برای احیای صنعت هتل داری و گردشگری نیز تلاش شود

برای احیای صنعت هتل داری و گردشگری نیز تلاش شود
   
برای احیای صنعت هتل داری و گردشگری نیز تلاش شود |||| ||||

 عضو شورای شهر شیراز خواستار فراهم شدن بهترین شرایط برای پذیرایی از مسافران‌ نوروزی شد و گفت: علاوه بر شناساندن فرهنگ و تمدن این کلانشهر، برای احیای صنعت هتل داری و گردشگری نیز تلاش شود.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: افسانه خواست خدایی عصر یکشنبه ۱۸ دیماه در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: شهر شیراز، مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین و شهر شیراز شهر گنجینه‌های با ارزش و جاذبه‌های وصف ناپذیر است.


او با بیان اینکه گوشه گوشه این شهر یادآور قدمت دیرینه و فرهنگ والای مردمان آن است، افزود: بی شک این مهم بار مسئولیت را برای مسئولین این شهر سنگین تر می‌کند و سزاوار است نگاه خدمت‌رسانی مسئولین در همه ابعاد مدیریتی با عنایت به این جایگاه متحول گشته و ارتقا یابد.


عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: مستحضرید که چند سالی است که سیمای شهری شیراز تحول، شور و نشاط نوروزی را به خود ندیده است و این مسئله به عنوان یک مطالبه به حق مردم از شهرداری و شورا باید به جد در نظر گرفته شود و برای استقبال از نوروز برنامه ریزی اجرایی انجام شود تا شهروندان شاهد این تحول و زیباسازی سیما و منظری شهری باشند.


خپاست خدایی تاکید کرد: شهر شیراز قبل از اینکه آماده و پذیرای گردشگران و زائران نوروزی باشد باید برای مردم این شهر مهیای نوروز شود.
او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در کمیسیون خدمات شهری و ذیل آن کمیته محیط زیست، فضای سبز و زیباسازی در شورای اسلامی شهر در این راستا انجام گرفته و همچنین با عنایت به ایجاد خط مشی و راهبردها و اصلاح ساختارهای زمان بری که از سال گذشته در سازمان سیما و منظر سبز شهرداری انجام گرفته است و طرح‌های بسیار خوبی تایید شده در موضوع زیباسازی منظر شهری انتظار می‌رود که شهردار با رویکرد مساعدی که در این حوزه دارند با تأمین اعتبار و تخصیصات به موقع و مناسب در زمینه اجرای این مصوبات و سیاست‌گذاری‌ها برای نوروز پیش رو اهتمام ویژه داشته باشند.


عضو شورای شهر شیراز ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه مسئولان استانی و مدیریت شهری شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بدون هیچ حد و مرزی با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب شاهد حضور همه گردشگران و زائران و مهمانان نوروزی در شهر سومین حرم اهل بیت(ع) باشیم.


خواست خدایی گفت: قطعاً همه مدیران و مسئولان باید شرایطی را فراهم آورند که علاوه بر اینکه استقبال مناسب از مهمانان و زائران فراهم شود و فرهنگ و تمدن و جایگاه سومین حرم اهل بیت و مسافران نوروزی شناسانده شود، تلاش شود که صنعت هتل داری و گردشگری نیز در این شهر احیاء شوند.


او به حوزه فضای سبز شهری هم اشاره کرد و گفت: موضوع همکاری همه جانبه همه دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو و منابع طبیعی در زمینه همکاری با شهرداری در تأمین آب و نهال برای افزایش سرانه فضای سبز تا حداقل ۱۵ متر مربع بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک که تاکنون شاهد همکاری چشم گیری از دستگاهها در این زمینه با شهرداری نبوده‌ایم. امروزه با کمبود آب و پایین رفتن سفره‌های زیرزمینی و بالا رفتن دما موضوع فضای سبز شهری تحت تاثیر قرار گرفته و در این راستا در شهرداری باید تمهیدات ویژه و برنامه ریزی مناسب انجام شود تا درختان و گیاهانی سازگار و متناسب با اقلیم شهر شیراز کاشته شود.


عضو شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته با برنامه ریزی که در سازمان سیما و منظر انجام گرفت و سیاستگذاری کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست انجام شد برای سال ۱۴۰۱ کاشت صد هزار نهال نارنج در دستور کار سازمان سیما و منظر شهرداری قرار گرفت، گفت: این اقدام در چهار فاز اجرایی در حال انجام است؛ فاز اول معابر و شوارع عمومی، فازدوم باغات سطح شهر، فاز سوم مکان‌های عمومی مثل پادگان های سبز، مدرسه‌های سبز و مساجد سبز و ... فاز چهارم محلات سبز که با کمک یاوران شورا با نظارت شهرداری در محلات با اولویت محلات کم برخوردار از فضای سبز در حال انجام است.
خواست خدایی همچنین تاکید کرد: در موضوع فضای تبلیغات محیطی شهر از جمله بیلبورد ها، تابلوهای تبلیغاتی و جداره ناوگان حمل و نقل عمومی، ایستگاههای قطار شهری و... کارگروهی برای تولید و تأیید محتوای فرهنگی در شهرداری تشکیل شود تا همگی پیوست فرهنگی داشته و محتوای فرهنگی ایرانی، اسلامی بر سیمای شهر نمایان شود.

انتهای پیام /  108
266 کلیک ها  یکشنبه, 18 دی 1401 18:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا