تشکیل کمیته علمی بازیافتِ پسماند در فارس

تشکیل کمیته علمی بازیافتِ پسماند در فارس
   
تشکیل کمیته علمی بازیافتِ پسماند در فارس |||| ||||

  استاندار فارس خواستار تشکیل یک گروه علمی متشکل از افراد صاحب نظر و با تجربه تحت عنوان کمیته عملی بازیافت پسماند در این استان شد.

دکتر محمدهادی ایمانیه در پنجمین کارگروه مدیریت پسماند استان در سال ۱۴۰۱، با اشاره بر اینکه با گذر زمان اهمیت و ارزش پسماند بیش از پیش نمایان شده است، گفت: در بسیاری از حوزه های جدید از جمله الکترونیک، سلولز، پلاستیک و آلومینیوم، پسماند قابلیت بازیافت سرمایه گذاری دارد.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از استانداری فارس، ایمانیه پسماندهای سلولزی را یکی دیگر از پسماندهای با ارزش و قابل بازیافت عنوان کرد و افزود: درصورتی که نهضت جمع آوری کاغذ و کتاب باطله ایجاد شود و نسبت به جمع آوری ضایعات سلولزی توجه ویژه صورت پذیرد، علاوه بر جلوگیری از قطع درختان در راستای تولید کاغذ، پسماندهای سلولزی نیز مجددا به چرخه تولید و استفاده وارد می شوند.

ایمانیه با تاکید براینکه بازیافت پسماند در راستای کاهش زباله و ایجاد ارزش افزوده امری غیر قابل انکار است، اظهار داشت: یک گروه علمی توانمند با حضور افراد صاحب نظر و باتجربه در قالب کمیته علمی بازیافت پسماند تشکیل شود تنوع و کیفیت کار را در حوزه های مختلف پسماند مشخص کند.

استاندار فارس ادامه داد: پس از مشخص شدن حوزه های قابل فعالیت، امور اقتصادی استان نسبت به تهیه و تدوین بسته های سرمایه گذاری اقدام نماید تا به سرمایه گذاران ارائه شود.

ایمانیه بر لزوم توجه به ۳۷ شهرستان استان و رعایت توزیع استانی در حوزه پسماند تاکید کرد و افزود: پس از جذب سرمایه گذار و شروع عملیات بازیافت پسماند، هر کدام از سرمایه گذاران قسمتی از سود خود را در راستای مسئولیت اجتماعی منطقه و ارتقاء فرهنگ تفکیک زباله و بازیافت پسماند هزینه کنند.

استاندار فارس بر لزوم فرهنگ سازی و اقناع مردم در خصوص فواید بازیافت پسماند تاکید کرد و گفت: برنامه جامع مدیریت پسماند استان به تفکیک شهرستان و به تنوع پسماند آن منطقه، تدوین و در برش های سالیانه اجرا شود.

انتهای پیام /  108
1348 کلیک ها  شنبه, 06 اسفند 1401 09:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا