کوه خواری در صدرا با کاربری مشخص / اگر می‌دانید تبعاتی ندارد، تخریب کنید

کوه خواری در صدرا با کاربری مشخص / اگر می‌دانید تبعاتی ندارد، تخریب کنید
   
کوه خواری در صدرا با کاربری مشخص / اگر می‌دانید تبعاتی ندارد، تخریب کنید |||| ||||

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا گفت: درد ما از دوران و سال های گذشته است و از اصحاب رسانه می‌خواهیم این موارد را به صورت شفاف به شهروندان انتقال دهند، چرا که ما اصرار داریم این وضعیت از بلاتکلیفی خارج شود.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در خصوص کوه خواری های صورت گرفته در شهر صدرا گفت: قبل از ایجاد شهرداری در شهر صدرا، اداره کل منابع طبیعی 18 هزار هکتار زمین (اعم از کوه، دشت و ...) را طی صورتجلسه‌ای به شرکت عمران تحویل می‌دهد.


مرتضی زارع با بیان اینکه قطع درختان چندین ساله برای همه ما دردناک است، افزود: مدیران سابق شرکت عمران در دهه های 70 تمامی زمین های در اختیاری این شرکت، حتی کوه ها را هم با کاربری مشخص پلاک بندی، اقدام به فروش و سند آن را به افراد خریدار واگذار کرده است، لذا شهرداری امکان اینکه به آنان مجوز ساخت و ساز صادر نکند، ندارد.


وی اظهار کرد: درد ما درد اکنون نیست، درد ما از دوران و سال های گذشته است و از اصحاب رسانه می‌خواهیم این موارد را به صورت شفاف به شهروندان انتقال دهند، چرا که ما اصرار داریم این وضعیت از بلاتکلیفی خارج شود.


اگر میدانید تبعاتی ندارد تخریب کنیدزارع با بیان اینکه به دادستان نیز این موضوع ابلاغ شده بود، افزود: ما به دادستانی گفتیم شما اگر دغدغه دارید به باغات شهر صدرا بخصوص باغاتی که در محدود و حریم هستند سربزنید و ببینید چه خدمات نامطلوبی را ارائه می‌دهند و اگر می‌دانید تبعاتی ندارد تخریب کنید اما اگر نمی توانید تخریب کنید حداقل تعیین و تکلیف کنید، زیرا از سال 1400 تاکنون در حال رشد هستند و اگر این باغات تعیین و تکلیف نشوند بیشتر رشد خواهند کرد.


وی همچنین خاطر نشان کرد: تقاضای ما در دیدار با مدیرکل فنی استانداری، تغییر کاربری باغات حریم شهری صدرا بوده است.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا با تأکید بر اینکه جمعیت شهر صدرا جمعیت سرریز شیراز است نه دورریز، گفت: چرا نگاه مسئولان شهری شیراز کلان نیست؟

کابوس جاده قره پیری با عدم همکاری شهرداری شیراز زارع با بیان اینکه دلیل لجاجت، کندی و ایجاد تأخیر در تکمیل جاده قره پیری از سوی شهرداری شیراز مشخص نیست، ابراز داشت: حل معضل راه‎های ارتباطی در شهر صدرا مخصوصا جاده قره پیری در حال تبدیل شدن به یک کابوس است، با وجودی که بخش اعظمی از این جاده توسط شرکت عمران صدرا انجام شده، اما سه و نیم کیلومتر آن در حریم شیراز است و شهرداری این شهر همکاری نمی‌کند و مباحث مختلفی را در این زمینه عنوان می‌کند و مدعی است که انجام این قسمت نیاز به ۵ همت بودجه‌ای دارد در صورتی که طبق برآورد کارشناسان کمتر از یک همت برای تکمیل این قسمت نیاز است. 


صدرا از وضعیت بلاتکلیفی بیرون آیدوی تأکید کرد: ما اصرار داریم شهر صدرا از وضعیت بلاتکلیفی بیرون آید، آیا ما زیر نظر شیراز هستیم یا خیر؟ اگر هستیم سهم شهر صدرا چیست و اگر نیست پس چرا فرمانداری مستقل در شهر صدرا راه‌اندازی نمی‌شود.


چرا کار مترو استارت نمی‌خورد، مشخص نیستزارع با بیان اینکه تمام متقاضیان مسکن ملی در شیراز را به شهر صدرا سوق داده‌اند، به بحث مترو این شهر اشاره کرد و گفت: شورای شهر و شهردار شیراز اعتقاد دارند ایستگاه گلستان یا هایپر مترو شیراز به دلیل محدودیت تعداد واگن‌ها، ظرفیت اتصال مترو صدرا ندارد، اما موضوعی که دنبال می‌کنیم بحث جاده قره پیری است که می‌توانیم خط مترو را از جاده قره پیری به صدرا بیاوریم، اما اینکه چرا کار مترو استارت نمی‌خورد، مشخص نیست.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر صدرا تصریح کرد: جمعیت امروز شهر صدرا ۲۲۰ هزار نفر است و با توجه به احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این شهر، جمعیت این شهر به ۶۰۰ هزار نفر هم خواهد رسید، یعنی رشد جمعیتی بالایی دارد و به طور کلی رشد جمعیتی صدرا سالانه ۱۲ درصد است و این مسئله نشان از اهمیت توجه به زیرساخت‌های شهر به خصوص در بحث حمل و نقل دارد.


وی از فعالیت قریب ۳۸ میدل باس و ون در بخش حمل و نقل عمومی شهر صدرا خبر داد و گفت: این تعداد کافی نیست و باید بحث حمل و نقل در این شهر توجه ویژه شود.


تعاملات شهر صدرا با شهرداری شیراز بی سابقه است زارع در عین حال این نکته را متذکر شد که تعاملات شهر صدرا با شهرداری شیراز در دوران کنونی شورای شهر صدرا بی سابقه بوده است به طوری که توانستیم قریب ۸ میدل باس را از شهرداری شیراز برای صدرا تخصیص و ۵ اتوبوس هم به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر صدرا اضافه شود و در تعاملات جدید بنا شده است در خصوص تکلیف آرامستان شمال غرب شیراز و شهر صدرا مشخص و مکانی برای آن در نظر گرفته شود. 


تخصیص اعتبار برای آسفالت معابر شهر صدرا در بودجه سال ۱۴۰۴زارع همچنین میزان فضای سبز شهر صدرا را ۳۳ هکتار اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین چالش‌های شهر صدرا آسفالت معابر بود که قریب ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار را در بودجه سال ۱۴۰۴ برای آسفالت معابر این شهر در نظر گرفتیم.


عضو شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه قریب ۹۵ درصد مشکلات آبهای سطحی در صدرا برطرف شده است، گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم، احداث ساختمان مرکزی شهرداری صدرا است چرا که حق مردم این شهر دسترسی آسان و سریع به خدمات بوده است لذا با قراردادی که با قرارگاه خاتم الانبیا داریم، ظرف یکسال و نیم آینده ساختمان شهرداری صدرا به بهره برداری می‌رسد.


 کم کاری برخی ادارات را جبران می‌کنیم

وی با تصریح اینکه شهرداری و شورای شهر صدرا کم کاری برخی ادارات را جبران می‌کند، افزود: احداث ۸ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا انجام شد، همچنین احداث کتابخانه مرکزی صدرا به دلیل تامین نشدن منابع مالی متوقف شده است.


رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل در پایان نیز این خبر را به مردم داد که در سال آینده طرح جامع حمل و نقل شروع خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا در خصوص آرامستان صدرا که در بلاتکلیفی است گفت: جانمایی ابتدایی این آرامستان با اعتراض دانشگاه شیراز متوقف شد؛ مجددا ۱۰ هکتار زمین در غرب صدرا توسط شرکت عمران این شهر اختصاص یافته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی _ روح‌الله شجاعیان شامگاه دوشنبه ۱۳ اسفند در نشست خبری با خبرنگاران در شهر صدرا در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت احداث آرمستان در شهر صدرا و آوراگی مردگان در این شهر گفت: متاسفانه احداث آرامستان در صدرا جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار نبوده است.

 

او گفت: جانمایی ابتدایی این آرامستان با اعتراض دانشگاه شیراز متوقف شد. مجددا ۱۰ هکتار زمین در غرب صدرا توسط شرکت عمران این شهر اختصاص یافته که البته در این مکان هم یک دوگانگی ایجاد شده که ممکن است در مسیر آزادراه قرار گیرد. 

 

شجاعیان در ادامه گفت: اخیرا کارگروه مشترک شورای شهر و شهرداری صدرا با شورای شهر و شهرداری شیراز شکل گرفته است و در این کارگروه مباحث مشترکی مانند وضعیت جاده قره پیری را دنبال می‌کنیم.

 

او اظهار کرد: مهم‌ترین دسترسی شهروندان صدرا به شیراز را از طریق راه‌اندازی یک خط ون از فلکه سنگی شهر صدرا به میدان قائم شیراز انجام دادیم و تقاضای اتصال یک خط مستقیم نیز به پایان نمازی شیراز دادیم، اما تاکنون با مخالفت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز مواجه شده است.

 

شجاعیان با بیان اینکه راه‌اندازی مترو شهر صدرا در سفر ریاست جمهوری به استان فارس تصویب شد، اما به دلیل نداشتن طرح مطالعاتی نتوانستیم وارد فاز عملیاتی شویم، گفت: محور‌های مواصلاتی شهر صدرا هم اکنون شامل بلوار خلیج فارس، بزرگراه شهید سلیمانی و جاده دو کوهک است و عملیات اتصال صدرا به آزادراه شیراز - اصفهان آغاز شده است و بزودی شهر صدرا دروازه ورودی شیراز خواهد شد.

 

او همچنین بر ضرورت وحدت رویه مسئولان شهر صدرا تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در اداره شهر صدرا، این است که تعارض مدیریت با شرکت عمران صدرا داریم و در بخش‌هایی اجازه ورود نداریم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا همچنین به اقدامات فرهنگی این شهر اشاره کرد و افزود: تکمیل مصلی نماز جمعه شهر صدرا بعد از سه سال توقف، راه‌اندازی کتابخانه امین ولایت، افزایش سرانه فضای سبز، اجرای طرح جنگلانه، استقرار آموزش و پرورش، راه‌اندازی پردیس سینمایی و... از جمله اقدامات انجام شده در مباحث فرهنگی و اجتماعی در شهر صدرا هستند.

 

او همچنین از تشکیل قرارگاه فرهنگی در این شهر خبر داد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۴ برای هر مسجد شهر صدرا ۱۵۰ میلیون تومان جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

 

شجاعیان با تأکید بر اینکه شهر صدرا باید استقلال داشته باشند و مظهر یک شهر مستقل باشد، از راه‌اندازی دو کمیسیون کار و تولید و بانوان ذیل شورای اسلامی این شهر خبر داد.

انتهای پیام /  108
213 کلیک ها  چهارشنبه, 15 اسفند 1403 10:57
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا