ارائه خدمات اورژانسی به ۱۳ هزار نفر طی یکروز در فارس

  نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی علوم پزشکی شیراز گفت: طی شبانه روز چهارم فروردین، به بیش از ۱۳ هزار مراجعه کننده به اورژانس‌های بیمارستانی فارس خدمات ارائه شده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : دکتر پژمان نعمت اللهی شنبه ۵ فروردین در حاشیه نشست روزانه ستاد سلامت نوروزی علوم پزشکی شیراز گفت: در چهارمین روز از فروردین، ۱۲۵۸ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و تزویع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی زیرمجموعه این دانشگاه انجام شده است.

نعمت‌اللهی ادامه داد گفت: در این بازرسی ها ضمن شناسایی و معدوم سازی ۳۱۶ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی، هفت مورد تخلف شناسایی و برای پیگیری لازم، به مراجع قضایی استان ارجاع شده است.

او خدمت رسانی به ۵۷۲۱ بیمار مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در فارس را یادآور شد و خاطرنشان کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، به بیش از ۱۳ هزار مراجعه کننده به اورژانس‌های مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خدمات ارائه شده است.

نعمت‌اللهی همچنین گفت: خدمات ارائه شده در مراکز اورژانس فارس شامل انجام ۲۱۷ مورد عمل جراحی، ویزیت ۷۴۲ بیمار دارای علایم تنفسی، ۳۳۳ بیمار دارای علایم گوارشی و ۴۴۰ مصدوم سوانح ترافیکی بوده است.

به گفته نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امدادگران اورژانس نیز در شبانه روز گذشته، با انجام ۸۷۸ ماموریت امدادی، در کنار مردم استان و مسافران نوروزی بودند.

نعمت‌اللهی ۱۴۸ ماموریت از این تعداد را مربوط به حوادث ترافیکی اعلام کرده که با خدمت رسانی به ۱۹۲ مصدوم همراه بوده است و گفت: از مجموع مصدومان سوانح ترافیکی روز گذشته در استان، ۱۴۳ نفر به دلیل شدت جراحات بستری شده و ۴۹ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

این مقام مسئول همچنین خدمت رسانی به هفت مورد مسمومیت با گاز مونوکسد کربن و انجام هفت ماموریت مربوط به کمپ های نوروزی را دیگر بخش تلاش های امدادگران اورژانس فارس در شبانه روز گذشته برشمرد.

انتهای پیام /  108
247 کلیک ها  یکشنبه, 06 فروردين 1402 08:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا