دهه فجر در شیراز ۱۱۲ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

دهه فجر در شیراز ۱۱۲ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود
   
دهه فجر در شیراز ۱۱۲ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود |||| ||||

شهردار شیراز اعلام کرد که ۱۱۲ پروژه بزرگ عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.  

 

راستین آنلاین:محمدحسن اسدی دوشنبه ۱۰ بهمن در یک نشست خبری مشترک با حضور رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر شیراز ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) و فرارسیدن دهه پرفروغ فجر بیان کرد: درصورتی که مصوبات به نحو شایسته پیگیری شود، شکی نیست که شیراز ۱۴۰۴ با شیراز امروز در همه ابعاد و زمینه‌ها بسیار متفاوت خواهد بود.

 

او با بیان اینکه امسال به دلیل تعداد و تنوع پروژه‌ها برنامه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی شهرداری شیراز طی ۲ ماه آینده در ۵ یا ۶ مرحله اجریی می‌شود، ادامه داد: جشنواره پروژه‌های عمرانی در قالب جهش عمرانی کلانشهر شیراز از ابتدای دهه فجر تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت. به گفته شهردار شیراز، طی فرآیند تعریف شده، از میان ۱۶۸ طرح، ۱۱۲ پروژه به ارزش ۱۳ هزار و۴۱۰ میلیارد تومان است.

 

اسدی با بیان اینکه پروژه‌های دهه فجر شهر شیراز در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، گردشگری و رفاهی و حمل‌ونقل ریلی است، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل ریلی دو پروژه کلان خواهیم داشت که شروع عملیات اجرایی خط ۳ متروی شیراز به‌همراه کلنگ‌زنی ۳ ایستگاه به ارزش پنج‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ مترو شیراز به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان تقدیم به شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) خواهد شد.

 

مرمت و بهسازی معابر سطح مناطق شهرداری شیراز با اعتبار ۱۸۱ میلیارد تومان و لوله‌گذاری آب‌های سطحی در مناطق شهر شیراز با ارزش ۱۴۲ میلیارد تومان، پیاده‌روسازی در سطح مناطق با اعتبار ۲۱۱ میلیارد تومان و احداث نمازخانه و ساخت و بهسازی مساجد به ارزش ۴ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی بود که شهردار شیراز به آن اشاره کرد.

 

او با اشاره به اهمیت پرداختن به ورزش و نشاط جامعه، تاکید کرد: ۷ پروژه ورزشی شامل اجرای زمین چمن طبیعی در منطقه ۲، زمین فوتبال ساحلی باغ جنت، احداث ۲ سالن ورزشی و پیست موتورسواری بوستان مادر با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان در زمره پروژه‌های دهه فجر امسال است.

 

اسدی در ادامه بیان کرد: پروژه احداث ایستگاه آتش‌نشانی در محله بنی‌هاشمی و بهره‌برداری از ایستگاه گویم و مرکز امداد و نجات شمال غرب شیراز به ارزش ۲۶ میلیارد تومان، احداث بوستان‌ها و باغ‌راه‌ها با اجرای ۱۱ پروژه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان، در بخش بهسازی آسفالت و معابر در سطح مناطق شهر پروژه‌هایی با ارزش ۱۷ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

 

شهردار شیراز با بیان اینکه در مجموع برای احداث بزرگراه‌های شهر شیراز، اعتبار ۵۷۵ میلیارد تومانی تخصیص یافته است، افزود: در خصوص احداث بولوارها ۹ پروژه مد نظر است که در مجموع ۲۹ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت.

 

او خاطرنشان کرد: در احداث پارکینگ طبقاتی یک پروژه خواهیم داشت که احداث پارکینگ آیت‌ا... شهید دستغیب در مجاورت حرم حضرت شاهچراغ(ع) با ظرفیت هزار خودرو به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود. اسدی همچنین از کلنگ‌زنی پروژه‌های ساختمانی با ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱۵ میلیارد تومان که تکمیل ساختمان فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس، احداث پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران منطقه ۲ و احداث ساختمان‌های مدیریت بحران مناطق ۶ و ۹ و فاز نخست ساختمان شهرداری مرکزی شیراز و تکمیل و اجرای ساختمان فرهنگی بوستان نماز و مجتمع تفریحی و گردشکری دراک به عنوان پروژه‌های جدید یاد کرد.

 

شهردار شیراز در خصوص افزایش هزینه‌های پروژه‌های عمرانی به دلیل افزایش تورم و نوسانات ارزی هم گفت: طبیعتاً تورم بر افزایش هزینه‌های پروژه‌های عمرانی تاثیر می گذارد؛ اما اجازه نمی‌دهیم این موضوع بر جنبش و جهش عمرانی شهر شیراز تأثیر بگذارد.

 

اسدی به موضوع محرومیت‌زدایی از چهره مناطق ۱۱ گانه اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبارات محرومیت زدایی به صورت ۱۰۰درصد تخصیص خواهد یافت و شهرداران مناطق مکلف هستند ۷۰ پروژه تعریف شده برای ۴۰ محله محروم را اجرایی کنند.

 

او بر ضرورت تقویت و توسعه فرهنگ شهروندی در شیراز تاکید کرد و گفت: شیراز جایگاه ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

 

شهردار شیراز همچنین بر ضرورت امیدآفرینی در مناطق مختلف و بخصوص مناطق کم‌برخوردار تاکید و خاطرنشان ‌کرد: ایجاد ۱۰ کیلومتر خط ۲ مترو از شهرک میانرود تا میدان امام حسین(ع)، احداث دوربرگردان‌ها، دفع آب‌های سطحی، پروژه‌های ورزشی، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، بهره‌برداری از یک هزار واحد پارکینگ در سطح شهر و مناسب‌سازی ۴۰ خیابان برای توانخواهان و نابینایان با همین رویکرد ایجاد شده است.

 اسدی در خاتمه گفت: زمینه‌سازی برای معرفی شیراز به عنوان شهر مناسب‌سازی شده برای توانخواهان و نابینایان انجام شده و در این خصوص آمادگی داریم.


محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز نیز در این نشست با تشریح اقدامات عمرانی شهرداری شیراز گفت: جشنواره جهش عمرانی کلانشهر شیراز شامل پروژه های متنوع در احداث زیرساخت‌هایی همچون حمل‌ونقل ریلی (مترو)، تقاطع سازی، احداث زیرگذر، ساخت بزرگراه، مجتمع گردشگری، ساخت ایستگاه آتش نشانی، لوله گذاری در سطح مناطق، ساخت مجتمع‌های ورزشی، ساخت بوستان در سطح مناطق، سنگ فرش معابر، پیاده روسازی در سطح منطقه، مرمت و بهسازی در سطح منطقه و ... است.
او ادامه داد: شهرداری شیراز در نظر دارد عملیات کلنگ زنی و بهره‌برداری از ۱۱۲ پروژه عمرانی را با اعتبار ۱۳ ۴۱۰ میلیارد تومان از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تا عید نیمه شعبان به انجام برساند.
امین عنوان کرد: از این تعداد پروژه، ۶۴.۷ درصد در سازمان حمل‌ونقل ریلی، ۲۹.۵ درصد در معاونت فنی و عمرانی و ۵.۸درصد در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز تعریف شده است.
انتهای پیام /  108
111 کلیک ها  دوشنبه, 10 بهمن 1401 21:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا