استاندارد سازی اطلاعات پروژه‌های شهرداری بواسطه سامانه اطلاعات مدیریت پروژه

راستین آنلاین :رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز گفت :اطلاعات پروژه‌های شهرداری بواسطه سامانه اطلاعات مدیریت پروژه استانداردسازی می‌شود.

لیلا دودمان  با اشاره به جزئیات این سامانه گفت: بر این اساس ساختار اطلاعاتی‌ پروژه‌ها یکپارچه سازی‌ و استانداردسازی شده و آگاه کردن مدیران از وضعیت‌ عملکرد فیزیکی، زمانی و ریالی پروژه‌های‌ مصوب در سطوح مختلف سازمانی ممکن خواهد شد.

او با اشاره به جلسه چهل و پنجم این کمیسیون که با ارائه جزئیات سامانه اطلاعات‌ مدیریت پروژه (PMIS) شهرداری شیراز اختصاص داشت و‌ با حضور اعضا در محل معاونت برنامه‌ریزی و توسعه‌ سرمایه انسانی برگزار شد، تصریح کرد:‌‌ در قالب این سامانه شرکت مشاور متعهد‌ شد تا زیر سیستم‌های بودجه، معاملات‌ و قراردادها، مدیریت اطلاعات‌ مکانی(GIS)، داشبوردهای مدیریتی و‌ نظارتی، زمان‌بندی، کارگاه و انبار، امور‌ فهرستی و تامین کنندگان را در قالب یک‌ سامانه یکپارچه و تحت وب با هدف‌ ایجاد و برقراری یک سیستم جامع ارائه‌ گزارش‌های سلسله مراتبی راه‌اندازی کند.

دودمان  مدیریت تامین و تخصیص صحیح منابع‌ در پروژه‌ها، حذف وابستگی اطلاعات‌ پروژه‌ها به افراد، مدیریت تعریف و تخصیص بودجه و به حداقل رساندن‌ عوارض ناشی از عدم شفافیت و گردش‌ نادرست اطلاعات را از دیگر ظرفیت‌های این سامانه برشمرد.

همچنین محمدعلی راضی  معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز نیز در این‌ جلسه با بیان این مطلب که ضرورت‌ داشت سامانه‌ای در اختیار داشته باشیم‌ تا بتوانیم مدیریت بودجه حوزه‌های‌ مختلف شهرداری شیراز را رصد کنیم، گفت: از‌ سال‌ها پیش کارهای مطالعاتی و فاز‌ شناخت تدوین چنین سامانه‌ای در دستور‌ کار این معاونت قرار گرفت تا در سال‌ 1397 با انعقاد قرارداد با شرکت مشاور‌ این کار به سوی اجرایی شدن و پیاده‌ سازی در حوزه‌های مختلف شهرداری‌ شیراز پیش رفت.‌‌

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به جلسه گذشته این کمیسیون که به بازدید از سامانه ارتباط مردمی 137 شهرداری مرکزی اختصاص داشت، تصریح کرد: مطابق با فرآیند کاری جدید واحد ارتباط مردمی 137 شهرداران مناطق درخواست‌های مرتبط با حوزه خود را به صورت حوزه‌ای انجام داده و جلسات ایجاد این ساختار توسط واحد روابط بین الملل انجام خواهد شد.

ارتباط مردمی با سامانه 137

دودمان با اشاره به اینکه درخصوص فضای فیزیکی واحد ارتباط مردمی 137 درخواست به شهردار و تکالیف بودجه مورد نیاز در نظر گرفته شده، عنوان داشت: پیش بینی بودجه مستقل درخصوص روابط عمومی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

دودمان در نظر گرفتن پاداش جهت پرسنل براساس میزان درصد رضایت‌مندی شهروندان را بخش دیگری از دستور کار جلسه گذشته دانست و افزود: همچنین بازنگری فرآیندهای واحد ارتباط مردمی 137، اصلاح فرآیند و بهبود روش‌ها نیز توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی مورد تاکید قرار گرفت.

 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
933 کلیک ها  دوشنبه, 14 مهر 1399 14:45
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا