انجام ۱۲۷ مورد اقدام حقوقی توسط استاندارد فارس

  مدیرکل استاندارد استان فارس اعلام کرد که طی ۸ ماه گذشته ۱۲۷ مورد اقدام حقوقی توسط این اداره کل در راستای مواجهه با اقدامات تولید و عرضه محصولات فاقد استاندارد انجام شده است.

منصوره خسروبیگ / راستین آنلاین : مهدی رزمجو شنبه ۵ آذر به خبرنگاران گفت: از ۱۲۷ مورد اقدام حقوقی انجام شده در ۸ ماه گذشته، ۱۰۱ مورد مربوط به اعلام جرم علیه احدهای تولیدی متخلف نسبت به رعایت شاخص‌های استاندارد بوده است.

وی با بیان اینکه اکثر واحدهای تولیدی متخلف در زمینه مصالح ساختمانی فعال بوده‌اند، گفت: ۲۶ مورد از تخلفات یاد شده مربوط به متصدیان مراکز نگهداری، عرضه و توزیع کالا بوده است.

رزمجو خاطرنشان کرد: در صورت اعلام شکایت از سوی مردم در خصوص کالاهای دارای استاندارد اجباری، ابتدا کارشناسان کالای مورد نظر را بررسی می‌کنند و اگر حق با مصرف کننده بود، مراتب برای احقاق حقوق مردم به واحد تولیدی منعکس شده و تا حصول نتیجه کار پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: واحدهای تولیدی و مراکز عرضه که به تذکرات و اخطارهای کارشناسان اداره کل استاندارد توجه نکنند، طبق قانون به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

رزمجو به شهروندان توصیه کرد که هنگام خرید کالاهایی که دارای استاندارد اجباری‌ست، حتما درج علامت استاندارد روی محصول را رصد کرده و با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، نسبت به اصالت علامت استاندارد مطمئن شوند.

 

انتهای پیام /  108
240 کلیک ها  شنبه, 05 آذر 1401 14:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا