آغاز پویش نجات طبیعت در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه حفاظت و صیانت از جنگل ها وظیفه همگانی است به پویش نجات طبیعت شیراز اشاره کرد و گفت: در این پویش مردم در کنار سازمان آتش نشانی حافظ طبیعت هستند که با هدف مقابله با حریق عرصه‌های طبیعی اعم از مراتع و جنگل‌ها…

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : هادی عیدی پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت و صیانت از جنگل ها وظیفه همگانی است به پویش نجات طبیعت شیراز اشاره کرد و گفت: در این پویش مردم در کنار سازمان آتش نشانی حافظ طبیعت هستند.

رئیس  سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: این پویش با هدف مقابله با حریق عرصه‌های طبیعی اعم از مراتع و جنگل‌ها طی فصل گرما، اجرایی شده است.

وی مهم ترین موضوع برای پیشگیری از حوادث در طبیعت را آموزش و فرهنگ سازی عنوان کرد و افزود: پویش نجات طبیعت شیراز در سه فاز انجام خواهد شد که پیشگیری از وقوع و مقابله با حریق در عرصه‌های طبیعی فاز اول آن است.

عیدی پور اظهار داشت: سالانه حوادث زیادی آتش سوزی در ارتفاعات و فضای سبز رخ می دهد که امسال با توجه به افزایش بارندگی ها و رشد بوته ها و مراتع احتمال وقوع حریق در این اراضی پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در ادامه گفت: مراتع، میراث ملی و امانت در دست ما هستند و در حوزه حریق باید وظیفه اجتماعی خود را به بهترین شکل انجام دهیم که برای سازمان آتش نشانی این انجام وظیفه بیشتر است که پویش نجات طبیعت شیراز را با همکاری سازمان های مربوطه برای عمل به این مهم اجرایی خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با پویش چهارشنبه سوری اشاره کرد و افزود: با همراهی مردم شاهد کاهش 59 درصدی حوادث چهارشنبه آخر سال بودیم که این انگیزه‌ای برای راه‌اندازی پویش نجات طبیعت شده است.

عیدی‌پور همچنین تعداد حوادث آتش‌سوزی مراتع سال گذشته در محدوده شهرستان شیراز را 168 مورد اعلام کرد و افزود: در این راستا حضور 701 آتش‌نشان و بیش از 150 ساعت عملیات انجام شد و خارج از شیراز نیز 46 عملیات حریق مراتع با حضور 195 آتش نشان داشتیم.

عیدی پور ادامه داد: در ارتفاعات شیراز نیز 47 مورد حریق داشتیم که با حضور 178 آتش نشان عملیات مهار آنها انجام شد اما در ارتفاعات خارج از شهر شیراز نیز عملیات به 12 مورد کاهش پیدا کرد.

در ادامه عبداللهی مدیریت بحران استانداری فارس نیز به آمار آتش سوزی ها در فارس اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰، ۶۴ درصد آتش سوزی های کشور متعلق به فارس بود ه است که این آمار را در سال ۱۴۰۱ از نظر حجم و تعداد آتش سوزی ها با تلاش ها مضاعف کم کردیم که تقدیر وزیر کشور را در پی داشت.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از آتش سوزی ها هم سال گذشته هنگ طبیعت تشکیل و تعداد قرق بانان را چندین برابر کردیم که ضروری است از طرفیت مردمی برای مهار آتش سوزی بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام /  108
165 کلیک ها  چهارشنبه, 06 ارديبهشت 1402 11:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا