ایستگاه‌های توزیع نهال در شیراز برپا می‌شود

  عضو شورای شهر شیراز، از برپایی ایستگاه‌های سبز توزیع نهال روز درختکاری در سطح مناطق شهرداری این کلانشهر خبر داد.

افسانه خواست‌خدایی در برنامه نشست سبز مردمی همچنین از سیاست‌گذاری توزیع ۵۰ هزار نهال به‌ واسطه برپایی ۱۴ ایستگاه مردمی خبر داد و گفت: یاوران محلات بخشی از این نهال‌ها را در روز درختکاری درب منازل شهروندان تحویل می‌دهند.

منصوره خسروبیگ راستن آنلاین  به نقل از شورای شهر شیراز، او ادامه داد: در راستای بالا بردن سرانه فضای سبز و فرهنگ سازی این موضوع در بین شهروندان، پویش کاشت صدهزار نهال نارنج که در یکسال گذشته در چهار فاز به مرحله اجرا درآمده است.

ناظر شورای شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: در روز درختکاری توزیع ۵۰ هزار نهال نارنج و ۱۰ هزار نهال از سایر گونه‌های سازگار با آب‌وهوای شهر شیراز در دستور کار این سازمان قرار گرفته که به دو شکل ایستگاه‌های توزیع نهال و تحویل نهال درب منازل اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه به مناسبت روز درختکاری از هفته‌های گذشته برنامه‌های متعددی، سیاست‌گذاری و توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اجرا خواهد شد، افزود: وجه تمایز مراسم امسال متبرک شدن برنامه‌ها به نام شهدای حرم حضرت احمدبن موسی- شاهچراغ(ع) است.

خواست‌خدایی از کاشت نهال به نام ۱۳ شهید حرم مطهر و نصب پلاک یادبود با نام و همراه با عکس این شهدا، توسط خدام حرم حضرت شاهچراغ(ع) در برنامه روز درختکاری در بوستان ۵۷ هکتاری مادر خبر داد.

ناظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی حفظ، نگهداری و کاشت درختان در کنار هم اهمیت به‌سزایی دارد، اظهار کرد: حضور پرشور دانش‌آموزان در برنامه روز درختکاری طبق هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش‌وپرورش و برگزاری برنامه‌های ترویجی و آموزشی حفاظت از فضای سبز برای آن‌ها در بخشی از این مراسم در بوستان مادر سیاستگذاری شده است.

عضو هیئت‌ رئیسه شورای شهر شیراز افزود: علاوه بر اینکه برنامه‌های متعددی مانند حضور غرفه‌های دستاوردهای زیست محیطی سازمان‌های مختلف ازجمله اداره کل حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و سازمان مدیریت پسماند سیاست ‌گذاری شده است، با سیاست‌گذاری انجام گرفته و تلاش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری روز درختکاری شاهد برپایی غرفه‌های «زنان کارآفرین » در راستای حمایت از مشاغل خانگی، هنرمندان و زنان سرپرست خانوار خواهیم بود.

انتهای پیام

انتهای پیام /  108
147 کلیک ها  شنبه, 13 اسفند 1401 09:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا