تحویل ۳۰۰ واحد مسکن محرومان در استان فارس

 رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس اعلام کرد: قرار است به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی تا ۱۴ اسفند ماه امسال ۳۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان شود.


اسماعیل قزل سفلی امروز شنبه یکم بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر فارس در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۷۲ روستا را در قالب طرح بسیج (جهاد) آبرسانی آغاز کرده و تا پایان آذرماه، ۱۱۰ روستای استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.


او افزود: عملیات آبرسانی به سایر روستاها نیز ادامه دارد و امیدواریم در آینده نزدیک، به بهره‌برداری برسد.


جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس، محور دیگر فعالیت‌های عمرانی را بحث احداث مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد انجام شده است، نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مرحله اول در فارس با حمایت و مشارکت کمیته امداد و بنیاد مسکن استان توسط جهادگران در حال احداث است.


قزل‌سفلی ادامه داد:‌ قرار است تا روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ بمناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان عزیز شود.


او یادآور شد: طبق تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی استان فارس نیز با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه(کوثر) قرار است احداث و مرمت ۲۴۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی استان آغاز شود.
به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، بخشی از ساخت و سازها توسط خود گروه‌های جهادی و به صورت مشارکتی انجام می‌شود که شامل بهسازی و مرمت منزل نیازمندان است.
قزل‌سفلی همچنین گفت:‌ طی ۹ ماه نخست امسال، با همت و تلاش گروه‌های جهادی، خیرین و اقشار مختلف بسیج تامین ۳۰۹ هزار و ۳۳۹ بسته معیشتی و ۱۰۶ هزار و ۷۵۹ بسته پروتئینی، تهیه و توزیع یک هزار و ۶۵ دستگاه لوازم گرمایشی و سرمایشی، اهدای ۴۲۱ جهیزیه، خدمات آموزشی و اهدای ۱۸ هزار و ۱۵۳ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان از دیگر اقدامات جهادگران استان فارس در قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه است.
او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یک هزار و ۷۷۳ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال زای مردم یار بسیج در این استان با هدف کارآفرینی راه‌اندازی شده که هم‌اینک، الگویی موفق در اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت:‌ با تسهیلات این صندوق‌ها و تسهیلات تبصره ۱۶ در ۹ ماه نخست سال جاری، ۳۰۶۰ فرصت شغلی در عرصه‌های مختلف از جمله فرش دستباف و صنایع وابسته، صنایع دستی، مشاغل خرد و خانگی، کشاورزی و دامداری و صنایع تبدیلی ایجاد شده است.
قزل‌سفلی خاطرنشان کرد: این فرصت‌های شغلی در قالب مشاغل خرد و خانگی، عرصه‌های ۱۴ گانه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و حوزه دانش بنیان مهیا می‌شود.
او خاطرنشان کرد: افزون بر چهار هزار گروه جهادی فعال در این استان ثبت شده‌اند.

انتهای پیام /  108
199 کلیک ها  یکشنبه, 02 بهمن 1401 15:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا