پایان خوش یک رویای 52 ساله دروالیبال

لهستانی ها بلیط تهران ریو را به عقاب ها تقدیم کردند

به گزارش راستین آنلاین،ششمین روز مسابقات والیبال انتخابی المپیک امروز (شنبه) با چهار دیدار در سالن متروپولیتن توکیو پیگیری می شود که تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در سومین دیدار و از ساعت 11 به وقت ایران به مصاف یکدیگر رفتند.
تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر یک به پیروزی رسید تا ضمن کسب پنجمین برد خود، صعود والیبال ایران به بازی های المپیک 2016 ریو را قطعی کند.
ملی پوشان کشورمان در ست سوم این مسابقه 25 بر 20 مغلوب عقاب های اروپا شدند اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 18 و 34بر 32 به پیروزی رسیدند.
قبل از ایران، صعود تیم های لهستان و فرانسه به المپیک قطعی شده بود و دو تیم کانادا و استرالیا برای کسب یک سهمیه دیگر این رقابت ها تلاش می کنند. 
رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی به عنوان ترکیب آغاز کننده تیم ایران استفاده کرد.
رافال بوشک، آرتور شالپوک، پیوتر نواکوفسکی، داوید کونارسکی، فابیان دژیزگا و پیوتر گاسک بازیکنان آغاز کننده تیم لهستان در این مسابقه بودند که ترکیبی متفاوت نسبت به دیگر بازی های این تیم بود.
داورانی از آرژانتین و جمهوری دومینیگن به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.
تیم های ملی والیبال ایران و لهستان تاکنون 14 بازی رسمی مقابل یکدیگر برگزار کرده اند که سهم ایران پنج پیروزی و سهم لهستان 9 برد بوده است.
در مسابقات والیبال مردان المپیک 2016 برزیل 12 تیم شرکت می کنند که تاکنون حضور 10 تیم شامل آمریکا، ایتالیا، آرژانتین، روسیه، کوبا، مصر، لهستان، فرانسه، ایران و برزیل به عنوان میزبان در این رقابت ها قطعی شده است. وضعیت یازدهمین تیم این رقابت ها فردا در توکیو مشخص می شود و رقابت های انتخابی مکزیک که از روز گذشته با حضور تیم های مکزیک، شیلی، الجزایر و تونس آغاز شده است، تعیین کننده آخرین تیم صعود کننده به بازی های المپیک 2016 خواهد بود.
تیم ملی والیبال ایران از ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد فردا (یکشنبه) در آخرین دیدار خود در رقابت های انتخابی المپیک به مصاف ونزوئلا می رود.
کسب سهمیه تیم ملی والیبال ایران، رکورد سهمیه های ایران در بازی های المپیک را نیز امسال نسبت به دیگر ادوار این بازی ها شکست. ایران قبل از کسب سهمیه والیبال، 47 سهمیه بازی های المپیک 2016 ریو داشت. 

انتهای پیام /  101
2128 کلیک ها  شنبه, 15 خرداد 1395 13:33
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا