شیراز در حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی مشکل دارد

  سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: این کلانشهر بعنوان قطب گردشگری و زیارت، بهداشت و درمان، علم و الکترونیک، صادرات و واردات در دو حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی با مشکل جدی مواجه است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : محمدرضا هاجری یکشنبه ٢١ اسفند در نطق پیش از دستور خود در یکصد و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شیراز سرفراز سومین حرم اهل بیت (ع) بنابر پیش بینی‌ها، میزبان بیش از ۳ میلیون نفر مسافر نوروزی خواهد بود و از آنجائیکه شیرازی‌های عزیز به میهمان نوازی شهره آفاق بوده و هستند، لازم است تمام امکانات و بسترهای موجود بسیج شده تا میزبانی را ارتقاء و خدمات رسانی‌ها را افزون سازیم.

او عنوان کرد: تمام ادارات و سازمان‌های پیشتاز در خدمات رسانی به مسافرین نوروزی به ویژه شورا و شهرداری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی که شبانه روز پای کار بوده، مرخصی‌های خود را لغو کرده تا خدمات رسانی کنند، بصورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

هاجری گفت: شهر شیراز بعنوان قطب گردشگری و زیارت، بهداشت و درمان، علم و الکترونیک، صادرات و واردات در دو حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی با مشکل جدی مواجه است؛ لذا باید تمام همت نمایندگان و مدیران فارس جمع شده تا این دو مشکل و معضل را با طرح‌ها و بودجه‌های ملی و حل و فصل شده تا شهر مسافرپذیرتر شود.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: با ورود شورا و شهرداری به جهش عمرانی و فضای سبز که در سال آینده سرعت بیشتری می‌گیرد، لازم است ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی بخشی از زمین‌های تفکیک شده خود را در اختیار شهرداری قرار داده تا عمران و آبادی شهر با فضای سبز پاک و دلنشین، زندگی مصفا را ارتقاء و تعالی بخشد.

به گفته هاجری، خرید بخش‌های زیادی از باغ‌های شمال شهر به منظور حفظ و صیانت از فضای سبز، هزینه زیادی دارد بنابراین باید ادارات دیگر، بخشی از هزینه‌ها را تأمین کنند تا مسیر گسترش فضای سبز استمرار یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: فضای عمومی شیراز باید با قانون مداری همه شهروندان عزیز حفظ و صیانت شود، اماکن گردشگری، بوستان‌های شهری و کوهستانی و خودروهای خارج از منزل، جزو فضای عمومی شهر بوده و لازم است به قانون حرمت گذاشته و از آلودگی‌های صوتی با صدای بلند در خودروها پیشگیری و از وارد کردن حیوانات خانگی در فضاهای عمومی پرهیز و عفاف و حجاب شرعی و قانون رعایت شود.

هاجری با بیان اینکه احترام به ارزش‌ها و آرمان‌های یک ملت که در قانون بعنوان میثاق ملی نهادینه شده، لازم و ضروری است، عنوان کرد: هیچ کشوری با هیچ مرام و مسلکی اجازه قانون شکنی، با هر نامی به کسی نمی‌دهد؛ لذا بهتر است همدل و همراه با رعایت ضوابط شرعی و قانونی، فضای معاشرت نیکوی شهری را برای زندگی سالم پر رونق‌تر کنیم.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: علاوه بر رقم بودجه، در حوزه جذب سرمایه گذار برای طرح‌ها و پروژه‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان و مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و ۴۰۰ میلیارد تومان برای حوزه محله و مسجد محوری پیشنهاد و توافق شده است که این موضوع نشان از درک صحیح و واقعی شورا و شهرداری به مناطق محروم، مدیریت محلات بر محور مساجد بوده که افق تازه، نو و امیدوار کننده‌ای را رقم خواهد زد.

 اعطای مجوز به شهرداری جهت واگذاری، تهیه و تأمین دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، احداث میدان دوم میوه و تره بار در ورودی ده شیخ، تبدیل یک سالن اجتماعات فرهنگسراهای شهرداری در هر منطقه به سالن چند منظوره، استفاده از اوراق وقف در تأمین مالی پروژه‌های شهری و الزام شهرداری به تعریف بسته‌های سرمایه گذاری پروژه المان ورودی جنوب غرب شیراز از مهم‌ترین مصوبات یکصد و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

انتهای پیام /  108
142 کلیک ها  دوشنبه, 22 اسفند 1401 09:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا