• رئیس هیئت ورزش‌های همگانی فارس:

ورزش همگانی فارس در حال ایفای نقشی فراتر از مسولیت خود

ورزش همگانی فارس در حال ایفای نقشی فراتر از مسولیت خود
   
ورزش همگانی فارس در حال ایفای نقشی فراتر از مسولیت خود |||| ||||

رئیس  هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس :نقش و اهمیت ورزش‌های همگانی در دوران کرونا بیشتر از همیشه  به چشم آمد.

 
 به گزارش راستین آنلاین با توجه به بیماری کرونا و تعطیلی ورزش ها هیأت ورزش همگانی فارس توانست یکی از فعال ترین هیت های کشور در دوران کرونا شود، که عملکرد خوبی هم از خود به جا گذاشته است .
 
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار راستین آنلاین با بیان اینکه پیش از دوران کرونا نیز یکی از فعال ترین هیأت های ورزش کشور بودیم، گفت : اکنون هم توانستم یکی از پیشرو ترین و فعال ترین هیات های ورزش همگانی در کشور باشیم. 
 

سیروس پاک فطرت با بیان اینکه شرایط موجود بسیاری از  ورزش‌های حرفه‌ای و گروهی را تعطیل کرد ، افزود : این فدراسیون با برنامه های متنوع  و مجازی  عملکرد خوبی را بر جا گذاشت .

او همچنین درباره  فعالیت‌های هیئت ورزش‌های همگانی فارس در دوران کرونا توضیحاتی داد و گفت :  هدف ما تشویق مردم به ورزش در خانه بود. 

پاک فطرت با بیان اینکه فدراسیون ورزش‌های همگانی  رسالتش نشاط، شادابی و سلامت مردم است، افزود :این فدراسیون از ابتدای شیوع بیماری به طور مداوم و مستمر پا به میدان گذاشت تا بتواند گام محکمی برای مردم بردارد. 

او همچنین ادامه داد :ما در هیئت همگانی فارس تلاش کردیم که با همکاری فدراسیون و اداره ورزش استان، کارهای مفیدی انجام دهیم. 

پاک فطرت با اشاره به طرح های نوین و عمده فعالیت های ورزش همگانی تصریح کرد :عمده فعالیت‌های ما در خصوص تشویق مردم به ورزش در خانه بود که این کار را با تولید محتوا در فضای مجازی انجام دادیم.

او ضمن اینکه این اقدام از ابتدای شیوع کرونا بسیار موثر بوده، ‌عنوان‌ کرد :قریب به هزار فیلم آموزشی، ورزشی و کارگاهی با مشارکت اداره ورزش و کلیه هیئت‌ها ساخته و منتشر و با استقبال مردم مواجه شدیم.

همچنین طرح دیگری که به ما ابلاغ شد و به خوبی توانستیم آن را به انجام برسانیم، طرحی بود که با نام «آوای ورزش در همسایگی» اجرا شد.

 پاک فطرت هدف از این طرح را جلوگیری از تجمعات  دانست و اضافه کرد :این طرح باعث شد  ورزش را به نزدیکی منازل ببریم. 

به همین دلیل ، مربیانمان را به مجتمع‌های بزرگ مسکونی فرستادیم تا هر روز صبح یا عصر، به آموزش و تشویق مردم به ورزش، البته با رعایت اصول بهداشتی بپردازند. 

او با بیان اینکه این طرح با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد و طرح موفقی بود اظهار کرد :طرح آوای ورزش در همسایگی در 20 مجتمع مسکونی در شیراز اجرا شد و بعضی شهرستان‌ها نیز آن را انجام دادند،. که نحوه اجرای این طرح، مورد تأیید فدراسیون و وزارت ورزش نیز قرار گرفت.

 لیگ تندرستی

رئیس هیأت ورزش همگانی فارس گفت :لیگ تندرستی اتفاق خوبی بود که در ماه‌های اخیر انجام شد، یک طرح نوین که برای اولین بار در کشور ابلاغ و اجرا شد. 

پاک فطرت تصریح کرد :در این طرح 450 شهرستان از 32 استان کشور حضور پیدا کردند و دو ماه نیز به طول انجامید. 

همچنین در لیگ تندرستی، طبق اطلاع‌رسانی سایت مخصوص لیگ، برنامه‌هایی ابلاغ و ما آن را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردیم،. که این برنامه‌ها هم جنبه آموزشی داشت، هم مردم را به سمت ورزش در خانه تشویق می‌کرد و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد . 

 

 شیراز بر سکوی نخست کشوری

در اجرای این طرح‌ها، کلان‌شهر شیراز در بین کلان‌شهرهای ایران رتبه نخست را به خود اختصاص داد که این هم نشان داد که مردم ما با ورزش همراه هستند. 

او افزود :ما کماکان از طریق شبکه‌های مجازی،  ویدیو کنفرانس‌هایی که داریم ، دوره‌های آموزشی‌مان را به صورت وبینار انجام می دهیم تا مربیان و داوران و ورزشکارانمان عقب نیفتند. 

او در ادامه گفت :با رعایت پروتکل های بهداشتی در بعضی از مجتمع‌ها، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی را داریم و مسابقات ما به صورت ویدیویی در شبکه‌های مجازی همچنان در حال اجراست. 

ما منتظر مرحله دوم لیگ تندرستی هستیم و کماکان با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها در موارد مختلف، روی آموزش از طریق فضای مجازی تمرکز داریم.

 فاصله با جامعه ایده آل زیاد است 

پاک فطرت با بیان اینکه طبق آخرین آمار، پنجاه درصد مردم در ورزش‌های همگانی مشارکت دارند گفت :این آماری است که مورد تأیید فدراسیون است و نشان می‌دهد که حداقل نیمی از مردم، با هیئت ورزش‌های همگانی همراه هستند، اما این رقم هنوز با آنچه ما دنبالش هستیم فاصله دارد و باید درصد مشارکت مردم را به 80 یا 90 درصد برسانیم. 

او در پایان گفت :مردم و همشهریان عزیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا توصیه‌هایی مدافعان سلامت را  به صورت جدی عمل کنند و تا جایی که ممکن است از منزل خارج نشوند مگر در مواقع ضروری و زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در نظر داشته باشند. 

 

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
579 کلیک ها  یکشنبه, 05 ارديبهشت 1400 10:41
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا