تشکیل پرونده قضایی علیه ۱۰ مدیر سابق و فعلی استان فارس

تشکیل پرونده قضایی علیه ۱۰ مدیر سابق و فعلی استان فارس
   
تشکیل پرونده قضایی علیه ۱۰ مدیر سابق و فعلی استان فارس |||| ||||

  رئیس کل دادگستری فارس گفت: در راستای اجرای اقدامات دستگاه قضایی در حوزه مقابله با فساد، پرونده ترک فعل، قصور و تقصیر علیه ۱۰ مدیر فعلی و سابق این استان طی سال گذشته تشکیل شده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی شنبه ۲۶ فروردین با بیان اینکه تمامی پرونده های تشکیل شده در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز منجر به صدور قرار جلب به دادسرای شده است، به خبرنگاران گفت: در ۴ پرونده با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور و سایر پرونده‌ها بر اساس گزارش ضابط و شکایت شاکی خصوصی تشکیل شده است.

وی به اتهامات مطرح در این پرونده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: اتهامات مالی، تحصیل مال از طریق نامشروع، اخذ وجوه بر خلاف قانون، رعایت نکردن اصول ایمنی و تصدی بیش از یک شغل، موضوعات پرونده‌های مذکور بوده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به اینکه مبارزه با فساد یکی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: مبارزه قاطع با فساد جزء لاینفک و از وظایف مهم دستگاه قضایی است و این روند در دادگستری فارس با تشکیل شعب ویژه رسیدگی به این دسته از جرائم در دادسرا، محاکم عمومی و انقلاب و تجدیدنظر استان و همچنین برنامه‌های مدون نظارتی با جدیت ادامه دنبال می شود.

موسوی بر نظارت دقیق رئیس و مسئولان قضایی استان و قضات در چارچوب قوانین نظارتی و رعایت ضوابط اداری تأکید و اضافه کرد: اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و توصیه‌های ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص شناسایی گلوگاه‌های فسادزا، مبارزه قاطعانه و قانونی با فساد و ضرورت رسیدگی به موقع به این قبیل پرونده‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: با اتمام رسیدگی‌ها و قطعیت آرای صادره، در صورت تطبیق پرونده‌های مربوط به مدیران سابق و کنونی این استان با ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی جزئیات پرونده‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام /  108
316 کلیک ها  یکشنبه, 27 فروردين 1402 09:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا