چاپ کردن این صفحه

اجرای طرح اهدای خون جامعه ورزش و جوانان در فارس همزمان با سراسر کشور

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس:طرح سراسری اهدا خون جامعه ورزش و جوانان همزمان با سراسر کشور در تمامی شهرستانهای فارس اجرا می شود.

به گزارش راستین آنلاین کاوه باشتی با اشاره به رسالت هیات پزشکی ورزشی فارس در راستای خدمت به سلامت جامعه گفت:با توجه به کمبود شدید ذخایر تمامی گروه های خونی در کشور فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیم گرفت به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی طرح سراسری اهدا خون جامعه ورزش و جوانان را در سراسر کشور اجرا کند که با هماهنگی های انجام شده این طرح در تمامی شهرستانهای استان فارس نیز توسط هیات های پزشکی ورزشی و با همراهی ادارات ورزش و جوانان انجام می شود. وی افزود:در یکی دو سال اخیر و پس از پیداش ویروس کرونا با وجود نیاز بیشتر به فراورده های خونی و همچین نیاز همیشگی به خون برای بیماران مختلف، به دلیل محدودیت های اجتماعی میزان اهدا خون کاهش یافته که در چند ماه اخیر ذخایر گروه های مختلف خونی کاهش چشمگیری داشته و از انجا که ورزشکاران همیشه در کمک به همنوع در عرصه های مختلف پیشتاز بوده اند و به جوانمردی و پهلوانی شهرت دارند این بار نیز از جامعه ورزش دعوت می کنیم تا با شرکت در این امرخداپسندانه روح جوانمردی را به نمایش بگذارند.

 
رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس گفت: خون ماده ایست که هیچ جایگزینی ندارد و هر فرد با اهدای خون خود می تواند جان هم نوع خود را نجات دهد ضمن اینکه اهدا خون نه تنها ضرری برای اهدا کننده ندارد بلکه برای باعث تحریک سیتم خون سازی بدن و فعالیت بیشتر آن وتولید سلول های جدید خونی می شود. دکتر کاوه باشتی ادامه داد:اهدا خون و خون گرفتن باعث انتقال ویروس کرونا نمی شود و از این بابت اهدا کنندان خون نگرانی نداشته باشند و با خیال راحت و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در فضای مناسب خون خود را اهدا کنند تا جانی دوباره به نیازمندان اهدا کنند. رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس با اشاره اینکه هیچ وقت تا این حد در کشور ذخایرخونی کاهش نیافته بود تاکید کرد وظیفه همه ما هست تا در این طرح شرکت کنیم و امیدواریم تا با اجرای این طرح ذخایر خونی کشور افزایش قابل ملاحضه ای یابد و اجرای این طرح در کشور مستمر باشد.
 
طرح اهدا خون جامعه ورزش و جوانان در شهر شیراز 31 شهریور ماه از ساعت 10 الی 14 در محل هیات پزشکی ورزشی فارس واقع در بولوار هفت تنان نبش کوچه 20 انجام می شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
767 کلیک ها  پنج شنبه, 25 شهریور 1400 11:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط