تشییع شهدا در شیراز با حضور پر شور مردم آغاز شد

تشییع شهدا در شیراز با حضور پر شور مردم آغاز شد
   
تشییع شهدا در شیراز با حضور پر شور مردم آغاز شد |||| ||||

 همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س)، آیین تشییع ١٠ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پر شور مردم ولایتمدار شیراز آغاز شد.


پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در روزهای گذشته وارد استان فارس شده که هشت شهید از این شهدا گمنام هستند.


آیین تشییع پیکر مطهر این ۱۰ شهید صبح امروز سه شنبه ۶ دیماه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) از میدان ارم شیراز آغاز شده و به سمت میدان دانشجو و میدان امام حسین(ع) این کلانشهر خاتمه پیدا خواهد کرد.


به گزارش راستین آنلاین، پیکر مطهر چهار شهید گمنام امروز بعد از برگزاری آیین تشییع در شیراز و در محل استانداری فارس، اداره کل آموزش و پرورش این استان، پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر جدید صدرا و مجموعه صدرشیمی در منطقه آب باریک شیراز به خاک سپرده خواهد شد.


بنابراعلام استانداری فارس، وزیر کشور در آیین خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام که قرار است در محل استانداری انجام شود، شرکت خواهد کرد.


همچنین پیکر مطهر سایر شهدا نیز پس از برگزاری آیین تشییع در شیراز به سایر شهرستان‌های استان فارس برای خاکسپاری منتقل می‌شود.


بر این اساس پیکر پاک این شهیدان به تازگی توسط کمیته مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده است.


پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است که به تازگی تفحص شده است.


آیین استقبال از پیکرهای پاک ۱۰ شهید دفاع مقدس در استان فارس روز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله دستغیب برگزار شد و پس از آن، مناطق مختلف این استان میزبان برنامه‌های وداع با شهدا بوده‌اند.
پیش از این، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، شهدای تازه شناسایی شده استان که امروز دی تشییع می‌شوند را معرفی کرد.
سردار سعید کوشکی‌ جهرمی در این باره گفت: بسیجی شهید رحمان خسروانیان در سال ۶۷ از قادرآباد و بسیجی شهید سلیمان زارع نیز در سال ۶۷ از خرامه و هر دو از لشکر ۱۹ فجر به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده بودند.
به گفته وی، شهید رحمان خسروانیان در روز چهارم خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات تک دشمن در شلمچه به فیض شهادت نائل آمده و مفقود شده بود.
همچنین شهیدسلیمان زارع نیز در روز ۲۳ خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات بیت‌المقدس در شلمچه به شهادت رسیده و مفقود شده بود. 

انتهای پیام /  108
167 کلیک ها  سه شنبه, 06 دی 1401 10:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا