توزیع عادلانه خدمات سلامت اولویت دولت سیزدهم است

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که اصلی‌ترین اولویت و دغدغه مسئولان حوزه بهداشت و درمان در دولت سیزدهم، توزیع عادلانه خدمات سلامت است.

دکتر سید وحید حسینی، در دیدار با امام جمعه و مسئولان شهرستان سروستان استان فارس، یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان این استان به ویژه بخش بهداشت و درمان به تبع سیاست‌های دولت سیزدهم را توسعه خدمات حوزه سلامت در راستای عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی ذکر و تاکید کرد که این موضوع با فراهم کردن زیرساخت‌ها و ارتقاء کمی و کیفی سطح خدمات بهداشتی و درمانی، دنبال شده است.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از علوم پزشکی شیراز، حسینی بر حمایت بیشتر خیرین از مجموعه سلامت سروستان در راستای توسعه زیرساخت های بهداشتی درمانی شهرستان تاکید کرد و افزود: تسریع در توسعه تجهیزات پزشکی و تقویت زیرساخت های حوزه سلامت، با مشارکت و همکاری مردم و خیرین میسر است.

رئیس علوم پزشکی شیراز، با اشاره به بازدید هفتگی یک تیم نظارتی شامل مسوولان حوزه های مختلف از شهرستان های استان با هدف پایش مستقیم مسائل و چالش‌ها، از انعکاس نتایج این بازدیدها به اعضای هیات رئیسه دانشگاه با هدف رفع مشکلات خبر داد.

حسینی با قدردانی از امام جمعه شهرستان سروستان برای دغدغه مندی نسبت به مسائل حوزه سلامت، خواستار آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و انعکاس شایسته دستاوردهای نظام سلامت کشور در سال های پس از انقلاب اسلامی به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گسترش مشارکت در حوزه مسوولیت های اجتماعی را یکی از راهکارهای ارتقای سطح بهداشت و درمان در سطح شهرستان ها عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد مسوولان شهرستان برای توسعه خدمات بهداشتی درمانی، پیگیر مشارکت کارخانه ها و شرکت های این منطقه با حوزه سلامت باشند.

او افزایش حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در اقصی نقاط کشور و در شهرستان های استان را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا دانست و گفت: این دستاوردهای عظیم حوزه سلامت باید برای مردم تبیین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله راهکارهای رفع چالش ها را به کارگیری نیروی انسانی کارآمد در حوزه های مختلف سلامت و مدیریت مطلوب هزینه ها عنوان کرد که رشد و ترقی مجموعه را به همراه دارد.

حسینی ماندگاری پزشکان در شهرستان ها را یکی از راهکارهای جلوگیری از اعزام و مراجعه بیماران به مرکز استان عنوان کرد که با فراهم بودن زیرساخت های تجهیزاتی و وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص، این امر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقویت این موضوع در حال انجام است.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از جمله زیرساخت های تحقق این امر در مجموعه سلامت استان فارس را توسعه فعالیت مراکز بهارنکو و راه اندازی مراکز درمان ناباروری دانست که با حمایت مسوولان دانشگاه در حال پیگیری و انجام است.

امام جمعه شهرستان سروستان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور مسوولان دانشگاه در بازدیدهای میدانی از نحوه ارایه خدمات بهداشتی درمانی شهرستان سروستان، حوزه بهداشت و درمان را دارای ارتباط مستقیم با جان و حیات جامعه دانست که باید برای توسعه و گسترش آن تلاش کرد.

حجت الاسلام سعید جاویدی هدف از نشست ها و برنامه ها را خدمت به مردم و ارتقای سلامت و تندرستی در جامعه عنوان و اضافه کرد: مسئولان سلامت شهرستان سروستان از مدیران انقلابی و فعال هستند که برای ارتقای سلامت مردم شهرستان تلاش می کنند و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیشرفت های مطلوبی در حوزه سلامت شهرستان سروستان ایجاد شده است.

او راهکار موثر در ارتقای سلامت شهرستان را تقویت زیرساخت های کنونی خواند که با هم افزایی و حرکت در مسیر تحقق هدف مشترک خدمت به مردم، قابل دستیابی است.

امام جمعه شهرستان سروستان با ادای احترام به از خودگذشتگی و ایثار کادر سلامت، به ویژه در روزهای بحرانی کرونا گفت: مردم به واسطه حضور شما احساس آرامش می کنند.

دکتر عباس رضاییان زاده، معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیت خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان سروستان، همچنین شاخص های بهداشتی شهرستان در زمینه سلامت روان، مرگ و میر مادران و نوزادان، بازرسی کارگاه‌ها و کارخانه ها، مراقبت های مادران باردار، تکامل کودکان، بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز، وضعیت تغذیه، غربالگری نوزادان و شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون ارائه کرد.

دکتر مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه نیز با اعلام آمارهایی در خصوص ضریب اشغال تخت و تخصیص پزشکان متخصص در رشته های مختلف به شهرستان سروستان، به بیان نحوه فعالیت بخش های پاراکلینیک در بیمارستان شهدای سروستان و همچنین توضیحاتی در خصوص نیروی انسانی حوزه پرستاری، تجهیزات پزشکی، موارد اعزام بیماران به شیراز، شاخص های مرگ و میر کودکان و نوزادان و سطح بندی خدمات پرداخت.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در خصوص نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان، تخت های فعال و مصوب بیمارستانی، مطالبات و پرداختی حقوق و کارانه کارکنان، درآمدهای اختصاصی، هزینه کرد بیمارستان، جذب اعتبارات لازم، تاسیسات بیمارستان و روند پیشرفت پروژه های عمرانی بهداشت و درمان در سروستان، گزارشی ارایه کرد.

در این دیدار مسایل و چالش های حوزه سلامت، نیازمندی ها و توانمندی های این حوزه در شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان شهدا، از سوی دکتر عزیزی رئیس شبکه بهداشت و درمان و دکتر کاوه رئیس بیمارستان شهدای شهرستان سروستان، معاون فرماندار و نماینده مجمع خیرین شهرستان ارایه شد.

انتهای پیام /  108
213 کلیک ها  چهارشنبه, 26 بهمن 1401 09:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا