نخستین کارخانه نوآوری برق و انرژی کشور در شیراز راه اندازی می‌شود

نخستین کارخانه نوآوری برق و انرژی کشور در شیراز راه اندازی می‌شود
   
نخستین کارخانه نوآوری برق و انرژی کشور در شیراز راه اندازی می‌شود |||| ||||

 طی مراسمی در محل پژوهشگاه نیرو تفاهم نامه راه اندازی اولین کارخانه نوآوری برق و انرژی کشور در شرکت توزیع برق شیراز مبادله شد.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز شنبه ۲۳اردیبهشت در حاشیه این مراسم گفت: هدف از راه اندازی این کارخانه، ایجاد اکوسیستم فناوری، نوآوری و کارآفرینی در حوزه برق و انرژی با استفاده از ظرفیت های بی بدیل استان فارس و شهر شیراز مانند بزرگترین کارخانه نوآوری کشور، یکی از بزرگترین پارک‌های علمی فن آوری کشور، کارخانجات بی نظیر تولیدی مرتبط با برق و الکترونیک ، پردیس شرکتهای دانش بنیان، دانشگاههای شیراز و صنعتی شیراز به عنوان قطب های علمی جنوب کشور است.
محمدرضا سلاحی گفت: پردیس علم و فناوری فارس، سرمایه انسانی ارزشمند شرکت توزیع برق شیراز و سایر شرکتهای توزیع و همچنین استارت آپ ها، نخبگان علمی و صنعتی و شرکتهای دانش بنیان در جهت تامین بخشی از نیازهای فناورانه مورد نیاز گستره صنعت برق جنوب کشور از دیگر ظرفیت های بالقوه در استان است که تاسیس این کارخانه به استفاده بهینه از این ظرفیت ها کمک شایانی میکند.
مینا سجادی مسئول راه اندازی کارخانه نوآوری برق و انرژی شیراز نیز این اقدام را نقطه عطفی در توسعه فناوری و تجاری سازی ایده های خلاقانه جوانان متخصص دانست تا از این طریق، ضمن استفاده از دانش و مهارت و سرمایه فکری آنان، صنعت برق نیز همسو با رشد تکنولوژیک از این فرصت بهره مند شود.
وی ضمن دعوت از استارت آپ ها، شرکتهای کوچک و افراد خلاق و نوآور و تولید کننده های کوچک برای حضور در این کارخانه، گفت: محصولات این کارخانه بر اساس ایده صاحبان افراد خلاق برای رفع نیازهای شرکت های برق و انرژی، شکل گرفته و در این فضا زمینه برای پرورش ایده های مختلف فراهم شده است، بنابراین تمامی شرکتها و اشخاص علاقمند میتوانند با حضور در این کارخانه، ایده خود را تبدیل به محصول نهایی کرده و به بازار عرضه کنند.
بر اساس این گزارش این کارخانه پس از طی تشریفات قانونی و انجام مقدمات با مساحت ۱۸۰۰ مترمربع در دو طبقه در محل مرکز رشد پژوهشگاه نیرو در فارس راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام /  108
236 کلیک ها  شنبه, 23 ارديبهشت 1402 21:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا