کاستی‌ها در حوزه فعالیت‌های مختلف با محوریت حرم شاهچراغ(ع) جبران شود

کاستی‌ها در حوزه فعالیت‌های مختلف با محوریت حرم شاهچراغ(ع) جبران شود
   
کاستی‌ها در حوزه فعالیت‌های مختلف با محوریت حرم شاهچراغ(ع) جبران شود |||| ||||

  سخنگوی شورای شهر شیراز با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: باید میزان عمل به ‏توصیه‌های ولی امر مسلمین در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مذهبی، پزشکی، فرهنگی، هنری، علمی، راه‌های دسترسی ‏به حرم، سرمایه‌گذاری و تولید، کارهای بزرگ با محوریت حرم مطهر بررسی شود تا کاستی‌ها را جبران کنیم.‏

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نطق بیش از دستور صحن علنی ضمن گرامی داشت سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان فارس و شهر شیراز، گفت: این سفر با برکت همراه با اعطای لقب جهانی سومین حرم اهل بیت(ع) به برج‌الاولیا که افتخاری برای شهر بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سالروز این سفر پر خیر لازم است جلسه‌ای کاربردی با حضور تمام مدیران و ‏مسئولان فارس و شیراز گذاشته شود، افزود: باید میزان عمل به ‏توصیه‌های ولی امر مسلمین در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مذهبی، پزشکی، فرهنگی، هنری، علمی، راه‌های دسترسی ‏به حرم، سرمایه‌گذاری و تولید، کارهای بزرگ با محوریت حرم مطهر بررسی شود تا کاستی‌ها را جبران کنیم.‏

هاجری از عدم درک جایگاه رفیع نگین فرهنگ زبان و ادب فارسی، شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی توسط متولیان گلایه کرد و با اشاره به جان‌باختن ۲۱ هزار نفر ۲۷ شهر کشور در سال گذشته براثر آلودگی هوا، گفت: از آنجایی که شهرداری کلان‌شهر های کشور نقش جلوداری و کمک به فضای سبز و هوای پاک را دارند، سپردن بخشی از اختیارات محیط زیست و منابع طبیعی به شهرداری کلان‌شهرها می‌تواند در تمامی ابعاد حفظ و صیانت فضاهای سبز و کمک به سلامت و پاکی ارتقا یابد.

عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: در گرامی‌داشت یاد و نام آثار سعدی شیرازی این شاعر پر آوازه جهان، سال به سال عقبگرد کرده و آن‌گونه که شایسته بوده از این فرصت بهره‌برداری نمی‌شود؛ محوطه قدیم آرامگاه سعدی تبدیل به مخروبه شده و بیرون آن نیز ویرانه است.

وی با بیان اینکه در جهان اسلام گلستان سعدی در کنار قرآن کریم، متن درس و تعلیم و تربیت بود، گفت: اما امروز با چند برنامه سطحی، کم‌مایه، نمایشی، ویترینی و آکواریومی باندی خاص و آفت‌زده، فرصت سالروز سعدی را بر باد داده اند. روزگاری روسای جمهور در سالروز سعدی و حافظ به شیراز می آمدند و امروز وزرای میراث و فرهنگ در سالروز سعدی نیامده، یا اگر آمد‌ه‌اند بسیار دیر آمدند که باید گفت : «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟».

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه متأسفانه انتقال کارخانه‌های سیمان،روغن نباتی نرگس و پشم شیشه شامل گذر زمان شده و همتی در اجرای ده‌ها مصوبات مربوطه در شهر وجود ندارد، گفت: امنیت، سلامت و پاکی هوای تنفسی مردم شهر، قابل معاوضه وگروکشی نیست بنابراین منافع و مصلحت شهر حرف اول را می‌زند.

هاجری ادامه داد: در حالی که شورا و شهرداری وارد مذاکره با فرماندهان مراکز نظامی شده است تا بخشی به خارج از شهر انتقال و به سرانه فضای سبز شیراز افزوده شود، وجود کارخانه‌های آلاینده و عدم اجرای مصوبات، رویه‌ای عقلانی و منطقی نیست، آن‌هم با هر بهانه‌ای. لازم است کارخانه‌های فوق‌الذکر به مکان‌هایی که برای آنها درنظر گرفته شده است با حمایت و کمک و مساعدت ویژه انتقال یابند تا شاهد قانون‌شکنی علنی در روز روشن نباشیم.

بنا به گفته این عضو شورای شهر شیراز، مردم شهر، زحمات و تلاش‌های عمرانی همه جانبه شورا و شهرداری را می‌بینند و قدردان هستند بنابراین خواستار توزیع عادلانه طرح‌های عمرانی در مناطق و محلات فقیر بوده و مردم نباید شاهد شکاف عمرانی بالا و پائین شهر یا شمال و جنوب باشند.
وی در پایان یادآور شد: توجه ویژه شورا و شهرداری روی عدالت اجتماعی در خدمات‌رسانی و طرح و برنامه‌های عمرانی با اولویت مناطق و محلات محروم و فقیر می‌تواند اعتماد و اطمینان مردم به مدیران شهری را چند برابر کند و با سرمایه اجتماعی اعتماد مردم بهتر و بیشتر راه مبارک سازندگی و خدمات‌رسانی را ادامه داد و امیدآفرینی به آینده روشن کرد. 
انتهای پیام /  108
152 کلیک ها  دوشنبه, 11 ارديبهشت 1402 10:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا