ارائه لایحه بودجه ۲۱۱ هزار میلیارد ریالی شهرداری به شورای شیراز

ارائه لایحه بودجه ۲۱۱ هزار میلیارد ریالی شهرداری به شورای شیراز
   
ارائه لایحه بودجه ۲۱۱ هزار میلیارد ریالی شهرداری به شورای شیراز |||| ||||

  شهردار، لایحه بودجه ۲۱۱ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۲ شهرداری را به شورای شیراز تقدیم کرد، حال آنکه بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۵۴ هزار میلیارد ریال بود.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :بعداز ظهر سه‌شنبه ۱۱ بهمن، در جلسه فوق‌العاده علنی شورای اسلامی شهر، شهردار، لایحه بودجه ۲۱۱ هزار میلیارد ریالی معادل ۲۱ هزار و یک‌صد میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ شهرداری را به شورا تقدیم کرد.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در این حلسه گفت: لایحه بودجه باید حداکثر تا ۳۰ دی تقدیم شورا شود، اما امسال به دلیل تغییرات در سطح مدیریت شهری و حَسَب تعریف ردیف‌های خاص توسط وزارت کشور و استمهال ۱۵ روزه، شهرداری‌ها مجاز شدند تا ۱۵ بهمن‌ماه، بودجه سال آینده را تقدیم کنند.

اسدی گفت: علی‌رغم اینکه لایحه بودجه در۳۰ دی‌ماه آماده بود؛ اما به دلیل موعدی که به‌طور قانونی وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها گذاشت، توجه بیشتری برای تهیه آن انجام شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۵هزار و ۳۸۵ هزار میلیارد تومان بود، عنوان کرد: بودجه پیشنهادی سال آینده شیراز، ۲۱۱ هزار میلیارد ریال معادل ۲۱ هزار و یک‌صد میلیارد تومان است.

به گفته اسدی؛ این بودجه در ردیف ساختمانی به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده و در درآمدهای پایدار به ۳ هزار و۲۵۰ میلیارد تومان رسیده‌ است.

او افزود: وام و تسهیلات بانکی از هزار میلیارد تومان در بودجه متمم به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است و در لایحه بودجه سال آینده شاهد افزایش ۵٠ درصدی بودجه عمرانی کلان‌شهر شیراز خواهیم بود.  

شهردار شیراز گفت: انتشار و فروش اوراق مشارکت نیز ۲ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آتی  پیش‌بینی شده است.

اسدی اضافه کرد: در بودجه جاری نیز شاهد افزایش ۲۰ درصدی هستیم که در این بخش بودجه ۳هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی لایحه متمم به ۴ هزار و۱۴۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲رسیده است.

انتهای پیام /  108
251 کلیک ها  چهارشنبه, 12 بهمن 1401 12:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا