آغاز ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی در جنوب شیراز

آغاز ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی در جنوب شیراز
   
آغاز ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی در جنوب شیراز |||| ||||

  طی آئینی، عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی حضرت صدیقه طاهره(س) در محدوده منطقه ۹ شهرداری شیراز با حضور مسئولان ارشد فارس، آغاز شد.

راستین آنلاین :رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شنبه ۱۵ بهمن در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی حضرت صدیقه طاهره(س)، ضمن تبریک میلاد حضرت علی(ع) و ایام دهه فجر گفت: این مرکز درمانی با متراژ ۲۰ هکتار، در جنوبی‌ترین نقاط شیراز و با هدف محرومیت‌زدایی و رفع نیاز منطقه احداث می‌شود.

دکتر سید وحید حسینی، خاطرنشان کرد: پیش بینی شده این بیمارستان عمومی و تخصصی هفتصد تخت خوابی با اعتباری حدود دو هزار و پانصد میلیارد تومان، تا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد که با ساخت این پروژه عظیم، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر تحت پوشش خدمات درمانی قرار می گیرند.

حسینی در زمینه اتمام پروژه های نیمه تمام، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور، راه اندازی بیمارستان های جدید در برنامه ریزی دولت نبوده است، چراکه بیمارستان‌های نیمه تمام بسیاری در سطح کشور وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر شیراز نیاز به دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی دارد، اضافه کرد: به دلیل نیاز شیراز به فضای درمانی به ویژه در حاشیه شهر، با پیگیری های مجموعه دانشگاه و مسوولان استانی و حمایت وزیر بهداشت، موافقت لازم برای ساخت بیمارستان های جدید در شیراز از دولت دریافت شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) گفت: از گذشته توزیع بیمارستان ها در شیراز، مناسب نبوده و با توسعه ظرفیت های پزشکی، ظرفیت های بیمارستانی توسعه نیافت که این امر دسترسی مردم ساکن در حاشیه شهر به خدمات پزشکی را با مشکل مواجه کرده است.

دکتر جعفر قادری با اشاره به طرح محرومیت زدایی و تسریع در دسترسی آسان تر مردم به خدمات پزشکی، ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی حضرت صدیقه طاهره (س) در این منطقه از شیراز را بسیار پر اهمیت و در مسیر طرح محرومیت زدایی دانست.

او ضمن ارایه گزارشی از وضعیت پروژه های عمرانی حوزه های مختلف استان، از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، پیگیر پیشبرد پروژه های نیمه تمام و پروژه های موردنیاز مردم فارس خبر داد.

این آئین با حضور، استاندار و معاونان استانداری فارس، فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس و رئیس و شماری از معاونان علوم پزشکی شیراز به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، انجام شد.

انتهای پیام /  108
129 کلیک ها  یکشنبه, 16 بهمن 1401 09:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا