احیای کارکرد مساجد راهکار حل اکثر مشکلات است

  استاندار فارس گفت: اگر قرار است فساد، اختلاس، دزدی، اعتیاد، طلاق، تأخیر در ازدواج و فرزند نیاوردن حل شود راهی به جز احیای مساجد نیست. حل بسیاری از مشکلات در گرو احیای کارکردهای مساجد است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدهادی ایمانیه شنبه ۱۳ اسفند در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شیراز بیان کرد: اگر می‌خواهیم در شرایط کنونی و با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم جامعه کامل و مدینه فاضله‌ای داشته باشیم، چاره‌ای جز توجه کردن به مساجد نداریک و توجه به مساجد از طریق توجه به نیازهای نرم‌افزاری و سخت افزاری این اماکن مقدس امکان‌پذیر است.

او با بیان اینکه توسعه مساجد در بخش سخت‌افزاری با حمایت دولت و مسئولان اجرایی استان انجام می‌شود، افزود: استانداری فارس با همفکری دفتر امام جمعه در حال تدبیر احیای موقوفه‌ای با عنوان موقوفه عمران و مساجد است؛ فارس تنها استانی است که در آن چنین موقوفه‌ای ایجاد شده و امیدواریم این موقوفه در سال ۱۴۰۲ دوباره احیا شود و بتوانیم از این موقوفه برای کمک به بحث‌های سخت‌افزاری مرتبط با عمران و مساجد، تکمیل مساجد و مصلاها و تعمیراتی که نیازمند اعتبارات مالی هستند بهره ببریم.

استاندار فاری اضافه کرد: مجوزهایی از طریق کمیسیون‌های قانونی استان به مساجدی که تمایل داشته باشند که قسمت کوچکی از مسجد را تبدیل به تجاری‌سازی کنند، تعلق گرفته است. آمادگی داریم این اقدام را برای تمام شهرستان‌های استان فارس انجام دهیم. همچنین با حمایت وزارت راه اقدامات خوبی در خصوص مساجد بین راهی انجام شده است؛ این اقدام برای چند مسجد شروع شده و در حال تکمیل است و امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۲ تحرکی به زنجیره مرتبط با مساجد بین راهی بدهیم.

ایمانیه با بیان اینکه مسئله ایجاد خانه عالم برای اداره مساجد را پررنگ تر از قبل پیگیری خواهیم کرد، گفت: اداره مساجد نیاز به خانه عالم دارد و پیگیری این کار به ویژه در روستاها و مناطقی که محل سکونت امام حماعت و مسجد زیاد است و مشکلاتی برای نماز صبح ایجاد می‌کند ضروری است. در تلاش هستیم تا سال آینده سال خوبی برای بحث‌های سخت افزاری مساجد باشد.

او با اشاره به اینکه مسائل نرم‌افزاری مساجد بر عهده علما و حجج اسلام است، گفت: شایسته نیست که مسجدی وجود داشته باشد و نماز صبح، ظهر و شب به دلیل نبود امام جماعت در آن برقرار نشود؛ باید فکری کرد و زمانبندی مشخصی برای تحقق این امر مشخص شود.

استاندار فارس یادآور شد: باید همدلی و همفکری بین ائمه جماعت موفق در اداره یک محله شکل بگیرد تا طرح محالات مسجد محور اجرا شود؛ این طرح به شرطی قابل پابرجایی، استقرار و توسعه است که امام جماعت‌هایی داشته باشیم که با سلیقه و بهره‌گیری از جوانان تعامل و همدلی داشته باشند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در این مدت که مسئولیت اجرایی استان را بر عهده داشتم سعی کردم اکثریت میز خدمت‌ها در مساجد راه‌اندازی شود تا مردم بدانند مساجد کانونی است که می‌تواند مشکلات آنها را حل کند؛ از تمام فرمانداران هم خواستار برگزاری میز خدمت در مساجد شدیم. در دور دوم سفرهای استانی نیز این کار را ادامه می‌دهیم و میز خدمت را در مسجد جامع شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا دوران شکوه مساجد برای حل مشکلات مردم زنده شود.

انتهای پیام /  108
126 کلیک ها  یکشنبه, 14 اسفند 1401 07:28
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا