعه ۳۰ مهرماه ارتفاعات پولادکف سپیدان صحنه رقابت پنج ساعته دونده های مطرح کوهستان ایران بود.
مسیر سخت مسابقه در کنار حضور رکورددار ۱۰۰ کیلومتر ایران،  نفر نخست مسابقات ارتشهای جهان و قهرمان اسکای رانینگ ایران حساسیت بالایی به این‌ رقابت‌ها داده بود.
سرانجام این ماراتن سخت ۱۴ و ۲۸ کیلومتری ،سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی برای فارسی ها بود.
 در ۱۴ کیلومتر بانوان ، مقام قهرمانی را مهسا یادسار از شيراز ، نایب قهرمانی را زینب نصریان از تهران و سومی را هم الهه سینکایی از البرز به خود اختصاص دادند. 
در ۲۸ کیلومتر بانوان نیز فاطمه باقری پور حقیقی دومین قهرمانی فارسی ها را به ارمغان آورد. فرشته کوهگرد دیگر دونده شیرازی نیز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و مقام سومی این بخش را هم افسانه فضائلی از خراسان رضوی بدست آورد.
اما دونده باسابقه شیرازی محمدجواد صیادی با شایستگی صاحب عنوان قهرمانی ایران در بخش ۱۴ کیلومتر مردان شد. محمد فرجی از خراسان رضوی و حسین نیرومندی از کهکیلویه و بویر احمد دوم و سوم شدند.
در ۲۸ کیلومتر مردان، قهرمانی از آن علی اکبر بذری دونده سبزواری شد. نایب قهرمانی را حمیدرضا گودرزی از خمین ، مقام سوم را فرشيد دودمنجیری از نوشهر و مقام چهارم مشترک را رحیم قهرمانی از البرز و میثم قنبری از کرمان تصاحب کردند.
عنوان برترین دونده بااخلاق مسابقات به رحیم قهرمانی دونده البرزی و رکورددار ۱۰۰ کیلومتر ایران اهدا شد.
از دیگر نکات جالب این مسابقات حضور
دونده ۹ ساله ای به نام طه لاچینانی از استان البرز بود که مسیر ۱۴ کیلومتری را تا پایان دوید.
طی مراسمی با حضور روح الله نجمی رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش وجوانان فارس و رئیس هیات دوومیدانی استان جوایز نفرات برتر به آنان اهدا شد.
سرپرست اجرای این مسابقات در گفتگو با خبرنگار ما اظهار نمود: به لطف خداوند دومین میزبانی مسابقات دوی صحرانوردی کشور را به خوبی به پایان بردیم. استقبال کم نظیر دوومیدانی کاران سراسر ایران را در این رقابت‌ها شاهد بودیم و خوشحال هستیم که در ایام کرونا که مردم را از ورزش دور نموده است، توانستیم این میزبانی را با شعار بازگشت به زندگی و با هدف افزایش روحیه ورزشکاران ، هموطنان و هم استانی ها به انجام برسانیم.
علی فرزامی گفت:همکاری رسانه های استان اداره کل ورزش و جوانان فارس و اداره ورزش وجوانان سپیدان، فدراسیون دوومیدانی، هیات دوومیدانی فارس و هیات دوومیدانی سپیدان، اداره کل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری فارس و کریم آواناش مدیر هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در جنوب کشور سبب شد این مسابقات به نحو شایسته ای به پایان برسد.
فرزامی افزود: هدف ما از انجام این میزبانی، کمک به توسعه دوومیدانی استان بود تا دوومیدانی کاران استان با دغدغه خاطر کمتری در رقابت‌های کشوری حضور پیدا کنند.ان شاالله با تداوم این دلسوزی ها شاهد قهرمانی ها و درخشش های ورزشکاران مان در میادین ملی و بین المللی باشیم.
انتهای پیام /  وحید پارسایی
1074 کلیک ها  شنبه, 01 آبان 1400 09:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط