هدف برخورد با جریانات فسادزا صیانت از سلامت اداری است

  رئیس کل دادگستری استان فارس، هدف از برخورد با جریانات فسادزا توسط مجموعه‌های امنیتی و دستگاه قضائی را صیانت از سلامت دستگاه‌های خدمات‌رسان و بهبود روند ارائه خدمات به شهروندان، عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی شنبه ۶ خرداد در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل امور مالیاتی فارس بر همکاری و تعامل بیشتر دومجموعه در مبارزه با فرار مالیاتی بمنظور اجرای عدالت مالیاتی و احقاق حقوق عامه تاکید و اضافه کرد: دادگستری فارس با اختصاص شعب ویژه در مراجع گوناگون از جمله دادسرا، دادگاه‌های بدوی و محاکم تجدیدنظر، همکاری خود در راستای تحقق درآمدهای عمومی را با جدیت دنبال می‌کند.

رئیس کل دادگستری فارس عنوان کرد: پرونده‌های تشکیل شده با موضوعات سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی، حساب‌های اجاره‌ای، فاکتور سازی‌ها و دستکاری اسناد مالی و همچنین تبعیت نکردن برخی اقشار از الزامات قانونی در استفاده از کارت خوان‌ها، برای شفاف‌سازی‌های مالی در شعب ویژه رسیدگی می‌شود.

موسوی بر حمایت دستگاه قضایی از اداره کل امور مالیاتی در راستای اجرای عدالت مالیاتی و به منظور احقاق حقوق عامه و تأمین درآمدهای استان تأکید کرد و همچنین از آمادگی دستگاه قضایی فارس در آموزش اقشار و تعاملات علمی و پژوهشی مرتبط خبر داد.

او همچنین با تأکید بر اینکه تدوین برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرائم و شکل گیری فساد در ادارات و نهادها بر عهده مدیریت است، عنوان کرد: برخورد قاطع دستگاه قضایی و مراجع نظارتی با مفاسد در نهادها و ادارات باید زمینه ساز سلامت دستگاه‌ها و دلگرمی کارکنان خدوم و پاک دستی شود که جهاد گونه و در سلامت کامل به ارائه خدمت می‌پردازند و هدف ما از برخورد با جریانات فساد زا در اصل حمایت از سلامت دستگاه‌های خدمات رسان است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس نیز به بررسی و پیگیری امور مربوط به همکاری‌های مشترک این اداره کل با دادگستری کل استان و همچنین پیشگیری و مقابله با جرایم مالیاتی پرداخت.

حمیدرضا محمدابراهیمی ضمن قدردانی از حمایت مرجع قضایی دراستان برای پیشبرد اهداف نظام مالیاتی اظهار کرد: هوشمند سازی نظام مالیاتی، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اولویت ویژه سازمان امور مالیاتی در راستای شفافیت اقتصادی و ایجاد عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی است.

محمدابراهیمی به حمایت و تعامل مؤثر دادگستری کل فارس با این اداره کل اشاره و اضافه کرد: در شرایط اقتصادی کشور، همه مدیران و کارکنان امورمالیاتی اهداف مهمی نظیر مقابله با فرار مالیاتی، کاهش فساد اداری و همچنین ارتقای فرهنگ مالیاتی و حمایت از تولیدکنندگان را عهده دارند و همکاران خدوم و پاکدست این اداره، هوشیارتر و منصفانه تر از همیشه در عرصه نظام مالیاتی، تحقق عدالت اجتماعی و رضایت مندی مؤدیان ایفای نقش می‌کنند. 

انتهای پیام /  108
126 کلیک ها  شنبه, 06 خرداد 1402 14:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا