شروع نهضت بازسازی راه‌های روستایی فارس

شروع نهضت بازسازی راه‌های روستایی فارس
   
شروع نهضت بازسازی راه‌های روستایی فارس |||| ||||

  استاندار فارس با بیان اینکه راه‌های روستایی در اکثر نقاط این استان با مشکلاتی مواجه است، از راه‌افتادن نهضتی برای بازسازی، تعمیر و تعریض این مسیرهای دسترسی با همکاری راهداری، بسیج سازندگی و به همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، خبر داد.

دکتر محمدهادی ایمانیه، در پایان سفر به شهرستان ممسنی که در قالب دومین دور از سفرهای شهرستانی مدیران ارشد فارس انجام شد، از طرح نهضت ملی مسکن شهر نورآباد، کلینیک تخصصی بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)، پایگاه اورژانس خومه‌زار و برخی از راه‌های مواصلاتی شهرستان بازدید کرد و در پایان در جلسه شورای اداری شهرستان حاضر شد.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از استانداری فارس، در جمع خبرنگاران هدف از سفر دوم به این شهرستان را، مرور مصوبات قبلی بیان و اضافه کرد: از ۱۹ مصوبه سفر اول به این شهرستان، قسمتی عملیاتی شده و مابقی آن در حال اجراست؛ امیدواریم این سفر در تکمیل مصوبات سفر اول سرعت ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید براینکه از هیچ تلاشی برای کاهش مشکلات مردم استان دریغ نمی کنیم، اظهار داشت: در جریان سفر دوم و نظر به حضور مدیران ارشد استانی در شورای اداری شهرستان، ۲۱ مصوبه جدید مورد تایید قرار گرفت که به تناوب اجرا می‌شود.

وی همچنین شرط اصلی اجرایی شدن مصوبات را، پیگیری جدی مسئولین استانی و شهرستانی ذکر و ضمن بیان اینکه فعالیت ها و اقدامات متعددی در حوزه ورزش و جوانان انجام شده و در دست انجام است، گفت: تعدادی از پروژه های ورزشی شهرستان، با کمک اعتباری وزارت نفت، وزارت ورزش و جوانان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مصوب شد که با تکمیل آن‌ها شاهد افزایش نشاط و رضایت جوانان خواهیم بود.

استاندار فارس با اشاره به بازدیدهای انجام شده از راه‌های مواصلاتی شهرستان، اظهار داشت: راه های روستایی این شهرستان مشکلات فراوانی دارد؛ تدبیر شده با همکاری راهداری استان و بسیج سازندگی از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام، نهضتی از ایجاد راه‌های روستایی، تعمیر، بازسازی و تعریض راه های روستایی در کل فارس انجام شود که قطعا یکی از اولویت های استان این شهرستان خواهد بود.

ایمانیه به همکاری قرارگاه امام مجتبی علیه السلام و آبفای استان مبنی بر آبرسانی به روستاهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی برای آبرسانی به روستاهای استان خصوصا روستاهای بالای بیست خانوار انجام شده است که در سال جاری نیز این مُهِم در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین افزود: مقرر شد با کمک شهرداری، شورای اسلامی شهر نورآباد، همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،عملیات اجرایی بیمارستان دوم این شهرستان تکمیل شود.

استاندار فارس با اشاره بر اینکه کشاورزان این شهرستان از فعالین کشاورزی استان هستند، اظهار داشت: با تامین اعتبار و تکمیل پروژه بند انحرافی فهلیان، صدها هکتار زمین مورد استفاده کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بزرگترین تاکستان ایران مربوط به این شهرستان است، بر لزوم جلوگیری از خام فروشی تاکید و تصریح کرد: از سرمایه گذاران شهرستان، استان و کشور برای سرمایه گذاری در شهرستان ممسنی دعوت می کنم؛ صنایع تکمیلی در نورآباد بازدهی بسیارخوبی خواهد داشت و اشتغال فراوانی در پی دارد. مدیریت استان مسیر مالی از جمله تخصیص تسهیلات و رفع مشکلات زیرساختی پیش روی سرمایه گذاران را تسهیل خواهد کرد.

ایمانیه همچنین در مورد سد پارسیان، ضمن یادآوری اهمت آن برای استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این سد، پروژه ای است که سال ها قبل آغاز شده اما به سبب برخی ناهماهنگی ها، عملیات اجرایی آن متوقف شده است؛ اخیرا با تلاش های انجام شده توسط مدیریت استان و نماینده مردم در مجلس تدابیری برای این پروژه اتخاذ شده است که امیدواریم در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری نیز به شکل ویژه ای به آن بپردازیم.

انتهای پیام /  108
179 کلیک ها  شنبه, 30 ارديبهشت 1402 15:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا