چاپ کردن این صفحه

جهرم فارس نامزد دریافت نشان ملی شهر فعال

 رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس  از امضاء تفاهم نامه همکاری شهرداری جهرم در راستای طرح ملی شهر فعال با رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی خبر داد .

 
 به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش های همگانی فارس سیروس پاک فطرت گفت :  پروژه ملی شهرهای فعال ایران با محوریت فدراسیون ورزشهای همگانی طی چند ماه‌ گذشته *۳۰* شهر داوطلب در کشور زمینه و بستر همکاری مناسب برای توسعه و ارتقاء فعالیت بدنی در ورزش همگانی را آغاز و شهر جهرم *۳۱*َشهر داوطلب دریافت نشان شهر فعال در کشور و اولین شهر استان فارس است.
 
او افزود :در این تفاهمنامه که با هدف به اشتراک گذاری دانش و تجارب و منابع مشترک در زمینه شهر فعال و فعال سازی زمینه های همکاری و مشارکت بیشتر در امر توسعه ورزش همگانی و ارتقاء سطح سلامت و نشاط عموم مردم صورت پذیرفت .

 

همچنین نظری شهردار جهرم در حاشیه این جلسه  با اشاره به شادی و نشاطی که بین مردم  فارس و خصوصا اهالی جهرم وجود دارد از استقبال بالای آنها برای ورزش کردن خبر داد و گفت: اگر ما بتوانیم شرایط و امکانات را فراهم کنیم مردم خودشان به ورزش گرایش بیشتری پیدا خواهند کرد و مشارکت بیبشتری در این حوزه خواهند داشت. 
 
شهردار جهرم با بیان این که شیوع ویروس کرونا اجازه نداد مردم آنطور که می خواهند از فضاهای ورزشی برای تامین سلامت و نشاط خود استفاده کنند افزود: متاسفانه شیوع این ویروس که برای دنیا دردسر شده بود به ما هم اجازه نداد آن چیزی که در ذهن داشتیم را برای ورزش مردم اجرا کنیم. 
 
نظری جهرمی تاکید کرد: مسئولان باید به نحوی اقدام کنند که برنامه ریزی و عملکرد آنها منجر به کاهش کم تحرکی و افزایش میزان مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی شود تا هم اجر دنیوی ببرند و هم اجر اخروی.
 
وی با بیان این که بودجه شهرداری جهرم هم محدودیت های خاص خودش را دارد خاطرنشان کرد: خوشبختانه سرانه فضای سبز جهرم بالاست و باید بتوانیم امکاناتی را فراهم کنیم که مردم از این فضا برای ورزش کردن بیشتر استفاه کنند. 
 
علیرضا نظری جهرمی در پایان ابراز امیدواری کرد در هماهنگی و تعامل با هیات ورزش همگانی استان فارس بتوانند قدم های مثبتی برای تامین سلامت و نشاط مردم بردارند.
 
 
 
در پایان دکتر خداجو رئیس فعال اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم که در این مراسم شهردار جهرم را همراهی می کرد، ضمن تشکر از ریاست هیئت ورزشهای همگانی و نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی و اعلام آمادگی شهردار جهرم گفت تمام تلاش خود را خواهیم کرد و از همه ظرفیت‌های زیرساختی و امکانات شهرستان بهره خواهیم گرفت تا در ارزیابی شاخص ها و تعیین وضع موجود جهرم بر اساس ماتریس شهر فعال با توجه به استانداردهای ملی و بین‌المللی حدنصاب های لازم برای معرفی شهر جهرم به مراجع بین المللی را به دست آورد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
519 کلیک ها  شنبه, 08 خرداد 1400 20:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط