راه اندازی میدان گاه اعتراض صحیح و قانونی در شهر شیراز

 برای ترویج فرهنگ صحیح اعتراضات با توجه به ظرفیت های قانونی خواستار راه اندازی مرکز یا میدان گاه یا تکیه ای برای جمع شدن معترضین و اعتراض صحیح و قانونی در شهر شیراز هستیم.

به گزارش راستین آنلاین علی اکبر سلطانی، امروز یکشنبه (29 آبان) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: افتتاح و کلنگ زنی 29 پروژه عمرانی فرهنگی گردشگری شهرداری شیراز در سال دوم شورای اسلامی شیراز نشانه اراده جدی شورای ششم و شهرداری شیراز برای خدمت رسانی گسترده در شیراز است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: انجام حرکت های عمرانی در شهرداری شیراز موجب پویایی شهر و خدمت رسانی مناسب خواهد شد و انجام پروژه های عمرانی با اولویت محله محوری با  مشارکت خود مردم اقدام موثری در این راستاست.

وی اضافه کرد: طرح جامع حمل و نقل شهر شیراز که مطالعات آن از سال 93 آغاز شد و بیش از هشت سال پیگیری نشده و به سرانجام نرسیده است، طرح ضابطه 777  که از سال 97 تا کنون رها شده و سامان دهی تاکسی ها، اتوبوس ها، مینی بوس ها و تعیین مدل های مختلف حمل و نقل از جمله خطوط بی آر تی و ... باید به سرانجام برسند و امیدواریم به زودی شاهد نتیجه دهی طرح تراموای شیراز و ... باشیم.

سلطانی با اشاره به موضوع شبیخون فرهنگی که در سال 1386 مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفت، بیان کرد:  نبود قرارگاه های فرهنگی مناسب، نبود کار علمی مناسب، عدم اتحاد در جبهه فرهنگی، عدم درگیر کردن مناسب اقشار مختلف مردمی با موضوعات فرهنگی، پراکندگی کار گزارش محور بودن فعالیت ها، عدم توجه مناسب به اثربخشی، عدم برنامه ریزی برای فضای مجازی تولید محتوا، عدم تربیت متفکرین در این حوزه و حوزه های علوم انسانی در این سالها موجب شد دشمن با راه انداختن جنگ روایت ها بتوانند با استفاده از حربه دروغ فرا فکنی،  بمباران اطلاعات  تخریب، شایعه پراکنی و ... بر برخی ذهن ها مسلط شود و میدان فحاشی ناموسی، بی غیرتی انقلاب جنسی و حتی قتلگاه برای جوانان این کشور راه بیندازد که ریشه در سهل انگاری مسئولین تا جوانان و مردم دارد که در زمانی که مورد حمله و تهاجم قرار گرفته ایم برنامه ای برای مصون سازی خود و دیگران انجام تدبیر نکرده ایم.

وی تصریح کرد: حوزه فرهنگ در سخت افزار و نرم افزار از مهمترین مسئله های امروز حکومت اسلامی است که باید مورد سرمایه گذاری و توجه قرار بگیرد و شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص هدف گذاری در حوزه های فرهنگی با رویکرد برنامه های موثر و عمیق در اقشار مختلف جامعه باید اقدام کنند.

سلطانی گفت: برای ترویج فرهنگ صحیح اعتراضات با توجه به ظرفیت های قانونی خواستار راه اندازی مرکز یا میدان گاه یا تکیه ای برای جمع شدن معترضین و اعتراض صحیح و قانونی در شهر شیراز هستیم که موجب می شود تا شیراز الگوی کنش اجتماعی منشی به قانون اساسی باشد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
146 کلیک ها  دوشنبه, 30 آبان 1401 10:05
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا