ماموریت ماه مبارک رمضان، مبارزه با روزه خواری و دیگر منکرات مشهود در جامعه است

به گفته معاون اجتماعی سپاه ثارالله (ع) شیراز، مبارزه با روزه خواری و دیگر منکرات مشهود در جامعه از ماموریت‌های ماه مبارک رمضان است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:  سرگرد پاسدار ابوذرخوبیاری معاون اجتماعی سپاه ثارالله (ع) شیراز در گفتگو با خبرنگار بسیج در شیراز با اشاره به آیه 125 سور ه مبارکه نحل اظهار داشت: خدا.ند در این آیه می فرماید: يا محمّد مردم را با حكمت و موعظه نيكو به سوى راه و دين پروردگارت دعوت كن، و با ايشان به طريقى كه نيكوتر است استدلال نما ، پروردگارت بهتر می ‏داند چه كسانى از راهش گمراه شده و چه كسانى هدايت يافته ‏اند.


وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نیز که متأثر از مبانی دین اسلام و مکتب اهل بیت می باشد به احیای این فریضه توجه ویژه ای داشته است و یکی از اصول قانون اساسی نظام اسلامی را به این فریضه مهم(امر به معروف و نهی از منکر) اختصاص داده است.
خوبیاری با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: در این اصل آمده است که در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ ازمنکر وظیفه‏ ای‏ است‏ همگانی‏ و متقابل‏ بر عهده‏ مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏. شرایط و حدود و کیفیت‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند "والمؤمنون‏ و المؤمنات‏ بعضهم‏ اولیاء بعض‏ یأمرون‏ بالمعروف‏ وینهون‏ عن‏ المنکر.
معاون اجتماعی سپاه ثارالله (ع) شیراز ادامه داد: در این راستا، یعنی نظارت مردم بر مردم، در حال حاضر قرارگاه فرهنگی اجتماعی صیانت استانداری تحت عنوان سامانه نظارت هوشمند مردمی از ابتدای سال ۱۴۰۲ راه اندازی شده است که مردم می توانند گزارشات خود را در صورت مشاهده عدم رعایت قوانین در موضوعات: کشف حجاب؛ روزه خواری؛ سگ گردانی؛ مشروبات الکلی؛ و حتی دیگر موضوعات و منکرات رایج از جمله مشکلات در موضوعات خدمات رسانی ،اقتصادی و...را با ارسال پیامک به شماره 10004996یا از طریق لینک UU1.IR و بیان نمودن مورد و آدرس محل تخلف در پاک ماندن این شهر به مردم شهر کمک کنند.
خوبیاری تاکید کرد: آموزشهای کاربردی و تخصصی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برای دستگاهها، ادارات ، فروشگاهها و... برگزار شده و مدیران دستگاهها موظف شدند در وهله ی اول تذکر لسانی به مردم را از طریق کارکنان خود آغاز کنند و در ورودی های اداراتشان توسط نیروهای خود اداره ،به مردم تذکر بدهند.
 وی با بیان اینکه با توجه به مهم بودن کار فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، ما طرحی را که در روزهای چهارشنبه تحت عنوان برنامه چهارشنبه های طلایی انجام می‌دادیم و تاثیر زیادی داشت را از ابتدای سال جدید نیز در اماکن، باغها، بوستانها، و...نیز برگزار کردیم؛ افزود: همچنین در خصوص برنامه دوشنبه های حسینی (تیمهای تذکر لسانی) نیز از ابتدای سال در دستور کار بوده است و به قوت انجام شده است و برادران و خواهران در قالب تیمهای تذکر لسانی به مأموریت خود پرداختند.
معاون اجتماعی سپاه ثارالله (ع) شیراز در خصوص مبارزه با روزه خواری گفت: در صورت مشاهده روزه خواری علنی، و باز بودن اماکن و اصنافی که قوانین را طبق ساعات اعلام شده رعایت نمی‌کنند، در وهله ی اول با تذکر شفاهی و کتبی و پس از آن با دستور قضایی توسط پلیس اماکن عمومی پلمپ می شوند، که تا کنون و از ابتدای ماه مبارک رمضان تعدادی از صنوف متخلف پلمپ شده اند
انتهای پیام /  108
290 کلیک ها  چهارشنبه, 16 فروردين 1402 21:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا