جشن‌های سی و سه‌گانه در محله‌های شیراز برگزار می‌شود

 عضو شورای شهر شیراز گفت: در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، ۳۳ جشن شاد و با نشاط بزرگ در مناطق و محلات شیراز با همکاری شورا و شهرداری و بسیج مقاومت سپاه برگزار خواهد شد.


محمدرضا هاجری یکشنبه ۹ بهمن ماه در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: به توصیه ولی امر مسلمین در باب ایجاد نشاط و شادی و سر زندگی در میان مردم شریف و بزرگوار، در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، ۳۳ جشن شاد و با نشاط بزرگ در مناطق و محلات شیراز با همکاری شورا و شهرداری و بسیج مقاومت سپاه برگزار خواهد شد.
او ادامه داد: همزمان ۱۰۰ مراسم معنوی اعتکاف در ۱۰۰ مسجد محلات شیراز برای جوانان برگزار خواهد شد.تدارک ۱۱۰ میز افطار آسمانی در ۱۱۰ محله نیز پیش بینی شده است.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: بعنوان یک کلانشهر با ۶۴ محله بافت فرسوده و وسعت زیادی بافت تاریخی همچون تهران، مشهد، اصفهان و تبریز و یزد نیاز به سازمانی قوی، مستقل و پر تحرک دارد تا بتواند همچون دیگر سازمان‌ها در شهر و کشور بدرخشد. قربانی کردن یک سازمان به تکه‌های کوچک و محدود کردن آن به اداره‌ای کوچک با چند نیرو و در چند اتاق نمی‌تواند مشکل گشای بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر باشد.
به گفته هاجری، سامانه شیراز مدد با همکاری مشترک سازمان پسماند شهرداری و مجمع خیرین فارس راه‌اندازی شده که در کشور بی مانند است.
او خاطرنشان کرد: جمع آوری و انتقال وسایل منزل غیر ضروری و انتقال آنها به نیازمندان از طریق این سامانه می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر کلانشهرها باشد.
این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در راستای کمک و حمایت از نواحی آموزش و پرورش شیراز و تأمین بخشی از منابع مالی سرایداران مدارس، ​هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن و تعمیرات جزئی می‌توان با کمک شورا و شهرداری بر مبنای تفاهمنامه امضاء شده، حیاط مدارس شبها تبدیل به پارکینگ خودروهای محلی شود.
هاجری ادامه داد: با توجه به اینکه در شبانه روز تنها یک سوم اوقات از مدارس استفاده می‌شود، می‌توانند تعدادی از کلاس‌ها را با شروط خاص خودشان به آموزشگاه‌های فرهنگی – هنری و باشگاه های ورزشی اجاره دهند.در حال حاضر اجاره‌های نجومی بسیاری از آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی را به تعطیلی کشانده، با این کار دو هدف تحقق می‌یابد، آموزشگاه‌ها و باشگاه‌ها حفظ و بخشی از هزینه‌های مدارس تأمین می‌شود.
عضو شورای شیراز عنوان کرد: بسیاری از مدارس میانه شهر که فضای تنگ و تاریکی دارند و اطراف آنها را ساختمان‌های بلند احاطه نموده و فضای خفه کننده و ناآرام ایجاد کرده‌اند، با تغییر کاربری و فروش با معافیت کامل از عوارض شهرداری و ارزش افزوده می‌توان با درآمدهای حاصله، مدارس، نوسازی و با فضای مناسب داخلی و بیرونی ایجاد کرد.
انتهای پیام /  108
105 کلیک ها  دوشنبه, 10 بهمن 1401 21:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا