• توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده؛

گام مشترک شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شهرداری شیراز برای تحقق هوای پاک

  مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح « حمل و نقل درون شهری عمومی و پاک » با هدف کاهش مصرف سوخت و بهبود هوای پاک در کلانشهر شیراز در مسیر اجرا قرار گرفت.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :با توجه به تصویب «طرح حمل و نقل درون‌شهری عمومی و پاک» به درخواست مشترک وزارت کشور و نفت و به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشورتوسط شورای اقتصاد، طی برگزاری جلسه و مذاکرات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی وسایل نقیله فرسوده ، در نهایت کاهش مصرف سوخت و تحقق هوای پاک در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

به گفته هادی شه دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز: هدف از اجرای این طرح کاهش مصرف سوخت از طریق نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری فرسوده و جایگزینی با ناوگان برقی پایه گازسوز و گازوییل‌سوز براساس مفاد قانون هوای پاک، توسعه به‌کارگیری شیوه‌های حمل و نقل اشتراکی دوستدار محیط زیست از جمله موتورسیکلت برقی و دوچرخه اسکوتر و کاهش انتشار آلاینده‌های محیط زیست و بهبود کیفیت هوای کلانشهر شیراز خواهد بود.

وی ابراز داشت: شهرداری شیراز و معاونت حمل و نقل و ترافیک با استفاده از ظرفیت های قانونی در زمینه بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، نیمه عمومی و پاک به عنوان یک سرمایه گذار در این طرح به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی می پردازد.

معاون شهرداری شیراز اضافه کرد: در این طرح جایگزینی ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس شهری دیزلی فرسوده با اتوبوس‌های شهری پایه گازسوز و گازوییل‌سوز، جایگزینی ۳۰ هزار دستگاه مینی‌بوس شهری فرسوده، جایگزینی ۱۶۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با تاکسی و ون پایه گازسوز و برقی و در عین حال ۱۲۰ هزار دستگاه موتورسیکلت‌کار فرسوده با موتورسیکلت برقی و ۲۰ هزار دستگاه دوچرخه برای کل کشور مدنظر است.

انتهای پیام /  108
82 کلیک ها  سه شنبه, 09 خرداد 1402 08:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا