توضیحات فرماندار شیراز در خصوص برگزاری مسابقات دو ماراتن

  فرماندار شهرستان شیراز گفت: دومین دوره مسابقات دو ماراتن به مناسبت روز شیراز در این شهر ویژه بانوان و آقایان در ۲ مسیر کاملا مجزا برگزار شد.  


لطف الله شیبانی گفت: دومین دوره مسابقات ماراتن به مناسبت روز شیراز امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲ بخش بانوان و آقایان در شیراز بصورت کاملا مجزا برگزار شد.


او با بیان اینکه متولی این مسابقات هیات دو میدانی استان فارس بوده است، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقه از حدود ۲ ماه قبل انجام و ثبت نام برای شرکت در این مسابقه از سراسر کشور انجام شده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه ۳۲۰ نفر زن و ۴۵۰ نفر مرد در این مسابقه شرکت کردند، گفت: حاشیه‌ها و شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر برگزاری همزمان مسابقات بانوان و آقایان در یک مسیر در حال انتشار است که این مطلب قویا تکذیب می‌شود.

او توضیح داد: برخلاف مطالب منتشر شده در فضای مجازی در این باره، مسیر مسابقه مردان و زنان کاملا مجزا و در مناطق مختلف شیراز و با فاصله نسبتا زیادی بوده است.

شیبانی گفت: مسیر مسابقه خانم‌ها در کوهسار مهدی به سمت اتوبان شهید سلیمانی بوده و مسابقه آقایان نیز در مسیری دیگر از حافظیه به سمت بلوار شاهد برگزار شده است.

او با رد شایعات منتشر شده در فضای مجازی درباره برگزاری این مسابقه برای آقایان و خانم‌ها در مسیر واحد، تاکید کرد: این دوره مسابقات در بخش بانوان و مردان بدون هیچ مشکل و تنشی برگزار شد و پلیس راهور، فراجا و بسیج ورزشکاران نیز از قبل از برگزاری این مسابقه تمهیدات لازم را اندیشیده بودند.

فرماندار شیراز اعلام کرد: در مسیر مسابقه آقایان که در خیابان‌های مرکزی شهر شیراز بوده تعداد اندکی از بانوان که اساسا در جریان مسابقه نبوده و حتی ثبت نام نیز نکرده بودند، قصد ورود در بین دوندگان مرد را داشتند که ماموران انتظامی از این کار جلوگیری می‌کنند.

او گفت: تصاویری که در توضیح انتشار شایعات در این باره در فضای مجازی منتشر شده ناشی از حضور اندک این زنان بوده که آن‌ها نیز خودسرانه و بدون اینکه در جریان برگزاری مسابقه بوده باشند اقدام به این کار کردند که همان زمان سریعا ماموران پلیس از ادامه مسیر این افراد جلوگیری می‌کنند.

شیبانی گفت: مراسم توزیع جوایز و اعلام برندگان این مسابقه نیز مقابل حافظیه با شرکت تمام ورزشکاران بدون هیچ مشکلی برگزار و مدال به برترین‌ها اهدا شد.

انتهای پیام /  108
264 کلیک ها  شنبه, 16 ارديبهشت 1402 08:27
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا