تسریع در رفع مشکلات مدارس مناطق آسیب‌پذیر فارس

استاندار فارس خواستار ارجاع پرونده مدارس واقع در مناطق آسیب‌پذیر به قرارگاه محرومیت‌زدایی این استان با هدف تسریع در رفع مشکلات آنها شد.

 

محمدهادی ایمانیه در جلسه شواری آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه هرهفته ساعاتی، به جلسات فرهنگی، اعتقادی، پرورشی و تربیتی اختصاص داده شده است، گفت: توقع داریم در این‌گونه جلسات موارد مربوط به دانش آموزان، دانشگاه‌ها، سمن‌ها و... در حوزه‌ آموزش و پرورش و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

 

به گزارش راستین آنلاین به نقل از استانداری فارس، ایمانیه خواستار استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای تکمیل و تجهیز مدارس نیمه تمام شد و اظهار کرد: باید برای معلم دینی و پرورشی و معاون پرورشی بسته‌ احراز صلاحیت تدوین شود.

 

ایمانیه خواستار ارجاع پرونده‌های ۷۶ مدرسه واقع در مناطق آسیب‌پذیر فارس به قرارگاه محرومیت‌زدایی این استان شد و گفت: انتظار می‌رود مسائل این مدارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی مطرح و بررسی‌های لازم برای حل مشکلات آنان انجام شود.

 

استاندار فارس بر ضرورت تدوین بسته‌ پرورشی برای دانش آموزان پایه اول تا دوازدهم تاکید کرد و افزود: دروس آموزشی مدارس ما باید در راستای تحقق جامعه‌ اسلامی تدوین شود.

 

او با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فارس رتبه برتر مولد سازی کشور را به خود اختصاص داده است، خواستار ارائه گزارش عملکرد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان فارس شد.

 

ایمانیه عنوان کرد: تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان‌های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشم اندازی باشد که در افق روشن ۱۴۰۴، ترسیم گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی انقلابی، الهام بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و موثر در عرصه روابط بین‌المللی است.

 

برگزاری رویدادهای فرهنگی متنوع

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز با اشاره به احصاء مشکلات مدارس با هدف رفع آنها، افزود: طی یک ماه اخیر ۳۳ هزار و ۵۰۰ قلم کالای ورزشی به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان بین مدارس این استان با هدف کمک به محرومیت‌زدایی توزیع شده است.

 

محمدخلیل عسکری از برگزاری جشن عبادت با مشارکت بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر در حرم شاهچراغ(ع) خبر داد و ضمن اشاره به برگزاری مرحله اول کنکور سراسری در ۳۵ شهرستان این استان، میزبانی فارس از برگزاری اجلاسیه‌های منطقه‌ای، استانی و سراسری نماز به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی یاد و اضافه کرد که اجلاسیه سراسری نماز اردیبهشت سال آینده به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

 

وی از میزبانی ۱۴ شهرستان برای برگزاری مسابقات قرآن با شرکت بیش از ۷ هزار دانش آموز خبر داد و عنوان کرد: مدارسی که فاقد نمازخانه هستند آمار آنها احصا و به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ابلاغ تا در این راستا اقدام شود.

 

عسکری به فعالیت تشکل های دانش آموزی در برپایی مراسم مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: سند تحول سه ساله در سازمان دانش آموزی تدوین و رونمایی و بیش از ۴ هزار و ۲۰ کلاس تبیینی در سطح مدارس برگزار شده است.

 

او با بیان اینکه بیش از ۴۰ همایش حجاب و عفاف در سطح استان برگزار شده است، از راه اندازی پویش دست بوسی مادر خبر داد و افزود: بیش از ۱۵۰ کارگاه آموزشی هویت‌یابی ویژه دختران دانش آموز در سطح استان برگزار شد و بیش از چهل همایش فرهنگی در شرایط ماه های اخیر برگزار شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: در فرایند گزینش دانشجو معلمان، تغییراتی اساسی دادیم و نشست‌هایی در این زمینه با مدیران پردیس های دانشگاه فرهنگیان برگزار کردیم.

 کمبود نیروی متخصص در حوزه پرورشی


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به حضور ۳۶۰۰ مربی پرورشی و مشاور در این استان گفت: هر چند در بخش مشاوره نیروهای متخصص داریم اما در بخش پرورشی بعضی نیروها تخصص لازم را ندارند زیرا از سایر بخش‌ها به این حوزه منتقل شده‌اند.
علیرضا شادباش با تشریح جشنواره‌های مختلفی که در حوزه پرورشی در حال اجراست، گفت: دانش آموزان در بخش پرورشی در حدود ۱۲۰ رشته فرهنگی هنری و قرآنی در مدارس مشارکت می‌کنند و جشنواره های گوناگون از این مسابقات در سطح استان هر ساله برگزار می شود.
شادباش کمبود نیروی انسانی را مهمترین چالش حوزه پرورشی برشمرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی آموزش و پرورش رفع همه نیازها در خصوص نیروی انسانی به سهولت میسر نیست بنابراین استفاده از ظرفیت های برون سازمانی یکی از راهکارهایی است که در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام /  108
175 کلیک ها  یکشنبه, 02 بهمن 1401 15:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا