آمادگی هلدینگ پیشگامان جهت حمایت از ایده‌ها و کسب و کارها

 مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج گفت: شتاب دهنده پیشگامان که به نوعی شتاب دهنده کسب و کار یا شتاب دهنده استارتاپ نیز است در همه حوزه های مختلف آماده ارائه خدمات خود به تمامی استارتاپ ها، صاحبان ایده و اختراع و شرکت های دانش بنیان می‌باشد تا با حمایت های مالی و معنوی خود خلاء های موجود در کشور را با استفاده از استعدادها و توانایی های بومی و داخلی پُر نماید.



به گزارش راستین آنلاین ، مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروزه همگام با رشد روزافزون شکل‌گیری استارتاپ‌ها، واژه شتاب دهنده کسب‌وکار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در واقع تمام استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در ابتدای کار خود با چالش‌ها و موانعی مواجه خواهند شد.

از این رو شرکت شتاب دهنده فعالیت هایی را در جهت حمایت، رشد و ثبات استارتاپ‌ها انجام خواهد داد و به همین دلیل استارتاپ‌ها می‌توانند از طریق حمایت شتاب‌ دهنده‌ها به موفقیت و رشد مدنظر خود دست یابند.

احمدرضا قاسمی ادامه داد: هلدینگ پیشگامان یکی از انواع شتاب دهنده‌های موفق در کشور بوده که توانسته است با حمایت از استارتاپ‌های کشور، آنها را در طی مسیر پیشرفت و رشد همراهی کند. در اینجا قصد داریم که به معرفی هلدینگ پیشگامان پرداخته و در نهایت خدمات، طرح‌ها، چالش‌ها و رویدادهای آن را بیان کنیم. 

وی در توضیح بیشتر شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج اذعان کرد: هلدینگ پیشگامان با ماموریت تجاریسازی طرحها و محصولات دانشبنیان و همچنین مردمیسازی زیستبوم علم و فناوری شکل یافته است.

در واقع هلدینگ پیشگامان ماموریت دارد سه ضلع اضلاع حل مسئله که فناور حل مسئله، ظرفیت پشتیبانی و سرمایهگذاری کشور و شبکه مسائل اولویتدار کشور است را برای حل مسائل به یکدیگر متصل کند.به گفته مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس از این رو در جهت تجاریسازی پاسخهای فناورانه مبتنی بر حل مسائل اولویتدار با کمک بسیج منابع پشتیبانیها و نمایندگی های استانی خود سهم خود را در حل مسائل کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی هلدینگ پیشگامان جهت تحقق اقتصاد دانشبنیان، بسیج ظرفیتهای مالی و اعتباری جهت پشتیبانی از شبکه مردمی نخبگانی کشور میباشد که این امر با تمرکز بر مسائل و نیازهای فناورانه اولویتدار جهت تجاریسازی آنها و ایجاد ثروت و اشتغال عملی خواهد شد، تصریح کرد: هلدینگ پیشگامان، به مثابه یک شتاب دهنده بوده که یکی از برنامههای آن این است که بر روی طرح‌های نوآورانه سرمایه‌گذاری می‌کند.

از این رو این حمایت شتاب دهی پیشگامان می‌تواند حمایت مالی بوده و یا حمایت و پشتیبانی فعالیت‌ها و رفع چالش‌های رفتاری، بازارشناسی، رقابت، امکانات زیرساختاری، مکان فعالیت کسب وکارها و... باشد.این مقام مسئول با ذکر اینکه هلدینگ پیشگامان به دنبال افزایش موفقیت تجاری کسب وکارها می‌باشد، ابراز کرد: برای عملی کردن و رشد طرح‌ها و ایده‌های نوپای و کسب وکارها از هیچ نوع حمایت و سرمایه‌گذاری دریغ نخواهد کرد.

این شرکت با ارائه حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود در مسیر رشد و پیشرفت کسب وکارها قدم خواهد گذاشت.
خدمات هلدینگ پیشگامانوی با اشاره به اینکه خدمات هلدینگ پیشگامان در۳ دسته نمونه سازی، تجاری‌سازی و جذب سرمایه ارائه می‌شود، توضیح داد: شرکت‌های دانش‌ بنیان، از دسته موسساتی بوده که فعالیت‌های خود را برای توسعه علم و ثروت، تحقق اهداف اقتصادی، ایجاد دانش اقتصاد محوری، تولید کالاها و خدمات تجاری نوآور و... سامان می‌دهد که از این رو هدف شرکت دانش بنیان، تجاری‌سازی محصولات خود می‌باشد.

قاسمی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌ بنیان برای رفع چالش‌های مالی خود هم می‌توانند از حمایت‌های دولت بهره گرفته و هم از حمایت‌ها و پشتیبانی اسپانسرها و شتاب دهنده‌ها بهره بگیرند.

در نتیجه دریافت مزایای دولتی چون وام و تسهیلات بانکی، برخودداری از معافیت‌های مالیاتی و... می‌تواند به پیشرفت کسب وکار کمک بسزایی کند.

البته قابل ذکر است که میزان سرمایه مالی دولت در بخش استارتاپ و دانش بنیانی کشور در مقایسه با سایر کشورها کم و ناچیز می‌باشد.

اما در مواردی نیز این مزایا و تسهیلات می‌تواند بسیار کارگشا بوده و به عنوان یک فرصت طلایی قلمداد شود.

وی با بیان اینکه رفع چالش‌های مالی کسب‌وکارهای نوپا از طریق شتاب دهنده ها نیز با مشکلات و سخت‌گیری‌های خاصی نیز روبرو خواهد شد، تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر به طور معمول علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی می‌باشد که از میزان سودآوری آن مطمئن باشد. در واقع باید یک دوراندیشی مالی قوی برای کسب وکارهای نوپا در نظر گرفته شود تا به اجرای آن ترغیب گردد.

مدیر شرکت پیشگامان فارس از جایگاه این هلدینگ برای کسب وکارها و ایده و طرح نو خبر داد و گفت: در واقع پیشگامان از طریق راهنمایی و هدایت استارتاپ‌ها، حمایت و پشتیبانی از آنها و تعیین مسیر پیشرفت و ترقی، نقش خود را جهت تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان انجام خواهد داد.

وی افزود: تجاری‌سازی به معنای فرآيندی است که ایده‌های نو و جدید از طریق روش‌های کسب‌وکار به مرحله اجرا و سودآوری می‌رسد. در واقع امروزه چه شرکت‌های دانش بنیان و چه شرکت‌های مستقل و دولتی، به دنبال کسب نتایج فعالیت‌ها و پژوهش‌های خود می‌باشند. بنابراین تجاری‌سازی ایده و محصولات، همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.قاسمی با اشاره به هفت گام فرآيند تجاری‌سازی شامل ایجاد ایده نوپا، تحقیق و بررسی ایده ، راستی آزمایی و شناسایی نقاط قوت و ضعف ایده، ثبت ایده، تحلیل بازار محصول، تامین مالی و کسب مجوز و تولید محصول عنوان کرد: نباید فراموش کرد که تجاری‌سازی ایده‌های نو با موانع و چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

البته می‌توان در این راستا از حمایت موسسات و شتاب دهنده ها برای کسب وکار خود نیز بهره مند شد. هلدینگ پیشگامان با کمک به فناوران و نوآوران کشور، می‌تواند آنها را در نوآوری و تجاری‌سازی محصولات راهنمایی کند.وی همچنین گفت: جذب سرمایه اولیه استارتاپ‌ها، با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در هر روش، سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند که درصدی از سود خود را به دست آورند. این سود می‌تواند به صورت بازپرداخت مبلغ، درصدی از سهام، درصدی از مالکیت استارتاپ و یا موارد دیگر باشد. اما نوآوران همیشه برای اینکه بخشی از سهام خود را در ازای دریافت کمک مالی به سرمایه گذار بدهند مشکلاتی دارند و برای آن ها مطلوب نیست اما هلدینگ پیشگامان از سهام داری در ازای سرمایه گذاری پرهیز می کند و در ازای دریافت ضمانت نامه های متعارف به حمایت مالی و غیر مالی می پردازد. 


طرح‌های هلدینگ پیشگامان مدیر شعبه فارس شرکت پیشگامان بنیاد توسعه تعاون بسیج اذعان داشت: پیشگامان از طریق دبیرخانه تخصصی هلدینگ به شناسایی و ارزیابی طرحهای فناور کشور به 3 صورت ارجاع مستقیم نوآوری، ارجاع از نمایندگیهای استانی و طرحهای نوآور برگزیده در رویدادهای ملی و استانی می پردازد.


وی اضافه کرد: کارآفرینها در سراسر ایران می‌توانند هر طرح و ایده‌ای که دارند را با هلدینگ پیشگامان به اشتراک گذاشته و در مورد چگونگی اجرا و عملی سازی آن به مباحثه بپردازند. از این رو هلدینگ پیشگامان به عنوان شرکت شتاب دهنده استارتاپ در تلاش است تا طرح‌های کارآفرینان را به مرحله اجرا برساند.

قاسمی در مثالهایی بیان کرد: طرح‌های کارآفرینان می‌تواند در هر حوزه فعالیتی چون صنعت، کشاورزی و دامپروری، سلامت و درمان، فناوری اطلاعات، کسبوکار اینترنتی، آموزش، محیطزیست و... باشد. برای مثال از نمونه طرح‌های موفق هلدینگ پیشگامان می‌توان به دستگاه ساکشن جراحی، سنسور اکسیژن خودرو، شیرهای هیدرولیک دستی، منبع انرژی استارتر بالگرد و هواپیما، دستگاه RTU دیسپچینگ جایگاه سوخت و ... می‌باشد.


چالش‌ های هلدینگ پیشگامانوی با اشاره به اهمیت رفع چالش‌های استارتاپ و کسب‌وکارهای نوپا متذکر شد: منظور از عنوان چالش‌های هلدینگ پیشگامان، رفع چالش‌های استارتاپ و کسب‌وکارهای نوپا می‌باشد. در واقع هر یک از استارتاپ‌ها در مرحله انجام فعالیت، دچار چالش‌ها و خلاهایی می‌شوند.

هلدینگ پیشگامان از طریق شبکه نوآور فناوری که در سراسر کشور در اختیار دارد، می‌تواند به رفع چالش‌ها و خلأهای استارتاپ بپردازد و این چالش‌ها از طریق مدل نوآوری باز برای استارتاپ‌ها رفع خواهد شد چرا که پیشگامان قادر بوده که از طریق شبکه ارتباطی خود به رفع چالش و خلاء موجود صنایع و زنجیره ارزش های موجود در کشور بپردازد و مسیر رشد و پیشرفت آن را سرعت ببخشد.


رویدادهای تاثریا پیشگاماناین مقام مسئول با اشاره به برگزاری رویدادهای تاثریا اذعان داشت: رویدادهای تاثریا پیشگامان، در ۳ دسته رویدادهای استانی، رویدادهای ملی و رویدادهای تخصصی ارائه می‌شود که این رویدادها در جهت تقویت نمایندگی شرکت شتاب دهنده پیشگامان در استان‌های کشور و همچنین تقویت و گسترده‌تر کردن شبکه ارتباطی شرکت با انواع استارتاپ‌ها انجام می‌شود.


نماینده شرکت پیشگامان در استان فارس اضافه کرد: رویدادهای استانی تاثریا هلدینگ پیشگامان با هدف رفع خلا و مسائل فناورانه زنجیره‌های ارزش دارای مزیت هر استان برای استارتاپ‌ها برگزار می‌شود.

این رویدادهای شتاب دهی پیشگامان تا این زمان در 9 استان کشور همچون خراسان رضوی، زنجان، کرمان، فارس، یزد و... برگزار شده است.

 وی با تاکید بر اینکه رویدادهای ملی تاثریا هلدینگ پیشگامان بر اساس موضوعات اولویت‌دار اقتصادی کشور با هدف تکمیل زنجیره ارزش دارای مزیت هر حوزه برای استارتاپ‌ها برگزار می شود،تصریح کرد: در این خصوص می‌توان به رویدادهای ملی کشاورزی و امنیت غذایی، تعلیم و تربیت، جمعیت و خانواده، سلامت- بهداشت- درمان و... اشاره کرد. به گفته قاسمی رویدادهای تخصصی هلدینگ پیشگامان با هدف پاسخدهی و سرمایه‌گذاری بر روی پاسخهای برتر در حوزه فناوری‌های آینده محور برگزار می‌شود که از جمله رویدادهای تخصصی پیشگامان می‌توان به ابر چالش اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، حمل‌ونقل الکتریکی، علوم شناختی، بیولوژی ترکیبی و... اشاره کرد.وی در پایان خاطر نشان کرد: شتاب دهنده پیشگامان که به نوعی شتاب دهنده کسب و کار یا شتاب دهنده استارتاپ نیز است در همه حوزه های مختلف آماده ارائه خدمات خود به تمامی استارتاپ ها، صاحبان ایده و اختراع و شرکت های دانش بنیان می‌باشد تا با حمایت های مالی و معنوی خود خلاء های موجود در کشور را با استفاده از استعدادها و توانایی های بومی و داخلی پُر نماید. 

انتهای پیام /  108
358 کلیک ها  یکشنبه, 14 اسفند 1401 08:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا