توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناور با همراهی شرکت برق منطقه ای فارس

 شرکت برق منطقه ای فارس در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین توجه ویژه ای به توسعه اقتصاد شركت های دانش بنیان و مراكز فناورداشته است مجموع قرار دادهایی که این شرکت با مراکز فناور و دانش بنیان منعقد کرده بیش از 10میلیارد و 630 میلیون ریال بوده است.

منصوره خسروبیگ/ راستین آنلاین: محمد حبیب آگهی معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای فارس عملكرد این شركت در حوزه فعالیت های دانش بنیان را تشریح کرد و بیان داشت : قراردادهاي تحقيقاتي منعقد شده بين شركت برق منطقه اي فارس با شركت هاي دانش بنيان قابل توجه است بطوریکه در سالهاي اخير شركت برق منطقه اي فارس 6 قرارداد تحقيقاتي در زمينه ساخت داخل تجهيزات مورد نياز صنعت برق، با مبلغ 10میلیارد و 630 میلیون ریال منعقد کرده كه دو مورد از آنها پایان يافته و هم اكنون مورد استفاده مي باشد.

همچنين در چهار سال اخیر تعداد 12 پروژه هاي تحقيقاتي مطالعاتي به مبلغ 3 میلیارد 814 میلیون ریال توسط شركت های دانش بنیان انجام شده است.

او در ادامه با بیان اینکه حمايت از شركت هاي دانش بنيان در جهت تجاري سازي و صنعتي سازي محصولات وخدمات آنها در شرکت برق منطقه ای فارس یک اولویت و در راستای شعار سال است افزود: علاوه بر قراردادهاي تحقيقاتي با شركت هاي دانش بنيان، شركت برق منطقه اي فارس در زمينه توانمندسازي و كمك در جهت ارتقاي محصولات و خدمات شركت هاي دانش بنيان به منظور كاربردي شدن محصولات در صنعت برق و قابليت ارائه به عنوان محصول تجاري از سالها پيش اقداماتي با همكاري نخبگان در شركت هاي دانش بنيان انجام داده است كه منجر به ساخت رله هاي حفاظتي، تجهيزات و كارتهاي مربوطه شده است.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای فارس اضافه کرد : هم اكنون توليدات اين شركت ها بصورت يك محصول كاملاً صنعتي تجاري سازي شده و در صنعت برق مورد استفاده مي باشد که از جمله آن می توان به حمايت از ساخت رله هاي حفاظتي اضافه جريان و خطاي زمين نيومريك ، حمایت در جهت ساخت رله هاي حفاظتي نيومريك خطاي حساس زمين (SEF)، رله اضافه/كاهش ولتاژ، صفحه آلارم با قابليت اتوماسيون ، حمایت از ساخت و تجاری سازی انواع رله هاي كمكي مانند رله هاي نظارت مدار قطع (TCS)، رله تريپ، رله Lock out و تست بلاك مدارات حفاظت و حمایت از تولید و استفاده از روكش عايقي محافظ خطوط انتقال در مقابل پرندگان نام برد.

حبیب آگهی یاد آور شد : حمايت از ساخت و ارتقاي دستگاه ثبات خطا (Fault recorder) ، حمايت از شرکت های دانش بنیان در قالب قراردادهاي خدمات مشاوره و خريد محصولات نیز از دیگر مواردی است که در این راستا انجام شده است.

همچنین  نوید اقتدار پور مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت برق منطقه ی فارس در تشریح اقدامات انجام شده در راستای حمایت از فعالیت های دانش بنیان و فناور گفت : علاوه بر انجام پروژه های تحقیقاتی حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان داخلي و مراكز فناور در قالب قراردادهاي خريد خدمات مشاوره و يا خريد محصولات نیز انجام شده است که از سال 1396 تا پایان 1400 تعداد 33 قرارداد با مبلغی بالغ بر 586 میلیارد ریال منعقد شده است. 

اقتدار پور ، با تاکید بر لزوم تداوم حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه برق و انرژی خاطر نشان کرد : الزامات مختلفی وجود دارد که حمایت از شرکت های دانش بنیان را ضروری ساخته است که از جمله آن توسعه فناوری دانش بنیان در جهت قوی شدن اقتصاد کشور ، حمایت و تلاش برای افزایش ثروت کارآفرینان ناشی از به کارگیری علم در کسب و کارهای دانش بنیان ، ترویج راه اندازی کسب و کار روزآمد و با سطح فناوری بالا و دارای ارزش افزوده بیشتر در کشور ، ترویج و توسعه حل مسائل کشور با بهترین و روزآمدترین روش های مبتنی بر دانش و کاهش ریسک راه اندازی کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه که ارزش افزوده بالایی برای کشور دارند می باشد.

مدیر دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت برق منطقه ی فارس اضافه کرد : بالا بردن احتمال موفقیت کسب و کارهای مبتنی بر فناوری و افزایش اشتغال دارای ارزش افزوده در کشور نیز دو عاملی است که حمایت از فعالیت های دانش بنیان را اجتناب ناپذیر کرده است.

انتهای پیام /  108
358 کلیک ها  دوشنبه, 14 آذر 1401 12:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا