آسان سازی محتوای کتب درسی برای دانش آموزان

آسان سازی محتوای کتب درسی برای دانش آموزان
   
آسان سازی محتوای کتب درسی برای دانش آموزان |||| ||||

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: آسان سازی محتوای کتب درسی به وسیله طرح درس نویسی استاندارد در دستور کار معلمان قرار گیرد تا دانش آموزان برای یادگیری مستقل به زحمت نیفتند.

 
به گزارش راستین آنلاین محمد فیاض پور درجلسه آسیب شناسی آموزش در فضای مجازی استان با اشاره به اینکه منظور از تولید محتوا، محتوایی است که توسط خود معلم تولید شده باشد گفت: محتوای تولیدی توسط معلمان نباید هزینه بر باشد و اولیا و دانش آموزان را در این شرایط خاص به اجتماع بکشاند .
 
 
زنگ آموزش و پرورش برای ابتدایی ها باید 25 دقیقه باشد 
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: هر زنگ آموزش در دوره ابتدایی باید 25 دقیقه باشد و نباید معلم ودانش آموزان و اولیا را به بهانه افزایش کیفیت آموزش، شبانه روز درگیر فضای مجازی کرد.
 
فیاض پور با اشاره به اینکه جنبه های تعاملی در آموزش مجازی باید افزایش یابد بیان کرد: معلمان جنبه های تعاملی از جمله: آموزش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی را نیز در آموزش مجازی مد نظر قرار دهند تا دانش آموزان دچار مشکلات روحی و جسمی از قبیل مشکل افسردگی، چشمی، اسکلتی و وزنی نشوندودررصدوپایش هایی که ماانجام داده ایم این مسایل مدنظرحوزه آموزش استان می باشدوتاحدممکن رعایت می شود.
 
او با تاکید بر اینکه صدای ما معلمان میتواند صدای امید و شادی در خانواده ها باشد و باید اولیا و دانش آموزان را از بسترهای نامناسب فضای مجازی آگاه کرد گفت: نحوه ارایه آموزش به دانش آموزان به دقت توسط کارشناسان آموزش و سرگروه های آموزشی استان بررسی ارزیابی و پالایش شوند
 
فیاض پور افزود: خوشبختانه محتواهای تولید شده توسط معاونت ابتدایی آموزش و پرورش فارس در دوران کرونا جنبه خود آموز دارند و این جنبه مهم توسط کارشناسان حاذق و برجسته مورد تایید قرار گرفته است
 
او بیان کرد: موثرترین راه کاهش آسیب های فضای مجازی با مشاوره های اساسی و درست انجام خواهد شد که در این بخش باید از ظرفیت مشاورین به نحو احسن بهره برد
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در شرایط کنونی راهی جز آموزش مجازی وتلویزیونی وارسال درسنامه نداریم گفت: انعطاف پذیری، پرورش خلاقیت، همراه سازی اولیا، کاهش هزینه های تردد و مستقل بودن از متغیرهای زمان و مکان از فواید و مزایای آموزش در فضای مجازی است
 
دراین جلسه معاونین آموزش ابتدایی نواحی 4 گانه شهر شیراز به بیان نقطه نظرات وراهکارهای خوددر خصوص آموزش مجازی دانش آموزان پرداختندومسایل ومشکلات ونقاط ضعف وقوت مسیرپیموده شده رابیان کردندوگزارشی ازامتدادبهینه آموزش درسطح نواحی و استان وارایه کردند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
158 کلیک ها  آخرین ویرایش در یکشنبه, 18 آبان 1399 15:37
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا