ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از تاکیدات سپاه است

ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از تاکیدات سپاه است
   
ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از تاکیدات سپاه است |||| ||||

  فرمانده سپاه فجر فارس گفت: نشر و ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از خواسته‌های سپاه پاسداران است که باید سطح ملی و فراتر نمود داشته باشد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :سردار یدالله بوعلی یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست صمیمی با حافظان، قاریان و مقام‌آوران قرآنی سپاه فجر فارس، با اشاره به موازی‌کاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی، برهم‌پوشانی این فعالیت‌ها تأکید کرد که با کنار هم قرار گرفتن این ظرفیت‌ها، در سطح ملی حرف برای گفتن خواهیم داشت و خواسته مقام معظم رهبری در خصوص حافظان قرآن محقق شود.

فرمانده سپاه فجر فارس با توجه به فعالیت‌های قرآنی سپاه فجر با جهت‌گیری صحیح، عنوان کرد: هر کسی در استان در این عرصه کار می‌کند سپاه موظف است ظرفیت‌های او را بشناسد و از او حمایت کند.

بوعلی با یادآوری رتبه برتر سپاه فجر در کشور و راه‌اندازی ۱۴ دارالقرآن طی سال گذشته، گفت: یکی از محورهای تربیتی مدنظر ما موضوعات در عرصه قرآنی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس هم در این نشست با بیان اینکه بهترین کلمات در خصوص قرآن، کلمات ائمه معصومین(ع) است که بسیار ژرف و پرمعناست، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در این مورد می‌فرمایند؛ کسی که در مجلسی با بحث قرآنی بنشیند، آرامش بر آن فرد و جمع حاکم می‌شود و رحمت الهی بر آن‌ها بارش می‌کند و خداوند در همان مجلس آنان را یاد می‌کند.

حجت‌الاسلام محمود محمودی‌زاده ادامه داد: اگر پنج درخواست بزرگ، از جمله زندگی سعادتمند، مرگ شهادت‌گونه، نجات در یوم‌الحسرة، و سایه در روز محشر و هدایت در روز گمراهی دارید، به‌سراغ قرآن بروید، چراکه در روز قیامت، ترازویی که عملکرد قرآنی در آن کفه باشد، سنگین‌تر است.

محمودی‌زاده با تأکید بر اینکه "همه ما باید تلاش کنیم قرآن را در موارد و عرصه‌های مختلف از مهجوریت درآوریم"، خاطرنشان کرد: علما و دانشمندان بزرگی همچون ملاصدرا و امام خمینی تأسف می‌خورند که چرا عمر خود را صرف قرآن نکرده‌اند.

انتهای پیام /  108
151 کلیک ها  دوشنبه, 11 ارديبهشت 1402 08:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا