• مدیر عامل شرکت آبفا فارس:

ذخیره ی آب سد رودبال به اتمام رسیده است

  مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: با اینکه ذخیره آب سد رودبال به اتمام رسیده است اما از ماه ها قبل اقدامات پیشگیرانه لازم به منظور عدم وابستگی شهرستان های منتفع از ذخائر آب این سد صورت گرفته که برخی از آنها به اتمام رسیده و تعدادی از آنها با جدیدت…

راستین آنلاین :دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل این شرکت که در سفر سه روزه به شرق فارس شخصا پیگیر پیشبرد عملیات اجرایی پروژه های در دست اجرای آبرسانی به منظور کاهش اثرات کم آبی در شهرستان های داراب، فسا و زرین دشت بود، به اتفاق محمد جواد عسکری نماینده ی مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی و فرهاد سعدی فرماندار شهرستان داراب، ضمن بازدید میدانی از سد رودبال و پروژه های در دست اجرای این شهرستان، گفت: با اینکه ذخیره آب سد رودبال به اتمام رسیده است اما از ماه ها قبل برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه لازم به منظور عدم وابستگی شهرستان های منتفع از ذخائر آب این سد صورت گرفته که برخی از آنها به اتمام رسیده و برخی از آنها با جدیدت در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس افزود: پدیده خشکسالی متوالی در سالیان اخیر و کمبود آب ناشی از عدم بارش به موقع باران ، برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی و مصارف غیر معمول در کاربری های مختلف در سطح استان فارس، مناطق مختلفی که از منابع سطحی، سد و چشمه بهره مند می شدند را در آستانه ی تنش و کمبود آب قرار داده است. بر همین اساس تنش آبی در 200 شهر و روستای استان محتمل است که با پیگیری های مستقیم و مستمر برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه ی متعددی به منظور کاهش اثرات کم آبی در این مناطق انجام شده یا در حال انجام است.

وی ادامه داد:در همین راستا احتمال اتمام ذخائر آب پشت سد رودبال شهرستان داراب که بخشی از آب شرب شهرستان های داراب، زرین دشت و فسا را تامین می کرد از مدتها قبل پیش بینی شده بود. بر همین اساس با تشکیل ستاد بحران در شرکت آبفا استان فارس، علاوه بر تدوین برنامه ی جامعی مشتمل بر اجرای طرح ها و پروژه های اضطراری تامین آب جدید و همچنین مهندسی مجدد، بازسازی و بهسازی منابع آب شرب موجود به منظور کاهش حداکثری نیاز تامین آب شرب این مناطق به ذخیره ی آبی سد رودبال، وضعیت آب شرب مردم این سه شهرستان نیز به صورت روزانه تحت نظارت ستاد بحران شرکت قرار گرفت.

صادق پور گفت:بنابر ضرورت ایجاد شده اقدامات گسترده ی شرکت آبفا فارس اعم از طرح های فنی مهندسی و اقدامات فرهنگی در راستای مدیریت مصرف آب برای جلوگیری از بروز کم آبی در این 3 شهرستان به سرعت در مسیر اجرا قرار گرفت که هم اینک به فضل الهی بخش اعظمی از برنامه های شرکت آبفا فارس در این 3 شهرستان تحقق یافته و بخش معدودی از آن نیز در حال طی مراحل پایانی است. امید می رود با به ثمر نشستن اقدامات فنی پیشگیرانه، همچنین مدیریت مصرف و صرفه جویی مضاعف در مصرف آب توسط مردم فهیم این مناطق ، خدمات مطلوب آبرسانی به مردم شریف کماکان به صورت مستمر و مطلوب ادامه یابد.

انتهای پیام /  108
87 کلیک ها  یکشنبه, 28 خرداد 1402 09:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا