• در افتتاحیه برنامه کشوری طرح غربالگری تنبلی چشم فارس مطرح شد؛

سال گذشته از معلولیت 360 کودک در استان فارس پیشگری شد

  مدیر کل بهزیستی فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰هزار کودک توسط پایگاه های بهزیستی فارس غربالگری بینایی شده اند گفت: از این تعداد ۲هزار و ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلالات بینایی و ۳۶۰ کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده و درمان شده اند که این به معنی…

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : مراسم افتتاحیه طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در استان فارس برگزار شد.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰هزار کودک توسط پایگاه های بهزیستی فارس غربالگری بینایی شده اند گفت: از این تعداد ۲هزار و ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلالات بینایی و ۳۶۰ کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده و درمان شده اند که این به معنی پیشگیری از معلولیت ۳۶۰ کودک در استان فارس است.

او در ادامه تشریح کرد:این برنامه کشوری هم اکنون در سراسر استان فارس اجرا می شود و خانواده های دارای کودک ۳تا ۶ سال با مراجعه به مراکز مثبت زندگی بهزیستی می توانند بینایی فرزندان خود را ارزیابی کنند.

هوشیار ادامه داد: در سال جاری ۲۰۵ پایگاه ثابت و سیار برای غربالگری بینایی کودکان در استان فارس فعال هستند که از این تعداد ۴۵ پایگاه ثابت در شیراز و ۳ پایگاه سیار نیز در مرکز استان به روستاهای هم جوار خدمات غربالگری را ارائه می دهند.

هوشیار پشتوانه این طرح را خانواده و اجتماع عنوان کرد و گفت اطلاع رسانی گسترده در این زمینه از وظایف اجتماعی است چرا که ,معلولیت,هزینه ها و بار سنگینی از لحاظ درمانی و روانی برای فرد ,خانواده و اجتماع در پی خواهد داشت.

وی افزود: بیماری تنبلی چشم نیز از شایع ترین علت ایجاد نابینایی یک چشمی در افراد زیر ۲۰ سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است و کودک مبتلا غالبا هیچ علامتی ندارد و چشمان او با وجود این که ظاهرا سالم و طبیعی به نظر می رسد اما از دید کافی برخوردار نیست.

مدیر کل بهزیستی فارس بیان داشت:در مراکز بهزیستی فارس معاینه چشم کودک با Eچارت و دستگاه اپتیک پلاس انجام می شود و در صورت نیاز کودک به بینایی سنج و در مرحله بعد به چشم پزشک ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام /  108
137 کلیک ها  پنج شنبه, 11 خرداد 1402 07:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا