آغاز عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی در ۴۰محله شهر شیراز

  رییس کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت شورای شهر شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی در ۴۰محله شهر شیراز گفت: بهترین راه برای رسیدن به عدالت اجتماعی و رفع محرومیت از طریق و مسیر مکتب بسیج است. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز: حسینی با بیان اینکه جامعه ما برگرفته از مکتب دینی و اسلامی است یادآوری کرد: براساس تفکر بسیجی نوع فعالیت شورا و شهرداری را دنبال می کنیم تا به جامعه متعادل برسیم.  

منصوره خسروبیگ/راستین آنلاین : سیده مریم حسینی با اشاره به مصوبات کمیته محرومیت زدایی شورای شهر طی یکسال گذشته ،بازدید میدانی از محلات کمتر برخودار و کارهای کارشناسی درحوزه برنامه و بودجه شورا برای رفع محرومیت زدایی از محلات شهر شیراز تصریح کرد : با همت شهردار شیراز شاهد اجرای مصوبات شورا با محوریت محرومیت زدایی هستیم که آغاز عملیات رفع محرومیت از ۴۰ محله از جمله این مصوبات است .

 این عضو شورای ششم گفت : عملیات اجرایی رفع محرومیت از ۴۰ محله در مناطق یازدگانه شهرداری یکی از مصوبات این کمیسیون است که در آیینی با حضور مدیران شورا و شهرداری یاوران شورا محلات عملیاتی گردید .

رییس کمیته رفع محرومیت شورای شهر با اشاره به اینکه در مناطق محروم شروع فعالیت محرومیت زدایی را از مشکلات زیر ساختی و عمرانی آغاز نمودیم رییس کمیته محرومیت زدایی خاطر نشان کرد : شورای شهر در کنار خدمات عمرانی در مناطق محروم برای فعالیت اجتماعی و فرهنگی در حال برنامه ریزی است .

حسینی به راه اندازی کارگاه های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با رویکرد مشاغل خانگی با همراهی سایر دستگاه ها ی شهر شیراز , و طرح شوق زندگی با همکاری دستگاه قضایی و امور اجتماعی استانداری فارس و طرح ترمیم و مرمت سالانه ۵۰۰خانه از منازل محرومین با همکاری سپاه فجر خبر داد .

این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد : با کلنگ زنی عملیات عمرانی در ۴۰محله محروم شهر شیراز تا تیر ماه ۱۴۰۲ پایان می یابد و دیگر خدمات در دستور کار قرار می‌گیردتا پایان سال ۱۴۰۴

 رییس کمیته محرومیت زدایی شورا شهر شیراز ضمن اشاره به تهیه سند محرومیت زدایی در محلات براساس نیازها گفت : در بودجه سال جاری رفع محرومیت از ۴۰محله دیگر در دستور کار است .

او از برگزاری جلسات متعدد با اعضای محترم شهر ودستگاه های مختلف برای رسیدن به فهم مشترک برای کلمه محرومیت اشاره کرد و گفت:. هر آنچه که باعث گردد شهروندان از زندگی مطلوب دور بمانند نامش محرومیت است که این محرومیت در ابعاد اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی و تحصیلی ، تربیتی است به همین دلیل می طلبد که کار در حوزه محرومیت زدایی بصورت تخصصی باشد .

حسینی با اشاره به نوپا بودن این کمیته در شورای ششم اظهار داشت : پیش ازاین تفکر در شهرداری این بود که برای عملیاتی شدن مصوبات متولی نداریم اما اکنون شاهد عملیاتی شدن اولین مصوبه هستیم که این اقدام باعث می گردد برای پروژه های بعدی توانمندتر حرکت کنیم .

حسینی با اشاره به اینکه شروع کار محرومیت زدایی با عملیات عمرانی است تصریح کرد پیش از این یکسری از امورات مهم شهرداری مغفول مانده است که در تفکر کمیسیون محرومیت زدایی و ساماندهی حاشیه نشینی با این دیدگاه به دنبال جهاد اقتصادی برای رفع محرومیت از محلات هستیم .

به گفته حسینی وجود این کمیته حلقه متصل برای اهداف شورا و شهرداری، سپاه ، بسیج ، خیرین تمام دستگاه ها و نهادها و تمام کسانی که در جهت رفع محرومیت گام برمی‌دارند تا به یک تصمیم مشترک برسند .

انتهای پیام /  108
160 کلیک ها  جمعه, 11 آذر 1401 22:52
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا