• استاندار فارس در جلسه ارائه گزارش پیشرفت تدوین سند توسعه علم، فناوری و نوآوری استان :

تاکید استاندار فارس بر هم افزایی مراکز آموزشی در تدوین سند توسعه علمی استان

  استاندار فارس یکی از اهداف تدوین سند توسعه علمی استان را هم افزایی مراکز آموزشی عنوان کرد و افزود: استفاده از امکانات یکدیگر در حوزه های مختلف از جمله نیروی انسانی، مسائل مالی و تجهیزات منجر به پیشرفت استان و استفاده بهینه از امکانات مراکز علمی و…

دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه ارائه گزارش پیشرفت تدوین سند توسعه علم، فناوری و نوآوری استان که با حضور اعضا در دفتر استاندار فارس برگزار شد، گفت: در مسیر تدوین سند نیازها، امکانات، شرایط، ضوابط و مسائل مرتبط با همه نهادها، دستگاه ها، مراکز علمی، آموزشی، تربیتی مد نظر قرار گیرد چرا که پس از تدوین این سند همه موظفند در مسیر اجرای آن قدم بردارند.

استاندار فارس یکی از اهداف تدوین سند را هم افزایی مراکز آموزشی و علمی عنوان کرد و افزود: استفاده از امکانات یکدیگر در حوزه های مختلف از جمله نیروی انسانی، مسائل مالی و تجهیزات منجر به پیشرفت استان و استفاده بهینه از امکانات مراکز علمی و دانشگاه ها خواهد شد.

وی عدم پرداختن به علم و پژوهش های غیر نافع را یکی دیگر از اهداف تدوین این سند بیان کرد و اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب می بایست از تدریس علوم غیرنافع پرهیز شود و همه نگاه ها به سوی مسائل کاربردی و ریشه ای معطوف گردد؛ اجرای این سند باید بتواند علوم غیر نافع را از فارس حذف کند.

دکتر ایمانیه بر لزوم مدیریت تعداد دانشجو در رشته های مختلف تاکید کرد و افزود: پس از تدوین برنامه توسعه علمی استان و ارائه برش های آن مراکز علمی، آموزشی و حوزه‌های علمیه می بایست در حوزه جذب افراد و تربیت و دانش ایشان متناسب با محیط کار اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در فارس ارتقاء کیفیت و به روز شدن هر یک از علوم را هدف دیگری برای تدوین این سند عنوان کرد و گفت: کیفیت بالا و به روز بودن مطالب در زمان تدریس، سطح دانش، نگرش و اهداف پیش روی دانش آموختگان را به سوی نکات مثبت تغییر می دهد.

وی تقویت هویت ملی دانش آموختگان را یکی دیگر از مسائل مهم و قابل توجه در تدوین این سند بیان کرد و افزود: چگونگی بروز خلاقیت افراد و هموار کردن مسیر شکوفایی استعدادهای آنان نیازمند برنامه ریزی جامع و توجه به جزئیات است که در تدوین سند باید به آن توجه شود.

استاندار فارس در پایان گفت: با کارگروه‌های اتاق فکر استانداری که در حوزه‌های فناوری فعال هستند، هم افزایی داشته باشید تا علاوه بر جلوگیری از موازی‌کاری نتایج حاصل شده متمرکز و شاخص باشد.

انتهای پیام /  108
254 کلیک ها  یکشنبه, 17 ارديبهشت 1402 08:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا