آغاز  نخستین لیگ تندرستی ایران در فارس

آغاز  نخستین لیگ تندرستی ایران در فارس
   
آغاز  نخستین لیگ تندرستی ایران در فارس |||| ||||

رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس از آغاز لیگ تندرستی ایران در فارس خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین سیروس پاک فطرت در نشست ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در اداره کل ورزش و جوانان استان تشکیل شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک پیشاپیش ایام الله دهه فجر اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ملی ایجاد گفتمان ورزش همگانی در سطح کشور،،بالا بردن فعالیت بدنی در میان عموم مردم جامعه،  امکان مشارکت حداکثری افراد جامعه، توسعه تندرستی، آمادگی جسمانی و ایجاد نشاط اجتماعی و همچنین جلوگیری از کم تحرکی در جامعه است.
 
او افزود: در لیگ تندرستی، قرار است از تمام ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی در توسعه ورزش همگانی و تولید رقابت در اقشار مختلف مردم در ورزش همگانی و در نهایت ایجاد تحرک بهره گیری شود.
 
پاک فطرت با بیان اینکه این طرح ورزشی از چهارم بهمن ماه ۹۹ آغاز و تا ۲۹ اسفندماه سال جاری ادامه دارد، افزود: لیگ تندرستی یک طرح رقابت محور بوده و ۳۲ استان در آن با هم به رقابت می پردازند. 
 
رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر از این طرح ورزشی می توانند به ادرس  irantandorosti.ir مراجعه کنند.
 
وی بیان کرد: همه شهروندان و مردم عزیز می توانند از شنبه تا پنجشنبه هر هفته به سایت برگزاری لیگ مراجعه و با برنامه تمرینی آن آشنا شده و ۳۰ ثانیه از تمرینات خود را فیلم گرفته و باذکر مشخصات خود، به صورت ویدئو ارسال کنند.
 
پاک فطرت بیان کرد: هر ویدئو ارسالی برای فرد یک امتیاز داشته و یک امتیاز هم به استان داده خواهد شد.
 
او بیان کرد: تعداد مشارکت افراد در ویدیو های ارسالی و در نظر گرفتن جمعیت استان، امتیاز و جایگاه استان را در جدول رده بندی مشخص خواهد کردو پس از پایان لیگ ۱۶ تیم اول در سال آینده در لیگ‌برتر  و شانزده تیم دوم در لیگ دسته اول حضور خواهند داشت. همچنین در پایان از استانها و شهرستانهای برتر تقدیر ویژه شده و همچنین ۱۴ جایزه ۱۰ میلیون ریالی به افرادی که بیشترین مشارکت داشته باشند  و به ۴ نفر در پایان هر هفته هر نفر ۵ میلیون ریال به قید قرعه جوایزی اهدا می شود. 
 
رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس بیان کرد: در لیگ تندرستی علاوه بر رتبه بندی استانی، شهرستان های استان نیز رقابت کرده و رتبه بندی می شود.
 
پاک فطرت گفت: ستاد استانی لیگ تندرستی به ریاست مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس و ستادهای شهرستانی نیز به ریاست روسای اداره های ورزش و جوانان شهرستانها تشکیل می شود.
پاک فطرت بیام کرد: امیدواریم در این پروژه ملی بتوانیم با مشارکت همه دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها حوزه کارگری، بسیج و سپاه و نیروهای مسلح، هیات های ورزشی استان، باشگاه های ورزشی و عموم مردم جامعه گام بلندی را برای رشد و توسعه ورزش همگانی و ارتقای سلامتی و نشاط مردم عزیز استان برداریم.
 
وی گفت: در این اقدام مهم فرهنگی ورزشی دست یاری به سوی همه مردم عزیز استان اعم از جامعه ورزش و عموم مردم خواهیم داشت، تا هم از کم تحرکی در بین اقشار مختلف مردم جلو گیری کنیم و هم جایگاه استان همچنان در قلعه بماند. 
 
رئیس هیات ورزشهای همگانی استان فارس خاطر نشان کرد: در پایان لیگ، روسای اداره های ورزش و جوانان و همچنین روسای هیات ورزشهای همگانی شهرستانهای مقام اول تا سوم که به نسبت جمعیت بیشترین مشارکت را در ارسال ویدئو داشته اند از سوی اداره کل و هیات همگانی مورد تجلیل
ویژه قرار خواهند گرفت و در ارزشیابی فردی و شهرستانی امتیاز خواهد داشت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
623 کلیک ها  جمعه, 03 بهمن 1399 16:50
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا