اختتامیه کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در شیراز برگزار می‌شود

اختتامیه کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در شیراز برگزار می‌شود
   
اختتامیه کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در شیراز برگزار می‌شود |||| ||||

  معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آیین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه چهارشنبه سوم اسفند به میزبانی حرم سوم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :سردار حسین محبی دوشنبه یکم اسفند در جمع خبرنگاران بیان کرد: سپاه در کنار ارائه خدمات در جنبه‌های گوناگون نظامی، اجتماعی، امنیتی و محرومیت زدایی در عرصه هنری هم ورود دارد و فعالیت‌های چشم گیری در این حوزه داشته است.

او تشکیل یک شبکه وسیع و اثرگذار تحت عنوان شبکه فرهنگ یاران را از این اقدامات دانست و گفت: این مجموعه از همه توانمندی‌های عرصه فرهنگ و هنر در قالب هفت صنف دعوت به همکاری کرده است. شاعران، نویسندگان، راویان، مداحان و فعالان فضای مجازی جزو همین گروه‌ها هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه با بیان اینکه هنر شعر به دلیل رابطه‌ای که با فطرت انسان دارد می‌تواند موجب پایداری، گسترش و تثبیت ارزش‌های دینی و انقلابی باشد، اضافه کرد: اگر یک تمدن بخواهد خود را حفظ کند، چاره‌ای ندارد جز اینکه در قالب هنر عرضه شود و لذا شعر به دلیل نفوذی که دارد، می‌تواند فرهنگ و ارزش‌ها را بارور کند.

وی با بیان اینکه زبان شعر به عنوان یک زبان ماندگار، زمینه انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل‌های مختلف را فراهم کرده است، از برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی با حضور اساتید ملی به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره یاد و اضافه کرد: در سه ماهه اول هر سال به اقتضای وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور و جامعه بین‌الملل، محورهایی برای کنگره انتخاب و شاعران را به همراهی دعوت می‌کنیم.

محبی با بیان اینکه حادثه حرم شاهچراغ(ع) امسال به عنوان یک محور اساسی این کنگره انتخاب شد، جهاد تبیین، خورشید ولایت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و پوشش اسلامی، طنز و شهدای شاهچراغ(ع) را از دیگر محورهای اصلی این کنگره اعلام و اضافه کرد: ٤٢٦ شاعر اشعار خود را در قالب ١١٩٣ قطعه شعر به دبیرخانه کنگره ارسال کردند که پس از داوری، ٢٦ منتخب مشخص شده‌ است.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه ابن کنگره در در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار می‌شود، گفت: این کنگره از حالت درون سازمانی به یک کنگره بین‌المللی تبدیل شده و در این راستا از شعرای محور مقاومت دعوت کرده‌ایم که پیرامون حادثه حرم شعر بسرایند.شعرایی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، آذربایجان، پاکستان و افغانستان دعوت شده است.

محبی با اشاره به دعوت از شعرای برجسته برای سرودن اشعاری پیرامون حادثه تروریستی حمله به شاهچراغ(ع)، گفت: این کنگره با دعوت از مسئولان کشوری و با حضور ١٠٠٠ نفر از مردم شیراز و خانواده شهدای حرم شاهچراغ و امنیت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: برنامه‌های کنگره یازدهم در شیراز فراگیر خواهد بود و پیش از آیین اختتامیه، شب شعرهایی در حرم شاهچراغ(ع) و تعدادی مساجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام /  108
173 کلیک ها  دوشنبه, 01 اسفند 1401 15:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا