کمپین "چهارشنبه‌ سوری اصیل" در شیراز برپا می‌شود

  سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، با اشاره به آمادگی این مجموعه برای کمک به ایمنی شهر و شهروندان در مراسم آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۱، از برپایی کمپینی با عنوان "چهارشنبه سوری اصیل" در این رابطه خبر داد.

هادی عیدی‌پور شنبه ٢٠ اسفند در یک کنفرانس خبری، ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان آتش‌نشانی برای رویدادهایی نظیر چهارشنبه پایانی سال و ایام نوروز، از برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط خبر داد و گفت: آموزش فرهنگ شهروندی از رسالت‌های این سازمان با هدف کاهش ضریب نفوذ حوادث مختلف محسوب می‌شود.

عیدی‌پور با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های آموزشی و ارتقاء آگاهی‌ها منجر به کاهش آمار حوادث خواهد شد، گفت: هیچگاه مخالف برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به عنوان یکی از سنت‌های کهن ایرانی نبوده‌ایم، نکته اصلی برگزاری مراسمی ایمن و بدون حادثه در این مناسبت است؛ متاسفانه در گذشته شاهد خارج شدن برنامه‌های این مراسم از مسیر اصلی و بروز حوادثی دلخراش به واسطه تولید و استفاده از مواد محترقه دست‌ساز بوده‌ایم که گاه آسیب‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

او برگزاری مراسمی ایمن در چهارشنبه پایانی سال را یک اصل مهم برشمرد و گفت: با این هدف اقدامات آموزشی و نظارتی گسترده‌ای را نظیر کنترل صنوف توزیع کننده وسایل و موادمحترقه، در دستور کار قرار داده‌ایم و همچنان بر فرهنگسازی تاکید ویژه داریم.

عیدی‌پور با بیان اینکه "چهارشنبه سوری اصیل" کمپینی‌ست که در حوزه فرهنگی و آموزشی و تبلیغات محیطی در دستور اجرا قرار گرفته است، از به کارگیری ظرفیت‌هایی نظیر یاوران شورا برای اقدامات آموزشی و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، خبر داد و گفت: همزمان، سازمان آتش‌نشانی با بهره‌گیری از ۴۰۰ نیروی انسانی در این ایام آماده‌باش است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خواستار مراقب خانواده‌ها از فرزندان خود شد و گفت: شهروندان در صورت برپایی جشن، موارد ایمنی را رعایت کرده و از استفاده مواد محترقه و مواد محترقه پرتابی خودداری کنند. امیدوار هستیم که با همکاری و همراهی شهروندان، این برنامه بدون حادثه طی شود.

عیدی‌پور همچنین با بیان اینکه بیشترین اعتبارات آتش‌نشانی صرف خرید ماشین‌آلات و تجهیزات با هدف روزآمدی، شده است، گفت: قطعا شیراز باید همپای سایر کلانشهرهای کشور، در زمینه ارتقاء تجهیزات و توانمندسازی نیروی انسانی، گام بردارد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در زمینه توسعه و ارتقاء تجهیزات و ناوگان مورد نیاز، گام‌های مثبتی برداشته نشده است، گفت: به‌زودی ایستگاه آتش‌نشانی "گویم" با هدف پوشش بهتر محدوده شمالغرب شیراز، افتتاح می‌شود.

عیدی‌پور با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور و شاهد استقرار سیستم فرماندهی در سازمان آتش‌نشانی شیراز خواهیم بود، گفت: ٢٤ ایستگاه آتش‌نشانی این کلانشهر تحت پوشش این سیستم قرار خواهند گرفت. این مهم در بودجه ١٤٠٢ نیز پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تلاشمان این است که با استقرار چنین سیستمی، شهر شیراز را به سطح استانداردهای بین‌المللی ایمنی برسانیم.

انتهای پیام /  108
220 کلیک ها  یکشنبه, 21 اسفند 1401 07:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا